News & Views

Reddit na startu další etapy /

Reddit má po finanční investici hodnotu tři miliardy dolarů a James Swift se zamýšlí nad tím, jakou hodnotu má pro značky

Reddit, který se sám prohlašuje za „úvodní stránku internetu“, potvrdil zprávu, kterou přinesl portál TechCrunch: že v pátém kole financování získal investici 300 milionů dolarů (včetně 150 milionů od čínského fondu Tencent). Stránky mají nyní po investici hodnotu tři miliardy dolarů.

Zpráva vyvolala mezi uživateli Redditu vlnu obav, že se Tencent bude snažit využít svého vlivu a pokusí se zavést režim cenzury podobný tomu, jaký známe z Číny.

Svým typickým způsobem zareagovali uživatelé provokací a začali postovat fotografie z protestů na náměstí Nebeského klidu v roce 1989 a také obrázky medvídka Pú, který si s cenzory v Číně taky zažil své poté, co lidé začali upozorňovat na jeho podobu s čínským prezidentem Si Ťin-pchingem.

Kromě cenzury se diskuze opět znovu zaměřila na komerční potenciál Redditu.

Ať již se na to díváte jakkoliv, nelze se popřít, že Reddit má velký kulturní vliv. V roce 2018 se v USA  stal třetí nejnavštěvovanější stránkou. Ale z obchodního hlediska Reddit výrazně zaostává. Podle CNBC činily výnosy v roce 2018 jen 100 milionů dolarů. Reddit má 330 milionů aktivních uživatelů měsíčně, to znamená, že společnost má o něco málo víc než 0,30 USD z každého uživatele. Přitom například Twitter, který občas sklízí kritiku za to, že neumí svůj potenciál monetizovat stejně dobře jako ostatní platformy, vydělává na každém uživateli skoro deset dolarů.

Reddit vydělává méně než ostatní platformy také proto, že jeho stránky jsou z větší části anonymní. Ale Reddit má i výhody. Tento týden zveřejnila agentura L2 seznam věcí, které Reddit umí: udržet si vysokou návštěvnost a oslovit muže. Reddit je také přístavem pro značky, které nejsou „dost krásné“ pro Instagram.

Když jsme v Contagious dělali rozhovor s australskou agenturou TKT o kampani V Energy, která proběhla hlavně na stránkách Redditu, pochvaloval si ředitel pro strategii Rob Harding-Smith zejména to, jak se na Redditu skvěle dělá průzkum trhu.

„Není to platforma jako třeba televize, kde něco lidem vysíláte. Reddit je skvělý pro průzkum trhu, zejména mladého. Dozvíte se tam, o čem se mladí baví, co je zajímá […] Dá se tam zjistit spousta věcí o konkrétním tématu, mimo běžný demografický rámec – spíše z behaviorálního a psychografického hlediska.“

I Contagious registruje, že se počet kampaní na Redditu zvyšuje, i když vrchol tohoto trendu je zatím daleko. Podle americké agentury ECD se Reddit úspěšně „dvoří“ inzerentům, které oslovuje zejména svou otevřeností vůči novým nápadům a formátům.

„Chtějí s vámi spolupracovat. Když spolupracujete s jinými platformami, dostanete seznam toho, co je a co není možné. Takto se pak snižuje šance dělat něco i na jiných sociálních platformách, kvůli nutnosti další adaptace nebo tvorby obsahu.“

Uživatelé Redditu se segmentují do zájmových skupin. I když většina uživatelů zůstává v anonymitě, Reddit to zase kompenzuje jejich vysokým engagementem – přímo s platformou nebo s konkrétními tematickými oblastmi. Takový engagement je velmi cenný, ale uživatelé stránek jsou zase nechvalně známí svými vrtochy, a to zejména vůči inzerentům.

„Traduje se, že komunita Reddit si myslí, že platformu vlastní,“ tvrdí ECD. „Když přijde inzerent a snaží se něco měnit nebo vnucovat, dostane za vyučenou.“

Jedinou pojistkou značek proti vlně takového odporu je to, že porozumí komunitě, na kterou cílí, a že budou otevřené a upřímné ohledně toho, o co jim jde. A ideálně aby z toho uživatelé ještě něco měli.

Závěrem jedna dobrá rada: Reddit je skvělý pro promování věcí, které jsou nové nebo přehlížené; takovým dokáže zajistit masové publikum. Pokud jste značka, která komunikuje na Redditu, zapamatujte si hlavně tu druhou část věty.

„Značka, která má velké ambice, může na Redditu začít, ale pak musí expandovat,“ vysvětluje ECD. „Nemůže zůstat jen na Redditu, protože ji budou vnímat jako úzce zaměřenou. Musí mít schopnost expandovat z této platformy dál.“


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout