News & Views

Orange podpořil Les Blues pomocí technologie deepfake /

Telekomunikační společnosti ve Francii použila technologii deepfake, aby předvedla dovednosti fotbalistek před mistrovstvím světa, zaznamenala 15 milionů zhlédnutí

Vědci z Durhamské univerzity na Severu Anglie navzdory zvýšené popularitě ženského fotbalu zjistili, že více než dvě třetiny mužských fotbalových fanoušků stále mají negativní postoje k ženskému sportu. Francouzská telekomunikační společnost Orange (partner Francouzské fotbalové federace (FFF)) letos v létě v rámci propagace mistrovství světa žen ve fotbale 2023, které se koná od 20. července do 20. srpna, zveřejnila reklamu podporující boj proti těmto předsudkům. 

Kampaň Bleues’ Highlights od agentury Marcel, Paris začíná jako působivý souhrn známých záběrů francouzských fotbalových hvězd, jako jsou Kylian Mbappé nebo Antoine Griezmann, kteří předvádějí mistrovské kousky a střílejí zázračné góly. V polovině reklamy ale stereotyp skončí a diváci sledují skutečné osoby stojící za okamžiky fotbalové magie – hráčky francouzského ženského týmu.

Agentura prostudovala v archivech FFF přes 80 zápasů a získala tak potřebné záznamy, aby pomocí technologie deepfake bezproblémově vytvořila speciální efekty.

Reklama končí sdělením: „V Orange podporujeme les Bleues“ – což ve francouzštině odkazuje na mužskou i ženskou variantu formy slova a ukazuje podporu francouzskému fotbalu jako celku.

Kampaň odstartovala 28. června ve sportovních publikacích, například L'Équipe a také na televizních kanálech jako BeIN Sports. Propagace probíhala i na platformách FFF a za pomocí influencerů na YouTube, Twitteru a Snapchatu.

Výsledky / Agentura zaznamenala přes 15 milionů zhlédnutí reklamy, 50 článků a zmínění v prime-time televizních zpráv. Aktivaci dokonce sdílel na svých sociálních sítích i francouzský ministr sportu a přední sportovci.

Contagious Insight 

Neochvějný příznivec / Kampaň rozvíjí odhodlání Orange podporovat všechny francouzské týmy a obnovuje spojení s velkými fotbalovými momenty. Značka má dlouhou historii podpory fotbalu: její partnerství s FFF trvá 24 let a  od roku 2018 zahrnuje nejen mužské ale i ženské týmy. Navíc společnost podporuje obě varianty sportu stejnou finanční  částkou – na komunikaci, produkci a mediální propagaci obou národních týmů vyčleňuje stejný rozpočet.

Stereotypy, že ženský fotbal je nekvalitní a že se ženským hrám dostává méně pozornosti v médiích, mohou za to, že sledovanost ženských variant sportu je historicky vždy nižší. Orange se sice zaměřil na jeden problém, ale přitom vyřešil hned dva – známé kompilaci nejdůležitějších fotbalových záběrů propůjčil unikátní formu a předvedl nepopiratelný talent hráček.

Solène Raverdy, ředitelka agentury Marcel, odpovídající za komunikaci s klienty v rozhovoru pro Contagious vysvětlila důležitost otevřeného závazku Orange vůči ženskému fotbalu: „Ženský fotbal mezi fanoušky bohužel stále vyvolává debaty a komentáře. Žijeme v patriarchální společnosti, kde nemůžeme uniknout kognitivním předsudkům, které nás vedou k pohledu na ženský fotbal optikou určitých předsudků. Je důležité, aby podpora francouzského ženského týmu umožnila mladým dívkám konečně mít v tomto sportu vzory, což jim následně dovolí nějak se identifikovat a možná i cítit podporu, když se rozhodnou podílet se na tomto krásném sportu. Kampaň si navíc klade za cíl snížit nerovnosti mezi muži a ženami, které cítíme nejen ve sportu, ale bohužel i v mnoha dalších odvětvích. Doufáme, že v nadcházejících týdnech uslyšíme na dané téma mnohem více debat. To by znamenalo, že probíhá diskuse a že se věci pomalu dávají do pohybu.“

Pozitivní důkaz / Tato kampaň je odlišná především v pozitivním přístupu k tématu. Orange transformuje obecný dojem, že ženský fotbal postrádá dovednosti a vzrušení, do působivého příběhu, který ukazuje dokonalost týmu. Poselství se soustředí na ocenění skvělých okamžiků, které spojují – navíc chytře zdůrazňuje, že skutečná láska k fotbalu překračuje hranice pohlaví. Skvělý fotbal je prostě skvělý fotbal. Pozitivní tón ale nejde na úkor autenticity: iniciativa oslavuje dovednosti ženského týmu, ale je umisťuje na právoplatné místo mezi nejlepší fotbalisty. Navíc naznačuje, že kampaně zaměřené na společenské problémy nemusí využívat zkázy a temnoty, aby zapůsobily – dokázat lidem, že se mýlí, někdy znamená ukázat jim, jak skvělá je realita.

Získejte členství v Contagious

Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout