News & Views

„Máte-li zajímavou značku, proč nezkusit zaútočit na zvědavost spotřebitelů?“ /

Paul Domenet, ředitel kreativní strategie a partner společnosti Free The Birds, se v souvislosti s tím, jak Google začíná postupně odstraňovat cookies třetích stran, ptá, zda závislost na datech nesebrala reklamě touhu po nepředvídatelnosti

Data mohou být úžasná věc. Je to základ vědy. Schopnost vidět v číslech vzorce nám poskytla příležitost k nespočtu objevů, které mění a zachraňují životy a ovlivnily běh lidských dějin.

Ale tytéž lidské dějiny tvořilo i něco mnohem méně numerického – a sice zvědavost. Prostě se nestačíme divit. Proč tohle ovlivňuje tamto? Co za tím je? Kdo jsou oni?

V některých případech se mohou data se zvědavostí kamarádit. Například v oblasti medicíny je zvědavost ohledně příčiny nemocí a chorob v kombinaci s daty ideální k tomu, aby spolu ukázaly vhodnou cestu k léčbě. Přesto mám trochu obavy z přílišného spoléhání se na data v marketingu. Náš svět je stále více řízený daty. „Pokud se vám líbí toto, bude se vám líbit toto.“ „Tato sada slov nezískala tolik kliknutí jako tato sada slov, takže je změňte. Nyní.“

Nákupní vzorce nám říkají, co, jak a kdy uvést na trh, a stále více se to děje v reálném čase. Hodnota dat (která byla v marketingu obrovská) závisí na předvídatelnosti. A tady to pne.

A tak jsou marketéři a jejich značky po většinu 21. století odkázáni na cookies třetích stran. Až do teď. Oficiálně jsme na vrcholu těchto rádoby třešničky na dortu dolování dat, která mizí z našich životů. K postupnému vyřazování cookies Google letos začíná přistupovat poté, co v roce 2020 poprvé nastínil začátek jejich konce. Některé agentury se už určitou dobu připravují na to, jak ztrátu těchto informací zvládnou. Ostatní jsou v panickém režimu a snaží se vše nějak dohnat. Je tu ale někdo stejně jako já nadšený z možností, které tento přechod otevírá? 

Jsme lidé. Jsme zvědaví. Nejsme předvídatelní. Rádi objevujeme (jak bychom jinak přišli třeba na Ameriku). Rádi máme přehled o tom, co je tam venku, ačkoliv nevíme, kde „tam venku“ je. Rádi zkoušíme nové věci. A to se datům nelíbí.

Marketingová data nemají ráda, když zkoušíte nové věci, protože jsou velmi zaneprázdněná vytvářením vzorců pro lidi, co kupují stejné věci, aby mohla cpát více stejných věcí stejným lidem, kteří, zdá se, mají rádi pořád to samé dokola. A točíme se v kruhu.

Celý článek si můžete dočíst TADY.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout