Reklama Co-op Funeralcare ukazuje přátele, kteří upřímně a s vtipem diskutují o svém posledním rozloučení
Pohřební služba Co-op Funeralcare se rozhodla povzbudit více lidí ve Velké Británii, aby mluvili o tom, jak si představují vlastní pohřeb. Spustila kampaň ukazující obyčejné lidi, kteří vypráví, jaký by si přáli pohřeb.
Kampaň Talking Now Helps Your Loved Ones Later ukazuje různé lidi z celé země, kteří si naprosto běžně povídají o tom, jak by měl vypadat jejich pohřeb. V jednom záběru vidíme umývače oken v Manchesteru – ten si přeje jednu velkou oslavu, v druhém záběru se pak objevuje turistka se sluchovým postižením, která prý chce, aby na pohřbu někdo přednesl její báseň.
Kampaň vznikla ve spolupráci s londýnskou agenturou Lucky Generals a reklamu režírovala Charlotte Regan z Knucklehead. Natáčelo se například v Cardiffu, Port Talbotu, Londýně, Manchesteru a v Keswicku v Lake District, kde se uskutečnil i pouliční casting lidí z celé Velké Británie. Agentura spolupracovala s organizací The Diversity Standards Collective, aby zajistila, že obsazení bude autentické a zajistí reprezentaci všech menšinových komunit žijících ve Velké Británii. Kampaň odstartovala v září 2023 a objevila se v kinech, na sociálních sítích, v obchodech a také v digitálním prostoru.
Výsledky / Podle agentury měla značka v den spuštění kampaně na sociálních sítích dosah 1,45 milionu oproti pouhým 1 480 den předtím.
Sdílejte své břímě / Mandip Mann, vedoucí marketingu a klientských zkušeností v Co-op Funeralcare, v rozhovoru s Contagious řekl: „Největší výzvou pro nás bylo, povzbudit lidi, aby byli podobným diskusím o smrti a pohřbech otevřenější, většinou se o tom moc nemluví.“ V roce 2020 značka odhalila, že pouze 9 % osob ve věku 50 let a víc má připravený plán pohřbu a 74 % dospělých ve Velké Británii tvrdí, že je nedávné události nepodnítily k tomu, aby se svými blízkými diskutovali o jejich přáních v pozdějším věku. Pohřební služba s tradicí delší než 150 let pomocí dané kampaně připomíná lidem, že pokud se rozhodnou začít plánovat svůj pohřeb, měli by to udělat právě s pomocí Co-op Funeralcare.
Mann dodal: „Ukazujeme, že ‚když si o tom budete podívat teď, pomůžete svým blízkým později‘, a proto pomáháme lidem, aby si uvědomili, že podobný rozhovor je na začátku života mnohem snazší.“ Kampaň dává najevo, že značka chápe strachy a obavy lidí spojené s plánováním pohřbu a chce, aby pro ně byl celý proces snazší a méně bolestivý.
Be real / Anna Covell, partnerka v AMV BBDO pro klienta Essity, nám během rozhovoru o kampani No Love Like It pro značku Tena řekla, jak je důležité věnovat se průzkumům, pokud chcete tvořit autentické kampaně, které skutečně osloví lidi. V tomto případě Co-op Funeralcare úspěšně zachytila skutečné a relativní pocity týkající se pohřebních plánů díky spolupráci se správnými lidmi. Anne Cotte, senior strategistka agentury Lucky Generals, Contagious pověděla: „Velmi úzce jsme spolupracovali i s kolektivem Diversity Standards. Opravdu jsme chtěli udělat maximum pro autenticitu, nezáleželo nám jen na symbolickém zastoupení všech různých komunit. Nechtěli jsme například, abychom skončili se zkresleným vyobrazením lidí se zdravotním postižením, nebo aby byli senioři vykreslováni, jako by si už neužívali života, když se ve skutečnosti věnují mnoha činnostem, které jsou tradičně považovány za mladistvé, například tancování nebo hraní her s přáteli. Jejich podněty nám pomohly ujistit se, že jsme v kampani odprezentovali celou řadu komunit, z nichž některé nevídáme v reklamách tak často.“ Díky tomu, že reklama ukazuje skutečné lidi, kteří si docela obyčejně povídají o svých plánech na pohřeb, se z náročné diskuse stává téma, které aspoň trochu zahřeje u srdce. Kampaň využívá realismus, aby se trefila do správného tónu, který elegantně propaguje pohřební službu Co-op Funeralcare jako dostupnou, přátelskou a chápající – což je pro firmu, která se zabývá tak citlivým tématem, opravdu klíčové.
Starý pes, nové triky / Kampaň také potvrzuje význam a citlivost pohřební služby Co-op Funeralcare v době, kdy se pohřebnictví potýká s rostoucími náklady a klesající poptávkou. Podle Financial Times se zisk Co-op Funeralcare v první polovině roku 2022 snížil téměř o třetinu, zatímco její konkurent Dignity dosáhl před zdaněním ztráty ve výši 156 milionů liber (195 milionů USD). Důvodem jsou rostoucí ceny pohřebnictví kvůli zvyšujícím se nákladům na energie a také zásah, který utrpělo během pandemie Covid-19. Téměř pětina pohřbů během pandemie proběhla ve formě „pohřeb bez obsluhy“ (bez pohřebního vozu, průvodu nebo dokonce účasti pohřební služby) a stály méně než 1 000 liber (1 250 USD), zatímco kremace stála v průměru 3 700 liber (4 600 USD). Objevují se také mladší a novější služby, které chtějí otřást pohřebním sektorem. Například pohřební ústav Sparrow v USA, který začal fungovat v listopadu 2021, a klade si za cíl poskytovat povzbudivější poslední rozloučení za podprůměrné ceny, aby změnil to, jak lidé vnímají smrt. Co-op Funeralcare zde lidem vzkazuje, že by si (nejlépe u ní) měli pohřeb naplánovat, protože chápe, jak obtížné je, povídat si o posledním rozloučení s blízkými. Mann nám také řekl: „Chceme, aby si lidé uvědomili, že Co-op Funeralcare posouvá konverzaci o smrti, pohřebních přáních a zármutku kupředu, ale také že chápe různé způsoby, jakými chtějí lidé uctít život. Chceme zajistit, aby došlo k respektování posledních přání zemřelých.“
Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz