Beth Ann Kaminkow, globální commerce CEO v VMLY&R a CEO VMLY&R New York, o budování značek v okamžiku konverze
Pro generace kreativců byla znamením úspěchu „reklama pro velkou značku“ - ve smyslu minuty na Super Bowl. Ale kreativní příležitosti superbowlových rozměrů se nyní objevují na těch nejméně očekávaných místech. „Velký nápad“ se může nacházet v poutavé interakci s vaničkou zmrzliny, odhalený jako vzduchové polštáře v poštovní krabici nebo prožitý v metaverzi jako virtuální sběratelské kousky.
Pozorujeme vzestup „creative commerce“.
„Commerce“ je souhrnným termínem pro všechny s prodejem související disciplíny - včetně shopper marketingu, experiential, e-commerce a social commerce - které si kladou za cíl pošťouchnout zákazníka na cestě k nákupu. Commerce dnes může být gamifikovaný, socializovaný, živě streamovaný nebo prožitý všemi smysly napříč všemi kanály v jakémkoliv formátu.
Kreativní příležitosti nemají hranice.
Z mého pohledu je ten nejlepší creative commerce laserově zaměřený na generaci reakce, která vede ke konverzi. V té nejlepší práci kreativita (často zprostředkovaná technologií) rozdmýchává obchod a povznáší jednoduchou aktivaci na emočně nabitý moment, který rozvíjí jak značku, tak poptávku - můj kreativní partner Manuel Bordé tomu říká „ikonická taktika“.
„Scent by Glade“ je oblíbeným příkladem. Glade se geniálně spojil s Walmartem na naplnění vzduchových polštářů v jeho poštovních krabicích svou novou vůní - kterou bylo během chvíle možné zakoupit naskenováním kódu. Glade zabudoval konverzi do srdce interakce a během prvního týdne aktivace tak zvedl prodeje Walmartu o 83 %.
Creative commerce dokáže také sloučit digitální a fyzický prostor a přenést nás od izolovaného vnímání e-commerce. Nový obchod Nike Rise v Soulu se chová jako „digitální dvojče“ online obchodu. Za pomoci aplikace Nike můžete „Vyhledat a rezervovat“ výrobky v ocbhodě, 3D naskenovat své nohy pro nalezení správné velikosti a nechat objevit informace s pomocí RFID obuvi na digitálním stolku s „Krytou tratí“. Jde o perfektní hybridní zážitek.
Kreativita objevující se v obchodu vytváří úzce zaměřené konverzní momenty, čímž odstraňuje tření v nákupech a vede tak k okamžitému jednání - bez ohledu na kanál.
Kreativci a chytří marketéři se toho rychle chytají. Na loňském Cannes Lions International Festival of Creativity stoupl počet příspěvků souvisejících s commerce o 18 %.
Práce, která v roce 2021 zvítězila, mluví za vše - založená na konverzi, chytrá jak ve sdělení tak v médiu, a z vlastní podstaty provázaná se značkou a kulturou. Tady jsou tři případy z loňských Lions, díky kterým se těšíme na budoucnost commerce:
Commerce nyní není pouze výsledkem chytrých zkušeností se značkou a pro zákazníka, je hluboce zakořeněný v obou a na vrcholu marketingové agendy.
To bylo uznáno také Cannes Lions s příchodem Creative Commerce Lions 2022 (tahem, který jsme pomohli zrealizovat), což z něj dělá úrodnou půdu pro všechny špičkové kreativce. Tato kategorie bude tvarovat jak oceňujeme a oslavujeme kreativitu po generace. Jako předsedkyně poroty vím, že budeme zasaženi skutečností, že silná, konverzi generující kreativní práce dokáže fungovat napříč kategoriemi a nepotřebuje velké rozpočty, jen velké myšlenky. Je to o úplném propojování a mazání rozdílů mezi kanály napříč fyzickým, digitálním a mobilním prostorem.
Je načase si rozšířit obzory za hranice té „reklamy pro velkou značku“. Commerce je tím největším kreativním hřištěm na světě. Stačí do něj jen skočit, začít si hrát, a růst přijde.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz