News & Views

Opilci v Kolumbii dostávali dárky /

Kolumbijský pivovar podporuje zodpovědnou konzumaci alkoholu a zátkuje lahve logy jiných značek

Přední kolumbijské pivo Aguila chce motivovat k zodpovědnějšímu přístupu k pití alkoholu.

Proto se značka z portfolia AB InBev rozhodla s pomocí kolumbijské agentury MullenLowe SSP3 odstranit ve všech zátek své logo a místo něj na ně dala loga jiných značek – jídla, vody nebo přepravních služeb jako jsou KFC, Papa John’s a Uber.

Během Beer Cap Project fungovala každá zátka jako voucher na jídlo, vodu nebo svezení domů zdarma.

Například pokud bylo na zátce logo Papa John’s a člověk by se podíval na její spodní stranu, zjistil by, že by ji mohl vyměnit za salámové šneky a že akce platí do 9. února v pátek a v sobotu mezi desátou večerní a půl druhou ranní. Všechny informace jsou vysvětlené na speciálním webu.

Limitovaná edice piva je dostupná v každém supermarketu a také v barech, kde je Aguila běžně k dostání.

Aguila zároveň rozmístila 29 billboardů v Japonsku, Nizozemsku, Irsku, USA a České republice a vyzývá na nich další značky jako jsou Heineken, Miller, Guinness nebo Asahi, aby se inspirovaly a poskytly svá víčka nealkoholickým značkám a pomohly tak spotřebitelům držet pití na uzdě.

„AB InBev je odhodlaná zapojit nové iniciativy a usilovat o zdůraznění zodpovědné konzumace alkoholu, která skutečně přinese opravdovou společenskou změnu,“ řekl v tiskové zprávě VP marketingu pro AB InBev Colombia Thor Borresen. „V Beer Cap Project jsme chtěli využít silné pozice Aguily v Kolumbii a oslovit přední světové značky, aby propagovaly univerzální myšlenku osvěty směrem k zodpovědné konzumaci alkoholu.“

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem 

Contagious Insight

Podívejte na mě / Hlavním cílem kampaně je propagovat zodpovědnou konzumaci alkoholu. Ale navíc díky vizuálnímu odlišení od svých konkurentů má Aguila větší šanci přilákat pozornost a podpořit prodej v okamžiku nákupu. V knize How Not to Plan: 66 Ways to Screw Up duo z Adam & Eve DDB ve složení Les Binet a Sarah Carter upozorňuje, že většina lidí příliš nepřemýšlí o tom, co kupuje, naopak se řídí pocity, tušením a intuicí. Jejich rada: „Vytvářejte značky, které vyniknou přesto, že se o ně lidé nezajímají. Vytvořte emoční svatozář a ovlivňujte lidi, kteří o vaše výrobky nestojí. Poté nabídněte racionální argumenty a tu hrstku, co se zajímá, přesvědčte. Ve správnou chvíli, když projeví zájem… Dělat ze všedních věcí,  které lidi nezajímají, věci nevšední, je jedna z nejdůležitějších funkcí reklamy.“  Upoutáním pozornosti a následným přidáním důvodu k nákupu (např. něco zdarma výměnou) může Aguila působit na nákupní chování lidí a napomoci ke zvýšení prodeje vlastního produktu. Pošťouchnutí správným směrem / Jedním z cílů Global Smart Drinking Goals od AB InBev je snížit škodlivou konzumaci alkoholu do konce roku 2020 alespoň o 10 %. Nicméně pouhé nabádání zákazníků k zodpovědnému pití je těžké. Pokud usilujete o změnu chování, aniž byste ji přikázali nebo nařídili, můžete toho podle behaviorálního vědce Davida Halperna a jeho knihy Inside the Nudge Unit: How small changes can make a big difference dosáhnout, pokud ji namodelujete tak, aby byla „jednoduchá, atraktivní, měla na společnost vliv a přišla ve správný čas, kdy jsou lidé nejvnímavější.“ Aguila teď může jednoduše a zábavně „pošťouchnout“ lidi k zodpovědnějšímu pití díky výrobkům a službám zdarma v době, kdy je vyšší pravděpodobnost, že budou myšlence otevření – a u toho působit na cílový trh spíš podpůrně než-li káravě.   

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout