News & Views

Reklama v maloobchodních médiích: Umění zaměřit se na média, ne na maloobchodní prodej /

Kate DuBois ze Skai se s námi podělila o několik tipů a rad pro obchodníky týkajících se využití nejrychleji rostoucího kanálu v reklamě. Článek připravila Julia Linehan, zakladatelka a generální ředitelka The Digital Voice™

„Marketéři kladou příliš velký důraz na retail v maloobchodních médiích,“ tvrdí Kate DuBois, EVP pro omnichannel růst ve Skai. „V praxi se ale přitom musí znovu zaměřit na mediální část rovnice, nenechat se rozptylovat maloobchodním aspektem.“

DuBois vystupovala na akci The Retail Media Accelerator, kterou pořádala Contagious ve spolupráci s Nectar360, Skai, Accenture Song, CitrusAd a The Digital Voice během Cannes Lions.

DuBois zahájila svou pronikavou a věcnou řeč tím, že připomněla publiku, že maloobchodní média představují nejrychleji rostoucí kanál v oblasti reklamy, přičemž 87 % marketérů v nedávném průzkumu Skai uvedlo, že jejich organizace plánují v nadcházejícím roce zachovat nebo zvýšit výdaje na marketing. Navíc 93 % věřilo, že reklama se bude považovat za prioritu v příštích dvou letech.

DuBois poté provedla diváky často komplikovaným světem retailových médií. Varovala před rozptýlením maloobchodních operací a řekla, že „maloobchod je především o logistice“.

„Jde o to dostat správný produkt na správné místo ve správný čas,“ pokračovala. „Ale mediální část je o předání správné zprávy správné osobě ve správný čas. V tom spočívá skutečná hodnota pro obchodníky.“

DuBois poté zdůraznila transformační potenciál médií. „Inzerenti touží po dvou základních věcech: jednoduchosti a rozsahu,“ řekla. „Klíč k dosažení tohoto cíle spočívá v odstranění složitostí, konsolidaci všech retailových mediálních kanálů do jedné platformy, zjednodušení entit kampaně a podpoře týmové spolupráce.“

Skai, dodala DuBois, podporuje své retailové mediální klienty, aby urychlili výkon následujícími způsoby:

  1. Pokročilá optimalizace médií pro neustálou maximalizaci investic a ROI.
  2. Urychlení statistik jako způsob, jak lépe rozhodovat na základě dat.
  3. Holistické omnichannel zkušenosti zajišťují, že všechny digitální kanály spolupracují na dosažení společného cíle.

„Data jsou síla,“ dodala DuBois a zdůraznila potřebu porozumět údajům o výkonu a cestě zákazníka. Mluvila také o rostoucí důležitosti čistých prostor při analýze konverzní cesty zákazníků a vlivu reklam mimo stránky na fyzický i digitální prodej.

Jedna z nejdůležitějších mezer v datech pro značky je retailová analytika – zdůrazňující, že i kdybychom se neměli zabývat logistickou stránkou stavu zásob a dodávek, propojení těchto retailových dat zpět s médii značky je samozřejmě zásadní pro úspěch reklamy. Problém je, že většina maloobchodníků nezpřístupňuje tržní signály a konkurenční statistiky, takže marketéři musí spolupracovat s dodavateli třetích stran, jako je Profitero nebo Analytic Index, aby porozuměli svému podílu hlasu na digitální polici. Skai se integruje s těmito partnery, aby zajistila bezproblémové propojení mezi optimalizací médií a přehledy.

Nakonec DuBois zdůraznila, že je důležité přijmout holistický, omnichannelový přístup. „Musíme ocenit rostoucí plynulost mezi distribučními kanály a reklamou,“ řekla. „Přemýšlet o maloobchodních médiích ve vlastním vakuu je chyba. Ani my, ani spotřebitelé by to neměli dělat“.

Značky už přeskupují své digitální kanály, aby pomohly retailovým médiím. V průzkumu Skai State of Retail Media 76 % respondentů uvedlo, že používají placené sociální kanály a/nebo placené vyhledávání ke zvýšení návštěvnosti (a prodejů) prostřednictvím maloobchodních partnerů. 79 % navíc uvedlo, že „sociální obchod“ je součást jejich maloobchodního mediálního programu – a 73 % se domnívá, že jsou také reklamy „search shopping“ (např. Google Shopping Ads).

DuBois uznala, že problémy s ukončením podpory dat a transparentností mohou obchodníkům ztížit pochopení přírůstkového dopadu a atribuce napříč těmito kanály. Tvrdila však, že zaměření na média, podporované inovativními řešeními AI, jako je Skai, může pomoci uvolnit skutečný potenciál retailových médií.

„Zaměření se na mediální aspekt,“ uzavřela DuBois, „pomůže lépe procházet překážkami, odemykat nové příležitosti a skutečně maximalizovat hodnotu maloobchodních médií.“

Špičková řešení umělé inteligence Skai podporují poznatky DuBois. Agentura Skai, která nedávno získala cenu za nejlepším řešení pro reklamu na bázi umělé inteligence (The Best AI-based Solution for Advertising) v rámci 6. výročního udílení cen Artificial Intelligence Breakthrough Awards, poskytuje obchodníkům nástroje, které potřebují k orientaci ve složitém maloobchodním mediálním prostředí. Od urychlení postřehů až po poskytování holistického omnichannelového zážitku, AI-řešení Skai ztělesňují ducha rad DuBois.

Ale dosáhnout úspěcha s maloobchodními médii také znamená vědět, kam investovat svůj čas a zdroje. A jak DuBois zdatně poukázala na to, že zatímco retailová média jsou miláčky reklamního světa, je to právě mediální aspekt, který obchodníkům poskytuje nejlepší příležitost, jak svým společnostem přinášet smysluplnou hodnotu. Stačí se zaměřit na optimalizaci médií, využití datových statistik a přijmout holistický omnichannelový přístup.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout