News & Views

Pozor na mizerné jídlo /

Dopravní podnik Transport for London zakázal pronajímání reklamních ploch k propagaci nezdravého jídla, my jsme prohledali naši databázi a zapátrali po inovativních kampaních na potraviny

Vysokoškolský učitel žurnalistiky a autor Michael Pollan nám všem roce 2009 dal moudrou radu ohledně stravování: „Prostě si nekupujte nic, co jste kdy viděli v reklamě.“

Tvrdí, že farmáři obvykle nemají marketingové rozpočty, zatímco společnosti produkující průmyslově zpracované potraviny ano, takže je v médiích vídáte častěji.

Transport for London vydal zákaz propagace příliš tučných, slaných a sladkých jídel, který vešel v platnost 25. února 2019. Pokouší se tím přispět k boji s dětskou obezitou.

Součástí nových omezení jsou také “doprovodné” ilustrace nezdravého jídla i výlučně značkových reklam, které nezmiňují žádný určitý produkt.

Na ostatních reklamních plochách ale výrobci průmyslově zpracovaných potravin inzerovat mohou, takže tento zákaz je jen kapkou v moři. Nicméně s ohledem na čísla uvedená například v reportu World Health Organisation (zjistil za poslední čtyři dekády desetinásobný nárůst obezity u dětí a adolescentů) společně s tím, jak se značky poslední dobou snaží o společensky odpovědný přístup to může znamenat počátek něčeho většího.

Abychom vám dali konkurenční výhodu, prohledali jsme naší I/O databázi a našli příklady značek, které kreativně předvedly své potraviny v co nejlepším světle.


Chipotle Mexican Grill, Behind the Foil /


Série ostře sledovaných skandálů s otráveným jídlem zkazila značce Chipotle reputaci. Ve snaze o nápravu pozvalo Chipotle do své kuchyně renomovaného dokumentaristu Errola Morrise, aby tam natočil výpověď o tom, jak eticky a zdravě zde vaří. Z jednotlivých záběrů pak vznikly reklamy. Značka dala raději přednost důvěryhodnému žurnalistovi, aby získala zpět důvěryhodnost a autenticitu, než aby pokusila upoutat pozornost tím, že si najme celebritu.


Heinze, The Most Legible Label /


Kečup Heinz si v Brazílii zahrával se svou nejdůležitější devízou, vlastní značkou, aby zdůraznil své přírodní složení. Ve spolupráci s agenturou Africa ze São Paula odstranil Heinz z lahví s kečupem své logo a na jeho místo dal složení omáčky, které obsahuje jen málo ingrediencí. Nejen, že se tím vizuálně odlišil od konkurence na policích v obchodech, ale zároveň zahrál na city zákazníkům, mezi nimiž transparentnost obvykle vede ke zvýšení poptávky. Podle insightu značky je 73 % zákazníků ochotných zaplatit více za produkt, který otevřeně komunikuje své složení.


Intermarché, Sugar Detox /


Řetězec supermarketů Intermarché představil ve svých obchodech balení čokoládových jogurtů s různým obsahem cukru. Zákazníci dostali doporučení začít od nejsladšího a postupně se “projíst” balením až se dostanou ke kelímku s polovičním obsahem cukru. Na kampani, jejímž cílem bylo představit Intermarché jako místo, které je něco víc, než jen bezduchý supermarket s potravinami, spolupracoval řetězec s pařížskou agenturou Marcel. Značka tak zákazníkům podává pomocnou ruku v jejich každodenní snaze o zdravější životní styl. Ve srovnání s ostatními marketingovými iniciativami tohoto typu je neobvyklé, že Intermarché později zařadil méně sladké jogurty do stálé nabídky.


Ore-Ida, Potato Pay /


Radši, než aby se v Ore-Ida snažili bojovat proti obrazu hranolek jako nezdravého jídla, raději svou roli přijali. Značka, která spadá pod Kraft-Heinz poradila rodičům, aby mražené hranolky využívali jako úplatek, který bude sloužit k tomu, přimět děti konzumovat více zdravého jídla, které jim naservírují. Vymysleli dokonce jakési doporučení pro každou “transakci”. Chcete dítě přimět sníst kousek tofu? Tak to dělá přesně pět hranolek. Kampaň vymysleli v Droga5 v New Yorku, běžela v létě 2018 a byla to první kampaň značky od roku 2014. Za nás to čekání stálo za to. Nicméně do londýnského metra se už téměř jistě nedostane.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout