News & Views

Reklama na Chevrolet těží z vlivu sousedů a rapidně zvyšuje prodeje /

Automobilka postavila kampaň na cílení v konkrétní lokalitě a studiích o vlivu sousedství na nákupní rozhodování

Loni v březnu vytvořil Chevrolet společně s McCann Mexico City kampaň založenou na behaviorálních datech. 

Kampaň The Invisible Influencer čerpá z poznatků dvou studií: Visual Influence and Social Groups (Journal of Marketing Research, 2012) a Social Influence and Consumption: Evidence from the Automobile Purchases of Neighbors (The Review of Economics and Statistics, 2008). Výzkum z roku 2012 dospěl k závěru, že „nákupy sousedů, především nedávné, ovlivňují sousedy, kteří jsou geograficky nejblíž, pokud přijde na výběr a nákup automobilu.“

Podle videa případové studie přispívají sousedské nákupy k rozhodnutí o nákupu auta přibližně o 80 %. Na základě tohoto insightu vybrala značka v Mexico City oblast, kde se nejvíce prodával její model Chevrolet Aveo (v modré barvě). Na základě výzkumu ovlivňování spotřebitelů jde o oblast, kde by lidé měli mít předpoklad pro nákup stejného automobilu.

Poté Chevrolet využil data Google Maps a našel místa s nejvyšší aktivitou spotřebitelů a zaplavil je reklamami na modrý Chevrolet Aveo.

Reklamy tvořily OOH aktivace a digitální obsah včetně obsahu na sociálních médiích zaměřených na vytipovanou oblast. Všechny reklamy nabízely slevu ve snaze poskytnout konečný důvod k nákupu.

Výsledky / Podle agentury vygenerovala kampaň 146% nárůst prodejů automobilů Chevrolet v dané oblasti a o 219 % překonala prodeje Chevroletu v dalších městech

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Pošťouchnutí / Už jsme se setkali s kampaněmi, které v rámci podpory rozhodnutí k nákupu využily behaviorální ekonomiku. BMW vystavilo v roce 2019 své vozy na příjezdových cestách domů na prodej a cílilo tak na možné kupce. Kampaň Stage Your Driveway využila častého vzorce chování: lidé procházející velkou životní událostí jako je nákup luxusního bydlení, také velmi pravděpodobně přistoupí k další, jako je nákup nového auta. Šlo o precizně exekuovanou kampaň se specifickým geo targetingem a efektivními výsledky. Invisible Influencer k věci přistupuje jinak, přesto je ale efektivní. Odhaluje populární oblast pro konkrétní model auta, využívá tendence lidí napodobovat své vrstevníky a bombarduje je vizuálními vodítky k uvažování o nákupu. Obě kampaně dospěly k oslnivým výsledkům, které může nabídnout obratné pozorování vzorců chování spotřebitelů. Obě reflektují sílu teorie šťouchnutí, v jejímž rámci se lidé setkávají s náznaky a vizuálními stimuly, které je vedou ke konkrétním krokům. Geo-efektivní / Chevrolet spoléhal ve své iniciativě na vzájemně silný vrstevnický vliv v kombinaci s vysokou mírou prodejů modrého modelu Aveo v konkrétní oblasti. Rozhodnutí k investování rozpočtu na marketingovou kampaň do reklamy na jediný model v specifické barvy je odvážné. Nicméně behaviorální data se vyplatila a prodeje v oblasti stouply o 146 %. Navíc automobilka utratila pouze 25 % běžné částky, kterou do reklamy tohoto typu pravidelně investuje. Zatímco kampaň BMW se specificky zaměřovala na využití geo targetingu, obecnější přístup The Invisible Influencer rovněž uspěl a dokázal vystoupit z davu v kategorii notoricky známých klišé v podobě záběrů klikatých silnic a podmanivé hudby. Výsledkem je kampaň, která na poměry výrobce automobilů nadchne a překvapí, nepůsobí jako generická reklamní tapeta a dokáže potenciální účinek cílení do konkrétní lokality.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout