Ředitel inovací z Isobar Alex Hamilton uvažuje o potenciálu platformy, která šlape na paty TikToku
Triller je jednou z několika social media aplikací založených na sdílení videí (stejně jako Clash Video, Instagram Reels nebo Byte), které se ocitly v centru pozornosti díky nejistotám ohledně budoucnosti TikToku. Jde jen o chvilkové nadšení? Nebo by se měli tvůrci reklamy a agentury na Triller v následujících měsících více zaměřit?
Funkce a prvky obou platforem jsou si podobné. Triller však využívá zákaz TikToku, který začal v USA i dalších státech platit od září 2020 a neumožňuje provádět se společností transakce. Soustředí se na rétoriku o ochraně dat, propaguje AI funkce, které pomáhají uživatelům videa stříhat a klade důraz na rozvoj spoluprací.
A právě poslední bod by mohl být největším rozdílem mezi těmito konkurenčními platformami. Triller se integroval do feedu na Snapchatu, najal talenty z TikToku, například Joshe Richardse, který se připojit jako vedoucí strategický ředitel s cílem pomoci růstu produktu a navíc platforma podepsala licenční smlouvy s největšími vydavateli hudebního průmyslu včetně Sony, Warner Bros a Universal.
Objevily se také informace, že ByteDance stojící za TikTokem chystá spustění služby na streamování hudby. Zatímco Triller umožňuje uživatelům importovat celé skladby z playlistů na Apple Music nebo Spotify. Triller se tedy snaží překonat propast mezi virálními videi a streamováním hudby, čímž motivuje společnosti jako jsou Apple a Spotify k úzké spolupráci a tím k dalšímu rozvoji platformy.
Právě tyto druhy spoluprací se společnostmi jako Spotify, Snapchat a dalšími mainstreamovými vydavateli vyvolají zájem u zadavatelů reklam a jejich agentur při tvorbě mediálních plánů a rozdělování rozpočtů po zbytek roku 2020 a pro rok 2021.
Vzhledem k tomu, že platforma zatím nepublikuje žádné reklamy, mohou zde inzerovat díky spolupráci s tvůrci. Firma zdůraznila, že pomáhá tvůrcům budovat online osobnosti, rozumí jejich potřebám a stylu komunikace a přitom je smysluplně propojuje se značkami.
Pro tvůrčí komunitu jde o lákavou nabídku, jelikož jim platforma slibuje příjem za obsah, díky němuž prosluli. Vše ještě umocňuje období strachu ze ztráty pracně získaných fanoušků na TikToku.
Triller zve tvůrce reklam, aby s tvůrci spolupracovali na rozvoji originálního obsahu platformy. Telekomunikační značka Boost Mobile letos na Trilleru spustila „Step Up To the Mic.“ Tuto celonárodní digitální vyřazovací soutěž hledající talenty podpořili významní umělci jako Starrah, Murda Beatz, Quavo nebo Takeoff. Jde o dobrý příklad, jak mohou reklamní tvůrci platformu využít.
Zajímavostí je, že Tiller koupil ochrannou známku termínu „social streaming“ a v listopadu se chystá publikovat první placený obsah, ve němž se Mike Tyson vrátí do boxerského ringu v zápase s Royem Jonesem Jr. S rozvojem populárního live streamingu jako způsobu komunikace mezi značkami a spotřebiteli na asijským trzích budou výsledky pečlivě sledovány tak, aby bylo možné předpovědět, zda i západní trhy jeví zájem o živě přenášený obsah prostřednictvím sociálních sítí.
Stejně jako u většiny nových služeb je i tady důležitá setrvačnost, masový zájem a úspěch. V roce, kdy USA volí prezidenta, který je plný proti-TikTokových nálad, bojkotu Facebooku ze strany velkých inzerentů a masových společenských protestů by model Trilleru postavený kolem hodnoty spolupráce mohl být přesně tím „osvěžením“, po němž tvůrci reklamy baží.
Přijetí Trilleru ze strany tvůrců obsahu bude pravděpodobně urychleno jejich potřebou nalézt nové zdroje příjmů za jejich činnost. S řadou tvůrců hledajících nové zdroje příjmů během pandemie Covid-19 vzrostla během posledních šesti měsíců popularita služeb pro odebírání obsahu – například Patreon nebo Only Fans.
Ředitele platformy také silně ovlivní vývoj situace kolem TikToku a také schopnosti jeho týmu přilákat k sobě během nejistého období konkurenci včetně jejich uživatelů a influencerů.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz