News & Views

Oreo online škola vaření zvýšila prodeje o 35 % /

Oreo Spain založilo školu vaření a své sušenky představilo jako ingredienci, prodeje vzrostly o 35 %

Značka Oreo z portfolia koncernu Mondelēz založila školu vaření a své sušenky představila jako nepostradatelnou ingredienci.  

Oreo Academy je španělská webová stránka s profesionálními videorecepty na výrobu sladkých dobrot se sušenkami Oreo. Nechybí recepty na Oreo brownies, cheesecake, cupcakes, čokoládový dort, biskupský chlebíček nebo celou řadu koktejlů.

Každý tutorial moderuje profesionální cukrář a „ředitelem“ akademie je vítěz španělského Masterchefu Aleix Puig. Oreo navíc najalo influencery, kteří se pečení věnují. Patří k nim Anaisa López, „Chef Rafa“ a Alma Obregón. Influenceři dostali také na starost moderování videoreceptů rozdělených podle času na přípravu na snadné, střední nebo náročné.

Aby potenciální šéfkuchaři získali přístup k nejprémiovějšímu obsahu, musí se na webu zaregistrovat pod svým jménem, emailovou adresou a datem narození. Následně obdrží výzvu, aby po jedné nebo dvou lekcích v sekci věnované absolventům sdíleli své vlastní Oreo recepty. Některé základní recepty jsou na webu k dispozici také volně. 

Všechny videorecepty, které vytvořila madridská agentura Kitchen, vznikly ve stejném kuchyňském studiu, které hýří barvami. Vznik akademie údajně inspirovalo vysoké množství Oreo receptů, které se už několik let objevují na internetu.

Výsledky / Podle agentury navštívilo web Oreo Academy 1,6 milionů návštěvníků a stránky vedly k 35% nárůstu prodejů. Po určitou dobu byl navíc Instagram Oreo Academy nejnavštěvovanějším instagramovým profilem ve Španělsku.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Výrobek v novém světle / Stále více spotřebitelů myslí na své zdraví, což vyústilo v nedávné propady prodejů potravinářských značek. Tato situace vedla výrobce k zamyšlení nad portfoliem produktů i marketingovými strategiemi. Škola vaření od Orea ukazuje, že jedním z možných přístupů je představení výrobku v novém světle – v tomto případě přesun od sušenek k dortům a koktejlům – k otevření nových příležitostí jejich využití a konzumace. Dorty nejspíš nejsou zdravější než sušenky, ale spadají do kategorie dezertů, které spousta lidí stále považuje za odměnu spíše než provinilou svačinku, kterou zhltnou bezmyšlenkovitě přímo z plastového obalu. Příležitost a mindset spojený s konzumací je j u dortů a dalších dezertů odlišný než u samotných sušenek a stále tvoří klíčovou součást různých setkání s jídlem, narozenin a dalších oslav a také občasné odměny v době pandemie.  Značka Baileys Irish Cream nedávno využila stejný trik. Svůj smetanový likér představila jako klíčovou ingredienci a dramaticky zvýšila množství příležitostí ke konzumaci a růst prodejů na sebe nenechal dlouho čekat. A uvěznění v upadající kategorii likérů bylo to tam. Členové Contagious si o novém positioningu značky mohou více přečíst zde, v našem Baileys Brand Spotlight.   Recept na úspěch / Miliony lidí se při plánování večeří každý den obrací k online videoreceptům, jejichž popularita obrovsky vzrostla – podle reportu z roku 2019 od mediálního vydavatelství Social Chain s názvem The Flavour of Social „Spotřebitelé nejčastěji hledají vzdělávací videorecepty. Fanoušci dobrého jídla hledají pohodlí, nové pokrmy, způsob jak ušetřit nebo způsoby, jak uvařit impozantní pokrmy, kterými pohostí rodinu a přátele.“ Pandemie tento trend díky zavřeným restauracím a většímu množství lidí, kteří vaří doma, ještě urychlila – podle článku Associated Press, který cituje data YouTube stoupl průměrný denní počet zhlédnutí videí s „cook with me“ v názvu od loňského března o 100 %. Oreo si kampaň nemohlo načasovat lépe. Přirozeně zaujatému publiku, které aktivně vyhledává online obsah o vaření pro naplnění volného času i prázdných žaludků, ukazuje nové způsoby využití svého produktu. Výtvory Orea jsou navíc dostatečně vizuálně zajímavé na to, aby se staly hitem sociálních sítí. Jak ostatně dokazuje značně populární profil Oreo Academy na sociální síti Instagram.   Hrajte s dobou / Oreo nedávno změnilo priority a rozhodlo se, že hravost umístí do srdce své značky. „Desítky let jsme se soustředili na rodiny, především na rodiny s malými dětmi,“ řekl Contagious v rozhovoru generální ředitel Orea Justin Parnell. „Během posledních několika let jsme ale svou image změnili a jsme mnohem hravější. Můžeme tak být relevantní pro mnohem širší publikum.“ Aktivace Oreo Academy je očividně součástí tohoto nového hravého modu operandi, který usiluje o zapojení nových fanoušků prostřednictvím online food culture. V této kampani se to značce podařilo a přitom dokázala udržet produkt ve středu dění, což je velmi důležité.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout