News & Views

Propagace chipsů a krekrů v kultuře /

Vedoucí pracovníci společností Weber Shandwick a Kellanova o tom, proč je pro značky důležité být kulturně relevantní a co je třeba udělat, aby si získaly pozornost.

Pokud chcete ovlivnit kulturu, musíte být podle prezidentky společnosti Weber Shandwick Susan Howe schopni zpracovávat poznatky v reálném čase.

Howe vystoupila 24. ledna na konferenci Most Contagious New York společně s viceprezidentkou pro marketing společnosti Kellanova Erin Storm. Dvojice diskutovala o taktice, jak Weber Shandwick a Kellanova spolupracují na tom, aby jejich značky – například Cheez-It, Pringles nebo Club Crackers byly kulturně relevantní.

Howe označila společnost Kellanova (která byla do roku 2023 součástí společnosti Kellogg's) za „silnou společnost v oblasti snacků“, což není pravda. Společnost se nicméně může pochlubit portfoliem značek s více než šedesátiletým dědictvím, takže je pochopitelné, proč je kulturní relevance jádrem mnoha jejích iniciativ.

„Ve spolupráci s IPA (Institute of Practitioners in Advertising) jsme vydali studii The Weber Shandwick Collective Earned Effect, která ukazuje, jak práce, která vytváří kulturní význam, přináší obchodní výsledky (...) a kulturní význam jsme definovali jako práci, která vyvolává konverzaci a pokrytí,“ řekla Howe.

Studie zjistila, že pokud jste kulturně relevantní máte o 53 % větší pravděpodobnost, že dosáhnete i na obchodní výsledky, o 75 % větší pravděpodobnost, že budete zářit ii mimo samotnou značku, a 2,6 krát větší pravděpodobnost, že dosáhnete zvýšení zisku. Společnost Kellanova však nepovažuje kulturní relevanci za strategii „jednou a dost“, uvedl Storm. Místo toho by se marketéři měli neustále snažit držet prst na tepu doby, protože kultura se rychle vyvíjí a značky s ní musí držet krok.

Jedním ze způsobů, jak si udržet relevanci, je pochopit, jak lidé na vaši značku reagují. Jako příklad uvedl Storm vazbu značky Cheez-It na univerzitní fotbal. Už mnoho let značka při zahájení sezóny vysokoškolského fotbalu pouští podobný spot, který ukazuje maskota značky v podobě sýrového kola, jak křičí: „Probudil jsem se a cítím se nejsýrověji, trenére!“. Značka Cheez-It si všimla, že fanoušci začali tuto frázi organicky sdílet na sociálních sítích, a tak, aby využila popularity této fráze, vstoupila značka do prostoru NIL (name, image, likeness) a nabídla hráčům univerzitního fotbalu před zápasem pobyt v hotelových apartmánech se značkou Cheez-It (na obrázku), aby se mohli doslova probudit „s pocitem, že jsou nejsýrovější“. Svižná aktivace pomohla značce předstihnout konkurenci.

Celý článek si můžete dočíst TADY.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout