News & Views

Prodejce použitých telefonů cílí na Apple Story s pomocí Airdrop reklam /

Prodejce elektroniky Back Market poslal na Den Země do Apple Storů pomocí Airdropu poselství o udržitelných technologiích 

Podle nedávného výzkumu Francouzské agentury pro management energetiky a životního prostředí (Ademe) má repasovaný smartphone místo nového o 91 % nižší dopad ve formě emisí CO2. Navíc repasování smartphonu vyžaduje o 91 % méně surových materiálů a o 82 % méně vody než výroba nového. Repasování místo nákupu nového smartphonu také generuje o 88 % méně elektronického odpadu.

Na Den Země (22. dubna 2022) se Back Market, francouzská e-commerce platforma, která propojuje zákazníky s důvěryhodnými repaséry, spojil s pařížskou agenturou Marcel a vytvořili spolu Hack Market. Šlo o guerillovou kampaň k přesvědčení zákazníků odhodlaných ke koupi nového zařízení, aby upřednostnili model z druhé ruky.

S využitím Apple prvku s názvem Airdrop, který umožňuje uživatelům zařízení Apple posílat si navzájem soubory pomocí blízké bezdrátové komunikace, rozposlal Back Market vzkazy na Apple zařízení v šesti obchodech v Paříži, Berlíně a Londýně. Ze strategických rozmístění před Apple Story dokázal Back Market Airdropovat čtyři tisíce zpráv zákazníkům, kteří si zrovna prohlíželi vystavená zařízení. 

Ti, kteří žádost o Airdrop přijali (sdělení se jim na telefonu objevilo jako pop-up zpráva: „Back Market by s vámi rád sdílel stránku backmarket.co.uk“) následně obdrželi informace jako „Tento iPhone 12 je dostupný v růžové, modré, černé a zelené. Přejděte na repasovaný“ a „iPhone, který milujete, akorát bez uhlíkové stopy, kterou nesnášíte. Přejděte na repasovaný.“ Uživatel se mohl následně prokliknout na webovou stránku Back Market, kde našel levnější repasovaný model výrobku, jehož koupi zrovna uvažoval. 

„Na jedné ze stěn agentury je následující citát od Marcela Bleustein-Blancheta (zakladatele Publicis Groupe): ‚Někdy přijde chvíle, kdy musíte přestat být rozumní a musíte být troufalí.‘ Takže jsme se rozhodli zajít dál než tradiční kampaň a vytvořili jsme nové médium: vystavili jsme naše repasované modely prakticky téměř v Apple Storech v Paříži, Berlíně a Londýně. Navrhli jsme sdělení, abychom přesvědčili zákazníky přímo v ‚chrámu novoty‘ o obrovském rozdílu mezi repasovanými a novými telefony, které je následně přesměrovalo na webovou stránku Back Market.“


Získejte členství v Contagious


Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.

Contagious Insight

Zneužití vlastní zbraně / V našem Back Market Brand Spotlight vedoucí komunikace Donatienne Vaute uvedla, že jako dodavatel zařízení z druhé ruky Back Market čelí především výzvě „vytvoření zájmu o tyto starší výrobky, což je v konkurenci nových nablýskaných výrobků od Apple těžké“. Jako relativně nová společnost s rozpočtem vyzyvatelské značky musí Back Market neustále hledat vynalézavé způsoby osvěty zákazníků o environmentálním dopadu technologií v jejich kapsách. Využití (nebo „zneužití“) vlastní technologie Apple k vysílání vlastního sdělení je drzý tah navržený pro generování pozornosti PR. Stejně jako nedávná kampaň Here for the Drama od Butterkist a další v naší sbírce Best of Low-budget. Back Market podpořil svůj stunt PR aktivitou, která posílila dosah kampaně daleko za hranice malé in-store záležitosti a představila ho mnohem širšímu publiku.   Tone of voice / Back Market se netají svou ekologickou reputací. Uvádí, že od roku 2014 prostřednictvím prodeje repasovaných smartphonů zabránil emisím 580 144 582 kg CO2, využití 1 878 480 190 kg surových materiálů, spotřebě 498 015 680 400 litrů vody a produkci 1 274 162 kg elektronického odpadu. Ale ke zúžení mezery mezi úmyslem a činem a přivedení spotřebitelů k chování v souladu s jejich hodnotami se nevyplatí pasovat se do role kazatele. „Nesnažíme se v lidech vyvolat pocit viny a netrpíme komplexem superhrdiny. Stále se to všechno snažíme odlehčit,“ říká Vaute. Stejně jako uplynulé kampaně Back Market – Keynote Back Market a Refurbished Tweets, také Hack Market je drzý, ale v jádru obsahuje vážné sdělení. Pro maximální dopad zacílil Hack Market na lidi v klíčovém bodu cesty nákupu – zvažování koupě. Vysíláním svého obsahu na zařízení v Apple Storech narušil Back Market klíčový okamžik zvažování lákavěji vypadající nabídkou, aby se potenciální zákazníci Applu před koupí nového zařízení rozmysleli ještě jednou a dívali se na věc z alternativní perspektivy. 

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout