News & Views

Proč creative commerce převádí nápady „super bowl rozměrů“ na prodeje /

Beth Ann Kaminkow, globální commerce CEO v VMLY&R a CEO VMLY&R New York, o budování značek v okamžiku konverze 

Pro generace kreativců byla znamením úspěchu „reklama pro velkou značku“ - ve smyslu minuty na Super Bowl. Ale kreativní příležitosti superbowlových rozměrů se nyní objevují na těch nejméně očekávaných místech. „Velký nápad“ se může nacházet v poutavé interakci s vaničkou zmrzliny, odhalený jako vzduchové polštáře v poštovní krabici nebo prožitý v metaverzi jako virtuální sběratelské kousky

Pozorujeme vzestup „creative commerce“. 

„Commerce“ je souhrnným termínem pro všechny s prodejem související disciplíny - včetně shopper marketingu, experiential, e-commerce a social commerce - které si kladou za cíl pošťouchnout zákazníka na cestě k nákupu. Commerce dnes může být gamifikovaný, socializovaný, živě streamovaný nebo prožitý všemi smysly napříč všemi kanály v jakémkoliv formátu.  

Kreativní příležitosti nemají hranice.

Z mého pohledu je ten nejlepší creative commerce laserově zaměřený na generaci reakce, která vede ke konverzi. V té nejlepší práci kreativita (často zprostředkovaná technologií) rozdmýchává obchod a povznáší jednoduchou aktivaci na emočně nabitý moment, který rozvíjí jak značku, tak poptávku - můj kreativní partner Manuel Bordé tomu říká „ikonická taktika“. 

„Scent by Glade“ je oblíbeným příkladem. Glade se geniálně spojil s Walmartem na naplnění vzduchových polštářů v jeho poštovních krabicích svou novou vůní - kterou bylo během chvíle možné zakoupit naskenováním kódu. Glade zabudoval konverzi do srdce interakce a během prvního týdne aktivace tak zvedl prodeje Walmartu o 83 %.

Creative commerce dokáže také sloučit digitální a fyzický prostor a přenést nás od izolovaného vnímání e-commerce. Nový obchod Nike Rise v Soulu se chová jako „digitální dvojče“ online obchodu. Za pomoci aplikace Nike můžete „Vyhledat a rezervovat“ výrobky v ocbhodě, 3D naskenovat své nohy pro nalezení správné velikosti a nechat objevit informace s pomocí RFID obuvi na digitálním stolku s „Krytou tratí“. Jde o perfektní hybridní zážitek.

Kreativita objevující se v obchodu vytváří úzce zaměřené konverzní momenty, čímž odstraňuje tření v nákupech a vede tak k okamžitému jednání - bez ohledu na kanál.

Kreativci a chytří marketéři se toho rychle chytají. Na loňském Cannes Lions International Festival of Creativity stoupl počet příspěvků souvisejících s commerce o 18 %.

Práce, která v roce 2021 zvítězila, mluví za vše - založená na konverzi, chytrá jak ve sdělení tak v médiu, a z vlastní podstaty provázaná se značkou a kulturou. Tady jsou tři případy z loňských Lions, díky kterým se těšíme na budoucnost commerce:

 


  • Shopping Inside Songs – Brazislký prodejce Magazine Luiza se spojil se službou ke streamování hudby Deezer ke zvýšení prodejů hudebních nástrojů na své e-commerce stránce. V rámci aplikace Deezer byla vytvořena mobilní zkušenost vyzývající posluchače k objevení a zakoupení každého hudebního nástroje, který byl v písničkách využit. Prodeje hudebních nástrojů v Magalu se vyhouply o 50 % a počet odběratelů Deezeru se ztrojnásobil. Creative commerce je často definovaný inovativním využitím médií, a tohle bylo jedno z nejlepších, které jsem kdy viděla (nebo slyšela!).

  • Enjoy Before Returning – Raději než aby káral zákazníky za vracení nošeného oblečení je Diesel vyzval k tomu, aby si „užili před vrácením“, za podmínky, že oblačení stále mělo visačky a bylo v původním stavu. Toto obrácené promo načasované na stejný termín jako světový Fashion Week vedlo lidi k předvádění visaček Diesel na sociálních sítích, zatímco večírky Dieselu byly přístupné pouze těm, kteří si na oblečení ponechali visačky (bez ohledu na značku). Prodeje vzrostly o 24 % a navzdory očekávání výrazně klesl počet vrácení v obchodech i online.

  • Buy With Your Time – Toto je případ chytré výměny hodnoty mezi značkou a spotřebitele. Obchodní domy Ikea mohou být daleko od městských center. Takže když Ikea otevřela svůj druhý obchodní dům v Dubaji, nabídla přeměnit čas strávený na cestě na peníze, které lidé mohli využít k nákupu produktů Ikea. Zákazníkům stačilo u poklady ukázat jejich timeline na Google Mapách a získali slevu. Miluji tenhle nápad, protože je tak jednoduchý a chytrý. Nejsou nutné žádné drahé nové technologie - Ikea využila nástroj, který spotřebitelé používají každý den ke zvýšení návštěvnosti, prodejů a renomé, a zvýšila tak fyzickou návštěvnost o 32 %.


 

Commerce nyní není pouze výsledkem chytrých zkušeností se značkou a pro zákazníka, je hluboce zakořeněný v obou a na vrcholu marketingové agendy.

To bylo uznáno také Cannes Lions s příchodem Creative Commerce Lions 2022 (tahem, který jsme pomohli zrealizovat), což z něj dělá úrodnou půdu pro všechny špičkové kreativce. Tato kategorie bude tvarovat jak oceňujeme a oslavujeme kreativitu po generace. Jako předsedkyně poroty vím, že budeme zasaženi skutečností, že silná, konverzi generující kreativní práce dokáže fungovat napříč kategoriemi a nepotřebuje velké rozpočty, jen velké myšlenky. Je to o úplném propojování a mazání rozdílů mezi kanály napříč fyzickým, digitálním a mobilním prostorem.   

Je načase si rozšířit obzory za hranice té „reklamy pro velkou značku“. Commerce je tím největším kreativním hřištěm na světě. Stačí do něj jen skočit, začít si hrát, a růst přijde.

Získejte členství v Contagious / Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout