News & Views

Proč už nikdo v reklamě nemluví o udržitelnosti? / /

Loňský rok byl nejteplejší v historii a klimatické katastrofy si vyžádaly desítky tisíc obětí a miliardy dolarů. Proč se tedy zdá, že klimatická krize vypadla z agendy marketérů?

Při dotazování více než 100 vedoucích představitelů reklamního průmyslu pro letošní výroční report Contagious Radar jedno téma nápadně chybělo: klimatická krize.

Přestože udržitelnost byla jedním z hlavních témat rozhovorů mezi respondenty v loňském roce (a jeden z nejvyhledávanějších pojmů na Contagious, IO), zdá se, že zcela vypadla z „radaru“ marketérů.

A přestože jsme hovořili s relativně malým vzorkem lidí, nejsme jediní, kdo si všiml poklesu konverzace o klimatické krizi. Novinář z New York Times David Gelles o Davosu 2024 napsal: „Změna klimatu byla z velké části odsunuta do pozadí“ ve prospěch „umělé inteligence a možnosti dalšího Trumpova prezidentství“.

Několik světových značek loni opustilo své cíle v oblasti udržitelnosti. Například společnost Shell v tichosti ukončila svůj projekt uhlíkových kompenzací, aniž by se zmínila o svém předchozím závazku stát se do roku 2050 energetickým podnikem s nulovými emisemi.

V USA se zase stále více projevuje odpor konzervativců proti politice ESG (environmentální a sociální řízení podniků). Podle právní firmy Simpson Thacher & Bartlett loni klesly zmínky o ESG v debatách o zisku na nejnižší úroveň od roku 2020, zatímco guvernéři 19 amerických států se připojili ke koalici proti ESG, jejímž cílem je omezit investování založené na ESG.

Lidé při přemýšlení o této příležitosti prostě nejdou dost do hloubky. Bylo by to, jako byste promeškali průmyslovou revoluci, ale hodně mluvili o vlněné tkanině.

Leo Rayman, EdenLab

 

Neznamená to ale, že by klimatická krize nebyla tak naléhavá. Červenec 2023 byl nejteplejším měsícem v historii, katastrofy související s klimatem si loni vyžádaly nejméně 12 tisíc obětí (o 30 % víc než v roce 2022) a koncentrace skleníkových plynů v zemské atmosféře dosáhla nového maxima – tak proč se zdá, že udržitelnost jde do pozadí? Odráží nedostatek reklamních iniciativ útlum investic a opatření?

Na naše teorie jsme se zeptali Lea Raymana, zakladatele a generálního ředitele poradenské společnosti EdenLab, dále pak Matta Bourna, ředitele komunikace v Asociaci pro reklamu, a Ollieho Joyce, ředitele pro transformaci v Mindshare.

Celý článek si můžete dočíst TADY.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout