News & Views

Pop-upy: od kreativních výstřelků k podpoře prodeje /

Jak značky využívají pop-up obchody pro dosažení kreativních a komerčních cílů včetně několika inspirativních příkladů z platformy Contagious I/O

Popularita pop-up obchodů v posledních letech navzdory klesající prosperitě standardních obchodů pro širokou veřejnost dramaticky vzrostla.

Mohamed Haouhache, výkonný ředitel Storefront, online tržního prostoru pro inzerci krátkodobých obchodních pronájmů, v článku pro Forbes řekl, že pop-up je díky četným výhodám pro značky i poskytovatele realit nyní vnímaný jako hlavní hráč v retailové revoluce.“

Zpočátku sloužily pop-upy prakticky jen pro tvorbu marketingového nadšení (obzvlášť pro vytvoření dojmu výjimečnosti) nebo fungovaly jako online most mezi firmami a fyzickým prodejem.

To stále platí. Ale jak popisuje tento článek v Bloomberg, v poslední době se staly seriózním nástrojem prodeje – způsob k testování poptávky, lokalit a výrobků – pro etablované prodejce jako jsou Amazon a Nordstrom.

K oslavě evoluce pop-upu jsme prohledali databázi I/O, náš informačního nástroj a našli jsme některé nejlepších a nejkreativnějších příklady pop-upů, které z kiosků snažících se strhnout pozornost svou působnost rozšiřují na inovativní obchodní strategii. 


PayPal – Cash ‘n Back /


Díky inspiraci z ankety, která se ptala lidí, jak by utratili 500 dolarů navíc (které by mohli získat používáním PayPal karty Cashback Mastercard) spustil PayPal pop-up Cash ‘n Back v centru New Yorku. Pop-up připomínal vinotéku a dával na odiv excentrickou kolekci předmětů navržených Stephenem McMennamym a Vanessou Mckeown, například parfém ve flakonu ve tvaru donutu a nositelné šaty v podobě pugetu květin. Tyto a další předměty v obchodě pomohly značce vysvětlit výhody karty tím, že do kontextu zasazovaly věci, které lze koupit za 2 % cashback, které dostali uživatelé karty k dispozici.


Diesel – Go With The Fake /


Diesel otevřel úmyslně podezřele vypadající pop-up obchod, kde prodával oblečení se záměrně chyně napsaným logem „Deisel“ ve snaze přesvědčit lidi o tom, že jde o padělky. Pop-up Go With The Fake vznikl na Canal Street v New Yorku (ulici známé obchody prodávajícími falešné značkové výrobky). Značka ho před otevřením natočila a o týden později vše zveřejnila. Následně Diesel inzeroval nové slavnostní otevření pop-upu, kde lidé mohli zakoupit kousky z limitované edice.


Tiger Beer – Tiger Trading Co / 


V rámci boje se stereotypy okolo výrobků vyrobených v Asii vytvořil Tiger Beer pop-up, který oslavoval umělecké, módní, technologické a designové talenty z regionu. Pop-up s názvem Tiger Trading Co integroval stereotypní výrobky vyrobené v Asii zakoupené na Canal Street a v celém obchodě jich představil přes 700. Návštěvníci výrobky směnit za podtácky Tiger Beer z limitované edice, které byly k dostání v jednom ze 30 partnerských barů. Otevření obchodu bylo odpovědí na negativní konotaci kolem nápisu „Vyrobeno v Asii“ na lahvích Tiger Beer, která se objevila se spuštěním prodeje v USA.


Kraft – Kraft Now Pay Later /


Když byla loni dočasně pozastavena práce americké vlády a příslušného úřednického aparátu, otevřel Kraft pop-up, aby pomohl federálním pracovníkům v období, kdy nedostávali výplatu. Zaměstnanci tam po předložení federální ID karty získali balíček výrobků Kraft Heinz. Výměnou značka žádala o to, aby jakmile budou moci (až jim opět začne být vyplacena mzda) přispěli na charitu. Podle videa k případové studii si pop-up vysloužil přes 700 milionů zmínek na sociálních sítích. Nepolitický charakter této kampaně umožnil značce využít novou taktiku, aniž by někoho vyloučila, a představil značku jako rodinnou.  


Hellmann's – The Restaurant With No Food /


Pro zvýšení povědomí o plýtvání jídlem a demonstraci toho, jak může Hellmann’s proměnit zbytky v plnohodný chod, vyzvala značka omáček hosty k tomu, aby do pop-up restaurace přinesli zbytky ze svých lednic. Slavní šéfkuchaři následně v The Restaurant With No Food použili zbytky a majonézu Hellmann’s a vytvořili zdarma nová jídla a dokonce hostům poskytli recepty. Tato iniciativa vychvaluje majonézu jako jedinečnou přísadu, která vždy promění zbytky jídla ve zbrusu nový pokrm. Podle agentury kampaň vygenerovala 200 reportáží ve zprávách a 50 milionů zmínek na sociálních sítích. Prodeje Hellmann’s po ní stouply o 8 %.


eBay – Retail Revival /


V rámci programu Retail Revival usilujícího o pomoc lokálním firmám ve Wolverhamptonu ve Velké Británii otevřel eBay měsíční pop-up, který zároveň sloužil jako výdejní místo zakoupených výrobků. Pop-up se nacházel v centru města a umožnil lokálním firmám předvést, inzerovat a nabídnout výrobky prostřednictvím QR kódů. Mohli také pořádat workshopy a navazovat nové kontakty. eBay je známý především jako tržiště výrobků z druhé ruky nebo předmětů, které už nepotřebujete. V průběhu let ale platforma pro online prodej prodělala příliv nezávislých prodejců a také navázala obchodní dohody s velkými značkami. Pop-up ukázal, jak může značka podpořit lokální prodejce a zároveň reagoval na mylnou představu, že eBay je pouze místo nákupů bazarových věcí. 


Glossier - Rhea's Café /


Značka Glossier oživila proslulou Rhea's Café v San Francisku a vyzdobila ji v souladu s estetikou brandu. Poté tam vystavila své kosmetické produkty. Návštěvníci si mohli z menu vybrat, co mají rádi v kavárně nejraději a večer si objednat alkoholické nápoje. Jde o skvělý příklad toho, jak může značka využít pop-up pro odhalení kultury svého publika (v tomto případě zážitky řízené kultury svých zákazníků) a vytvořit tak event na míru a zároveň podpořit prodej.    

Contagious je platforma, která značkám a agenturám pomáhá dosáhnout toho nejlepšího v komerční kreativitě. O členství najdete více informací zde.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout