News & Views

Podpora nových talentů /

Ally Owen rozšiřuje působení Brixton Finishing School po celé Británii, aby zlepšila přístup všem znevýhodněným skupinám a prolomila třídní bariéry 

Příští rok uplyne pět let od chvíle, co jsem založila Brixton Finishing School (BFS). Do konce roku 2020 prošlo tímto oceňovaným programem, který hledá a školí osoby z multikulturního prostředí, z různých sociálních vrstev, s poruchou autistického spektra a především ženám a následně jim pomáhá najít uplatnění, celkem 230 mladých talentovaných absolventů. 

Doufala jsem, že za pět let uvidím v oboru nějaké hmatatelné změny, ale skutečnost je taková, že sociální mobilita ve Velké Británii zpomaluje. Pandemie má na příležitosti pro nové mladé talenty dramatický dopad. Navíc incidenty jako byl například v létě debakl s výsledky zkoušek A-Level jasně dokazují, kolik nerovností na základě místa bydliště existuje. Někteří byli zvýhodnění a jiní naopak potrestáni pouhým algoritmem. A to je pouze jeden z problémů, který bychom chtěli rozšířením mise BFS z hlavního města do regionů a vznikem The AD-Cademy vyřešit.


Sociální mobilita v centru pozornosti


Musíme začít vnímat dopady nedostatečné sociální mobility v našem oboru, kde se ukazuje obrovská nerovnováha, a aktivně je řešit. 93 % žáků ve Velké Británii navštěvuje státní školy a 7 % chodí do škol soukromých. Když se ale podíváme na reklamní svět, jen asi 5 % zaměstnanců pochází z dělnické třídy a 41 % svou výchovou spadá nikoliv do vyšší třídy ale rovnou naplňuje původ „elity.“ Podívejte se na svou organizaci – jakým zastoupení z třídního hlediska disponuje vaše firma? 

Musíme se začít ptát sami sebe, zda jsme opravdu inkluzivní, pokud přijde na vítání nedostatečně reprezentovaných skupin do vlastních řad. Když jsem před dvaceti lety v oboru začínala, velmi jsem se styděla za to, odkud pocházím. Zaměřila jsem se na změnu svého přízvuku i hlasu a snažila jsem se působit tak, že sem patřím. Ráda bych napsala, že se to dnes změnilo, ale bohužel i absolventi BFS z roku 2019 čelí stále stejným překážkám, kterým jsem se musela postavit já před dvaceti lety. Jedna z absolventek mi nedávno řekla, že ačkoliv si moc přeje, aby se průmysl změnil a byl rozmanitější, má i ona pocit, že své pravé já musela skrýt a změnit a že nechce, aby stejnou zkušenost měly i ostatní mladé talenty, jako je ona.  

Inkluzivní kreativní týmy


Když se podíváme na práci, která vzniká, v reklamách o důvěře a stabilitě se objevují „zvýhodnění“ lidé. Podívejte se například na oblast bankovnictví. Zatímco ti méně zvýhodnění dostávají role v reklamách na čokoládu nebo supermarkety.

Navíc existuje velmi nepříjemný fakt, že tyto zaběhnuté scénáře související s černými Brity a bílými Brity dělnického původu se značně liší. Jeden je vnímaný jako přidrzlý londýnský chlapík, zatímco druhý pochybný týpek podílející se na šedé ekonomice. 

Nemůžeme se z nich vymanit, dokud nezačneme tvořit inkluzivní kreativní týmy. Hodnota odlišných životních zkušeností tkví v alchymii získávání a předávání úžasných zkušeností a pohledů na svět.

To je důvod, proč jsem se rozhodla k otevření AD-Cademy. Musíme tvořit inkluzivní prostředí pro všechny mladé lidi, kteří se tu budou moci rozvíjet a představovat své unikátní úhly pohledu, které jsou pro agentury a jejich klienty tak přínosné. Chci rozsáhle přepsat definování talentu v reklamním průmyslu. Budu čerpat ze zkušeností z Brixtonu a oslovím mladé lidi z celého Spojeného království, abychom mohli všichni spolupracovat a dosáhli toho společně. 


Spojenci


Letos se v oboru objevila vlna podpory, když pandemie vedla podniky k přehodnocení struktur a přijetí komplexního řešení náročných otázek, které před nás rok 2020 postavil. Než abychom řešili nerovnost v přístupu, můžeme však spolupracovat na úrovni organizací tak, že budeme podporovat iniciativy v průmyslu.Jejich počet roste – od BFS přes Create Not Hate, Commercial Break a další.

Musíme si na osobní úrovni vážit lidí z méně privilegovaných prostředí a uvědomovat si jejich touhu. Když jste přišli na svět s omezenými zdroji, nutí vás to k větší vynalézavosti, což je pro týmy skvělá vlastnost, která navíc našemu průmyslu pomůže zůstat kulturně relevantní i v náročném roce, který nás čeká.

Contagious je platforma, která značkám a agenturám pomáhá být kreativní. Více informací o členství najdete zde.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout