Norský prodejce elektroniky Elkjøp Nordic a Microsoft vyměňují zákazníkům starou elektroniku za herní měnu
Podle sčítání elektroodpadu bylo letos (v době psaní tohoto článku) zlikvidováno téměř 37 milionů tun odpadu z elektronických zařízení. Celkový objem e-odpadu se zvyšuje nejméně o dva miliony tun ročně a jde o nejrychleji narůstající typ odpadu vůbec.
Elkjøp Nordic, největší prodejce spotřební elektroniky v severských zemích, provozuje přes 400 prodejen v šesti státech. Při výrobě elektronických zařízení, jako jsou telefony nebo počítače, jsou potřeba drahé kovy a minerály, které se musí těžit z vyčerpatelných přírodních zdrojů. Společnost Elkjøp Nordic chce podporovat recyklaci elektroniky a pracovat na vzniku udržitelnějšího průmyslu.
Poté, co v Elkjøp Nordic zjistili, že většina z nás má doma starou nebo vysloužilou elektroniku, spojili se s agenturou Nord DDB v Oslu. Kampaň má motivovat lidi, zejména mladší generaci, k recyklaci starých a nepoužívaných elektronických přístrojů
Elkjøp Nordic ve spolupráci s Microsoftem (který vlastní videohru Minecraft) spustil iniciativu Urban Miner, v rámci které odměňuje hráče Minecraftu za odevzdání elektronického odpadu herní měnou Minecoins.
Kdokoli v severských zemích (Dánsko, Finsko, Island, Norsko, Švédsko, Grónsko a Faerské ostrovy) může starou elektroniku donést do nejbližší prodejny Elkjøp, Elgiganten nebo Gigantti. Odevzdat ji k recyklaci a na oplátku získat Minecoiny. Hodnota každého přístroje (nebo gadgetu) se určuje podle množství recyklovatelných látek, které obsahuje. Iniciativě nechybí ani vzdělávací prvek: lidé mohou zjistit více detailů o hodnotě různých materiálů a možnostech jejich využití.
Součástí kampaně je série spotů pro digitální platformy a kina. Hlavní role v nich hrají oživlé postavičky z Minecraftu, které přivádí k životu právě starší a nepoužívaná elektronika. Kampaň následně doplňují také různorodé POS aktivace ve všech šesti zemích.
Díky partnerství s Microsoftem se Elkjøp Nordic dostal k více než 140 milionům hráčů Minecraftu na celém světě a odráží ducha této hry, vysvětlil v tiskové zprávě Nils Martin Øyo, marketingový manažer herní divize Elkjøp Nordic. „Chceme využít celosvětově nejrozšířenějšího hobby, abychom zapojili nové cílové skupiny a předali lidem důležité poselství – v severských domácnostech se povalují miliony starých přístrojů, které je třeba recyklovat,“ uvedl. „Stejně jako postavičky ve hře Minecraft „těží“ materiály, ze kterých pak vytvoří něco nového, chceme, aby lidé „vytěžili“ svou starou elektroniku a vrátili ji do průmyslového oběhu, abychom z ní mohli získat cenné materiály.“
„Jedná se o udržitelnou iniciativu, motorem je kreativní nápad, který má kořeny v popkultuře,“ dodal Jens Østrem, kreativec agentury Nord DDB. „Pracujeme všude tam, kde je cílová skupina, snažíme se to lidem maximálně usnadnit. Minecraft skvěle ukazuje, jak lidé umí využít své vynalézavosti a jak umí řešit problémy. Virtuální svět zde, přichází na pomoc reálnému světu“.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz