News & Views

První brandová kampaň Redditu srovnává „upvoty“ s volebními hlasy /

OOH kampaň sociálního fóra vyzývá lidi k účasti v blížících se amerických prezidentských volbách

Prvního září spustil Reddit ve Spojených státech novou kampaň, která vyzývá mladé lidi, aby využili své volební právo při letošních prezidentských volbách. 

Kampaň vznikla ve spolupráci s R/GA San Francisco. Odstartovala v Národní den náboru do volebních komisí a poběží až do volebního dne 3. listopadu. Součástí kampaně jsou OOH reklamní plochy, print, má také online sekci a na území velkoměst (New York, Houston, Chicago a Los Angeles) in-display verzi.

Reddit je komunitní, kolektivně spravovaný prostor pro shromažďování obsahu. V rámci diskuzních vláken zde lidé publikují příspěvky, pro něž mohou hlasovat dvěma různými způsoby – buď je „upvotovat“ nebo „downvotovat“. Čím více „upvotů“ post získá, tím víc lidí ho uvidí. 

Jedná se o vůbec první brandovou marketingovou kampaň Redditu, přičemž reklamy spadají do širší iniciativy Up The Vote. Reddit reklamami apeluje na více než 26 milionů Američanů, kteří platformu každý měsíc využívají, aby ve skutečných volbách projevili stejnou účast jako online. V tiskové zprávě Reddit uživatele nabádá, aby „hlasovali tam, kde jde o nejvíc: ve volebních místnostech,“ jelikož minulých voleb v roce 2016 se zúčastnilo pouze 63 % oprávněných voličů.  

OOH kampaň doplňuje řada dalších podpůrných a vzdělávacích iniciativ v souvislosti s volebním právem. Patří mezi ně například odborný seriál Ask Me Anything o volebních zákonech, právech a procesech, iniciativa pro Národní den registrace voličů a informační zdroje k volebnímu dni. Reddit navíc dává svým americkým zaměstnancům na volební den volno, aby měli dost prostoru odvolit.

„Podobně jako ostatní jsme i my v roce 2020 upravili marketingové úsilí tak, aby co nejlépe, vhodně a relevantně reprezentovalo naši značku,“ říká Roxy Young, marketingový VP Redditu. „Zaměření na hlasování, které je pro Reddit tak typické, se k naší historicky první marketingovou kampani hodí, navíc má zároveň pozitivní význam pro fungování společnosti.“

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Drž se reality / Podpora hlasování v amerických prezidentských volbách je pro historicky první značkovou marketingovou kampaň Redditu trefou do černého. Ostatně o hlasování jde na platformě především. Uživatelé Redditu hlasují 165 milion krát denně a svými hlasy rozhodují, co se na stránce zobrazí nejčastěji a které příspěvky naopak spadnou na dno feedu.  Zdůrazněním tohoto aspektu – uživatelské zkušenosti a blížících se voleb Reddit upozorňuje jednak na fungování platformy a hlavně na stěžejní roli hlasování ve skutečném světě. Ve výsledku kampaň slouží zároveň jako poutavý apel občanské odpovědnosti a také chytře vyjadřuje hlavní lákadla Redditu. V souladu / Vtipné reklamy vybízející veřejnost k využití reálného hlasu zvyšují význam Redditu a dávají platformu do souvislosti s jednou z nejaktuálnějších debat současnosti – trvající až do 3. listopadu. I další sociální sítě na sebe vzaly podobnou odpovědnost a snaží se vést mladé dospělé, aby se voleb zúčastnili. Snapchat spustil funkce, které lidem umožňují stát se dobrovolníky ve volebních komisích. Nicméně tato aktivace postrádá hmatatelnou vazbu k samotné platformě a nepůsobí tak přirozeně jako Up The Vote. Opravdový svět / Výrazná venkovní OOH kampaň pro Reddit znamená posun za hranice specifické online komunity, která je pro platformu typická. Ačkoli se Reddit chlubí aktivní uživatelskou základnou, ne-uživatelé uvádí, že stránku nikdy ani nenavštívili ani nerozumí tomu, jak funguje. Výzkum společnosti Nielsen zjistil, že po setkání s OOH reklamou se 46 % dospělých rozhodne k dalšímu online vyhledávání. Už jsme se setkali s technologickými giganty jako Google nebo Facebook, jak z fenoménu OOH reklamy těží a snaží se přilákat nové uživatele a poutavá výprava Redditu do skutečného světa by mohla vyústit stejně.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout