News & Views

Prodejce elektroniky lidem nabídl za vysloužilé přístroje Minecraft měnu /

Norský prodejce elektroniky Elkjøp Nordic a Microsoft vyměňují zákazníkům starou elektroniku za herní měnu 

Podle sčítání elektroodpadu bylo letos (v době psaní tohoto článku) zlikvidováno téměř 37 milionů tun odpadu z elektronických zařízení. Celkový objem e-odpadu se zvyšuje nejméně o dva miliony tun ročně a jde o nejrychleji narůstající typ odpadu vůbec.

Elkjøp Nordic, největší prodejce spotřební elektroniky v severských zemích, provozuje přes 400 prodejen v šesti státech. Při výrobě elektronických zařízení, jako jsou telefony nebo počítače, jsou potřeba drahé kovy a minerály, které se musí těžit z vyčerpatelných přírodních zdrojů. Společnost Elkjøp Nordic chce podporovat recyklaci elektroniky a pracovat na vzniku udržitelnějšího průmyslu.

Poté, co v Elkjøp Nordic zjistili, že většina z nás má doma starou nebo vysloužilou elektroniku, spojili se s agenturou Nord DDB v Oslu. Kampaň má motivovat lidi, zejména mladší generaci, k recyklaci starých a nepoužívaných elektronických přístrojů

Elkjøp Nordic ve spolupráci s Microsoftem (který vlastní videohru Minecraft) spustil iniciativu Urban Miner, v rámci které odměňuje hráče Minecraftu za odevzdání elektronického odpadu herní měnou Minecoins.

Kdokoli v severských zemích (Dánsko, Finsko, Island, Norsko, Švédsko, Grónsko a Faerské ostrovy) může starou elektroniku donést do nejbližší prodejny Elkjøp, Elgiganten nebo Gigantti. Odevzdat ji k recyklaci a na oplátku získat Minecoiny. Hodnota každého přístroje (nebo gadgetu) se určuje podle množství recyklovatelných látek, které obsahuje. Iniciativě nechybí ani vzdělávací prvek: lidé mohou zjistit více detailů o hodnotě různých materiálů a možnostech jejich využití.

Součástí kampaně je série spotů pro digitální platformy a kina. Hlavní role v nich hrají oživlé postavičky z Minecraftu, které přivádí k životu právě starší a nepoužívaná elektronika. Kampaň následně doplňují také různorodé POS aktivace ve všech šesti zemích.

Díky partnerství s Microsoftem se Elkjøp Nordic dostal k více než 140 milionům hráčů Minecraftu na celém světě a odráží ducha této hry, vysvětlil v tiskové zprávě Nils Martin Øyo, marketingový manažer herní divize Elkjøp Nordic. „Chceme využít celosvětově  nejrozšířenějšího hobby, abychom zapojili nové cílové skupiny a předali  lidem důležité poselství – v severských domácnostech se povalují miliony starých přístrojů, které je třeba recyklovat,“ uvedl. „Stejně jako postavičky ve hře Minecraft „těží“ materiály, ze kterých pak vytvoří něco nového, chceme, aby lidé „vytěžili“ svou starou elektroniku a vrátili ji do průmyslového oběhu, abychom z ní mohli získat cenné materiály.“

„Jedná se o udržitelnou iniciativu, motorem je kreativní nápad, který má kořeny v popkultuře,“ dodal Jens Østrem, kreativec agentury Nord DDB. „Pracujeme všude tam, kde je  cílová skupina, snažíme se to lidem maximálně usnadnit. Minecraft skvěle ukazuje, jak lidé umí využít své vynalézavosti a jak umí řešit problémy. Virtuální svět zde, přichází na pomoc reálnému světu“.

Získejte členství v Contagious


Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.

Contagious Insight 

Z digitální do fyzické podoby / Tato kampaň je nejen skvěle kreativně provedená, ale reálného cíle dosahuje i prostřednictvím digitálních prostředků. Nestává se často, že bychom viděli skutečně „fygitální“ koncept, kde dochází k opravdové výměně hodnot mezi fyzickým a digitálním světem. Jak trefně říká Jens Østrem z agentury Nord DDB, „jde o případ, kdy virtuální svět přichází na pomoc tomu reálnému.“ Tím, že společnost Elkjøp Nordic nabízí Minecraft měnu jako odměnu za recyklaci elektronického odpadu, využívá obrovskou a stále narůstající komunitu hráčů, z níž velká část spadá do cílové skupiny kampaně: Hráči ve věku 15 až 21 let tvoří 43 % hráčské základny a hráči mladší 15 let tvoří přibližně 21 % hráčů. Lepší společně / Tato spolupráce dokonale ukazuje účelné partnerství – jedno z klíčových témat, které jsme vybrali na Cannes Lions 2022. Na tiskové konferenci to přesně shrnula Chrissie Hansonová, letošní předsedkyně poroty kategorie Creative Strategy a globální ředitelka pro strategii v OMD Worldwide: „Model předávání štafety po každých 400 metrech je zastaralý. Raději postupujte společně.“ Díky společnému cíli, jako je recyklace elektronického odpadu, Microsoft a Elkjøp Nordic překlenují propast mezi fyzickým a digitálním světem, v němž se jejich publikum pohybuje, a starou elektroniku proměňují na zdroj nových hodnot. Změna kurzu / V případě kampaně Ikea Life Collection 2022 jsme nedávno napsali, že kritizovat, když jde o klimatickou krizi, je příliš snadné. Lidé tak nějak vědí, co by měli dělat, ale opravdu jít a udělat to, to už je jiná. Takže místo toho, aby Elkjøp Nordic lidem nadával za to, že přispívají ke zvětšování objemu elektronického odpadu, na problém upozorňuje a nabízí atraktivní řešení. Corinne Sawersová, investorka a poradkyně pro klima, v rozhovoru Contagious na začátku tohoto roku řekla: „Myšlenka, že se my jako jednotlivci i jako společnost musíme obětovat ve velkém, je prostě špatná a špatně popisuje podstatu problému.“ Místo toho je podle ní nutné změnit chování díky silné motivaci. „Lidé mění své chování pouze, když mají levnější nebo lepší alternativu nebo když to samé dělají jejich přátelé. Společnosti mění své chování pouze tehdy, pokud tak získají víc peněz nebo když se jejich činnost ocitne mimo zákon. Samozřejmě existují výjimky, ale abychom zjistili, jak dosáhnout rychlé, rozsáhlé a efektivní změny chování, musíme realisticky posoudit, jak různí aktéři v systému fungují a co je skutečně dokáže motivovat“.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout