Prodejce elektroniky Back Market poslal na Den Země do Apple Storů pomocí Airdropu poselství o udržitelných technologiích
Podle nedávného výzkumu Francouzské agentury pro management energetiky a životního prostředí (Ademe) má repasovaný smartphone místo nového o 91 % nižší dopad ve formě emisí CO2. Navíc repasování smartphonu vyžaduje o 91 % méně surových materiálů a o 82 % méně vody než výroba nového. Repasování místo nákupu nového smartphonu také generuje o 88 % méně elektronického odpadu.
Na Den Země (22. dubna 2022) se Back Market, francouzská e-commerce platforma, která propojuje zákazníky s důvěryhodnými repaséry, spojil s pařížskou agenturou Marcel a vytvořili spolu Hack Market. Šlo o guerillovou kampaň k přesvědčení zákazníků odhodlaných ke koupi nového zařízení, aby upřednostnili model z druhé ruky.
S využitím Apple prvku s názvem Airdrop, který umožňuje uživatelům zařízení Apple posílat si navzájem soubory pomocí blízké bezdrátové komunikace, rozposlal Back Market vzkazy na Apple zařízení v šesti obchodech v Paříži, Berlíně a Londýně. Ze strategických rozmístění před Apple Story dokázal Back Market Airdropovat čtyři tisíce zpráv zákazníkům, kteří si zrovna prohlíželi vystavená zařízení.
Ti, kteří žádost o Airdrop přijali (sdělení se jim na telefonu objevilo jako pop-up zpráva: „Back Market by s vámi rád sdílel stránku backmarket.co.uk“) následně obdrželi informace jako „Tento iPhone 12 je dostupný v růžové, modré, černé a zelené. Přejděte na repasovaný“ a „iPhone, který milujete, akorát bez uhlíkové stopy, kterou nesnášíte. Přejděte na repasovaný.“ Uživatel se mohl následně prokliknout na webovou stránku Back Market, kde našel levnější repasovaný model výrobku, jehož koupi zrovna uvažoval.
„Na jedné ze stěn agentury je následující citát od Marcela Bleustein-Blancheta (zakladatele Publicis Groupe): ‚Někdy přijde chvíle, kdy musíte přestat být rozumní a musíte být troufalí.‘ Takže jsme se rozhodli zajít dál než tradiční kampaň a vytvořili jsme nové médium: vystavili jsme naše repasované modely prakticky téměř v Apple Storech v Paříži, Berlíně a Londýně. Navrhli jsme sdělení, abychom přesvědčili zákazníky přímo v ‚chrámu novoty‘ o obrovském rozdílu mezi repasovanými a novými telefony, které je následně přesměrovalo na webovou stránku Back Market.“
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz