News & Views

Pojišťovna propaguje životní pojištění pomocí mrtvých postav z televizního seriálu /

Novozélandská pojišťovna Life Partners vytvořila kampaň na základě televizního seriálu, kde zemřelo hodně lidí, podařilo se jí zvýšit zájem o 75 %

Novozélandská pojišťovna Partners Life vytvořila kampaň, ve které využila mrtvé postavy z televizního seriálu. Cílem bylo přesvědčit lidi k uzavření životního pojištění.

Různé spoty z kampaně The Last Performance se vysílaly vždy na konci epizody seriálu Vraždy v Brokenwoodu, před závěrečnými titulky. V každé epizodě populárního detektivního dramatu obvykle dojde k úmrtí. Pojišťovna přiměla herce, jejichž postavy zemřely, aby si své role zopakovali a ztvárnili zmrtvýchvstalé s vyhraněným názorem na životní pojištění.

Například v závěru první epizody osmého dílu běžel před titulky půlminutový spot s herečkou Meryl Main. Zahrála si Janis, první zavražděnou v seriálu. Na samém konci ale Janisina mrtvola ožila, podívala se do objektivu kamery a prohlásila: „Stalo se to nečekaně. Co si teď beze mě počnou moje děti? Škoda, že nemám žádnou životní pojistku.“

Reklama končí výzvou, aby si diváci naplánovali budoucnost s Partners Life. Po zbytek šestidílné série se na konci každého dílu vysílaly podobné, na míru vytvořené reklamy propagující Partners Life.

Lisa Fedyszyn, výkonná kreativní ředitelka agentury Special New Zealand, která kampaň vytvořila, uvedla: „Partners Life vždy zpochybňuje normy v oboru a ke všemu, co dělá, přistupuje inovativně. Ani její přístup k reklamě není výjimkou. Jedná se o nápad, který zanikl a znovu ožil, proto využíváme postav, které umírají a znovu ožijí. Bylo také důležité najít správný seriál, se kterým bychom mohli spolupracovat.“

Kampaň probíhala po dobu šesti týdnů od 7. srpna 2022 do 11. září 2022 a obsah byl na vyžádání dostupný až do konce roku.

Výsledky / Podle agentury zaznamenal web Partners Life v období kampaně 135% nárůst návštěvnosti a kampaň přinesla 75% nárůst zájmů o finanční poradenství a 26% nárůst povědomí o značce.

Získejte členství v Contagious


Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.

 

Contagious Insight 

Dokonalé hřiště / Vraždy v Brokenwoodu patří na Novém Zélandu k oblíbeným televizním pořadům a každý týden dosahují sledovanosti v průměru 400 tisíc lidí (8 % obyvatel Nového Zélandu). Reklama během tohoto pořadu značkám tak jako tak slibuje přístup k velkému publiku, ale s nudným tématem, jako je životní pojištění, může být obtížné diváky zaujmout. Podle reportu IBISWorld, na Novém Zélandu klesá poptávka po životním pojištění, což v tomto odvětví způsobilo celkový pokles. Podle agentury je pouze 29 % Novozélanďanů chráněno pojistnou smlouvou životního pojištění. Díky této kampani našla pojišťovna Partners Life způsob, jak produkt zviditelnit na hranici mezi obsahem a reklamou. Podle agentury v seriálu zaznívá černý humor, přičemž v recenzích se uvádí, že seriál „mísí jednoduché zápletky s nenucenou komedií.“ Reklama staví na stejném ději, využívá stejných herců, proto seriál přirozeně doplňuje a plynule se začleňuje do příběhu. Spotřebitelské insighty / Podle agentury se strategie opírala o výzkum ve třech směrech. Ukázal, že vzhledem k rekordně vysokým životním nákladům dávají diváci přednost jiným finančním potřebám, přičemž 54 % Novozélanďanů uvedlo, že životní pojištění je příliš finančně nákladné. Výzkum také zjistil, že tradiční reklama nemotivuje lidi k pořizování životního pojištění. Nakonec agentura poznamenává, že charakteristické přesvědčení pro novozélandskou kulturu zní „Všechno bude fajn“. Lidé tu mají i v těžkých časech tendenci zůstávat pozitivní – a jelikož nepočítají s nejhorším možným scénářem, nevidí hodnotu v tom, aby se předem chránili. Aby v Partners Life tyto problémy překonali, museli zvolit kreativní strategii a odklonit se od norem v oboru tak, aby upoutali pozornost. Zařaďte značku do kultury / V rámci Contagious Brand Spotlight o australské pojišťovně NRMA Insurance jsme hovořili se Zarou Curtis, ředitelkou obsahu a zapojení zákazníků její mateřské společnosti. „Hodně mluvíme o tom, že jsme součástí kultury. Být u toho a být součástí kultury je opravdu zásadní.“ Je to hlavně proto, že míra angažovanosti v této kategorii je nízká; pořizování pojištění je většinou velmi „zdráhavá akce“ a pojistky se často obnovují automaticky. Vložením reklamy do kulturně relevantního televizního pořadu na Novém Zélandu pojišťovna porušila konvence tradiční pojišťovací reklamy a našla kontext, v němž se lidé angažují. Začlenění reklamy do děje na konci pořadu, kdy jsou diváci napjatí na krajích svých sedaček, umožňuje Partners Life kout železo, dokud je žhavé, místo aby bojovala o jejich pozornost během reklamní přestávky. Reklamy také zasazují životní pojištění do kontextu. Tím, že se přehrávají na konci pořadu, kde smrt a smrti a vražda hrají zásadní roli, je pro lidi snazší pochopit, jak zásadní může investice do životního pojištění být. Tato kampaň připomíná kampaň peruánského ministerstva zdravotnictví Donor Drama.  Organizace tehdy změnila scénáře dvou nejpopulárnějších telenovel, aby podpořila dárcovství orgánů. Obě kampaně stejně chytře využívají zábavu a vyprávění příběhů k řešení těžko stravitelných témat. Stačilo najít správný okamžik a upoutat pozornost diváků, když nejvíce vnímají.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout