Nick Ellis, spoluzakladatel Halo a kreativní partner o tom, proč ideoví lídří nereprezentují malé a středně velké agentury, které tvoří 95 % celé branže
Reklama je divná. A to říkám s láskou.
Na večírcích jsem vždy býval outsider, postával jsem venku a přemýšlel, kdy si mě (v nepadnoucí bundě a s nemotornými způsoby) hostitel všimne. Od přírody plachý jedinec v průmyslu, kde je sebevědomí vším, kde extroverti září.
Reklama nebyla stvořená pro lidi jako jsem já. Pro někoho, kdo je neschopný v získávání kontaktů a pokulhává v sebeprezentaci. K čemu je tvůrce značek, který netuší, jak popsat sám sebe? Nemyslím si ale, že jsem sám. Vlastně vím, že ne. Průmysl, který znám já, je plný nezávislých byznysů; zuřivě kreativních lidí snažících se vydělat si na živobytí prací, kterou milují. Nabízejí svým klientům něco jiného, budujících podnik a jméno.
Podle Creative Industries Federation tvoří téměř 95 % (94,8 %) kreativních podniků mikropodniky (s méně než 10 zaměstnanci). Mikropodniky jsou středně velké agentury, jako jsme my, jsou to butiky, které nespadají pod držitele akcií, jejichž prostředí je zkrátka rozšířená - občas roztomile dysfunkční - rodina. Takže proč se v době, kde jsme propojenější než kdy dřív, cítím čím dál tím osamělejší, neustále vzdálenější od světa, v němž žiju už téměř dvacet let?
Četl jsem rozhovor Contagious s Nickem Law, kde vyjádřil nutnost agenturních investic do nových technologií, budování nových schopností v oblasti hlasu a rozšířené reality a řekl jsem si „Kdo si tohle může dovolit?“ Ale co je důležitější, „Proč?“ Proč byste vsadil jmění na vývoj technologických produktů, když jsou ve hře větší problémy. Jako zaměstnanecká stabilita, nájem prostorů nebo daně. Je to dobrý příběh pro prezentaci obchodního plánu, ale postrádám smysl. Z pohledu velkých agentur má nastat digitální nirvána, kde agentury vytvoří platformu a zkonstruují produkt, v mém světě na to ale klienti nemají ani prostředky, příležitosti nebo myšlenkovou kapacitu a ani po tom netouží. A upřímně si myslím, že tu od toho nejsme, nebo alespoň já ne.
Našim úkolem je řešit problémy. S důvtipem a kreativitou odpovídáme na strategické a obchodní otázky. A hlavně bychom na první místo měli stavět značky, tak abychom do středu všeho postavili potřeby publika a našli nejlepší způsoby, jak jim vyhovět. Netvořte nabídku produktů a nehledejte, jak je nejlépe aplikovat. Nejde o to spoléhat se na jeden „velký nápad“, ale o to mít jeden, nebo spíš víc nápadů, které reagují na lidské chování - základy chtíče, potřeb a obav. Není to nové a blyštivé, ale opravdu stojí za to do toho investovat. Protože digitální technologie přijdou a zase vyšumí, krajina se pohne a hra se bude stále proměňovat, ale základy vždy platí. Naučte se lidem porozumět a být pro ně důležití. Od toho jsme placení.
Samuel Brealey @SamuelBrealey
Jeden z nejchytřejších marketérů a nejlepších autorů široko daleko. Jestli jste ho nečetli, máte štěstí. Je radost ho objevovat.
Faris Yakob @faris
Autor Paid Attention, filosofické knihy orámované pohledem podnikání (můj názor). Sdílí nápady, na oplátku nic nežádá. Možná šaman.
Robyn Frost @robynhfrost
Geniální kreativní hlas, mění průmysl k lepšímu. Ihned si prohlédněte Untold Stories: A space for taboo subjects v Campaign.
JP Hanson @RouserJP
Skvěle píše pro Marketing Week, ale co je důležitější, žije ho - a taky je prostě štědrý a laskavý.
Katy Cowan @katylcowan
Zakladatelka @creativeboommag. Díky Bohu za Creative Boom.
Paul Bailey @paulmarkbailey
Konečně jsem ho přemluvil, aby se stal strategickým ředitelem v Halo. Dělá naši agenturu i značky lepší.
Ryan Wallman @Dr_Draper
Dává našemu průmyslu rozum, slovům význam a Twitteru smysl.
Nick Ellis je kreativní partner a spoluzakladatel Halo.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz