Asociace zubních lékařů spojila síly s cestovní kanceláří a nalákala Brity k návštěvě Rumunska – dostali originální nabídku balíčku „dva v jednom“.
Rumunsko se snaží přilákat zahraniční turisty a oproti ostatním zemím bohužel prohrává. Spojené království mezitím nadále trpí postpandemickým nedostatkem zubařů a Britové čekají dlouhé měsíce na čekacích listinách na zubní ošetření.
Rumunské národní asociace cestovních kanceláří a Společnosti pro estetickou stomatologii v Rumunsku přišel tento insight natolik inspirující, že dospěly k řešení: nabídly lidem v Británii turistické balíčky, které kombinují návštěvu Rumunska jako turistické / cestovatelské destinace s návštěvou zubaře.
Neobvyklé výhodné nabídky se na trhu objevily v prosinci 2022 a jsou dostupné na rumunském webu The Most Beautiful Dental Clinic in the World. Pokud si balíček koupíte, dostanete kombinaci zubního ošetření a útěku do dechberoucí přírody.
Turisté mohou například navštívit vodopád a zajít si na zubní hygienu – viz balíček “Professional Cleaning and Sparkling Waterfalls”, vyzkoušet variantu “Dental Crowns and Royal Castles” nebo se odvážit na „Root Canal Treatments and Delta Canal Trips”.
Podle tiskové zprávy mohou náklady na bílou výplň ve Spojeném království dosáhnout až 250 liber (7.025 Kč), ale v Rumunsku mohou Britové získat výplň (od dobře vyškoleného, anglicky mluvícího zubaře) a k tomu navíc stravit tři noci ve čtyřhvězdičkovém hotelu za přibližně stejnou cenu (280 GBP / 7.870Kč).
Kampaň vznikla ve spolupráci s agenturou McCann v Rumunsku a ve Spojeném království byla spuštěna na konci března 2023 při příležitosti British Tourism and Travel Show. V rumunském stánku se agenti oblékli do zástěr, nasadili si masky a pozvali návštěvníky, aby se posadili do zubařského křesla a podnikli virtuální prohlídku rumunské krajiny prostřednictvím VR masky. Kampaň měla také OOH plochy v místech jako londýnské nádraží Waterloo nebo Euston.
Výsledky / Podle agentury měla kampaň zásah 11 milionů a částka, kterou zahraniční turisté utratili v Rumunsku za zdravotní turistiku, vzrostla o působivých 70 %.
Pořádný důvod / Olivia Spanu, senior copywriter v McCann, Bukurešť, v rozhovoru pro Contagious řekla: „Rumunsko má nejvyšší hospodářský růst v EU, ale zároveň velmi nízkou úroveň cestovního ruchu s pouhým 5,3% podílem na HDP oproti sousednímu Bulharsku s 12,8 % a Maďarsku s 10,2 %. Je to krásná země s nedotčenou přírodní krásou a bohatou historií, ale nikdy nezvolila žádnou výraznou identitu turistické značky ani neměla definovanou strategii“. Poté dodala: „Totéž platí pro zdravotní turistiku. Tam, kde má Rumunsko jasnou výhodu v poměru cena / kvalita, je lepší než Maďarsko, Turecko nebo dokonce mnohem dražší Rakousko.“ Kampaň napravuje chybějící strategii cestovního ruchu pomocí jasné a poutavé nabídky jedinečných prázdninových balíčků, které kombinují to nejlepší z Rumunska. Organizace se opírá o krásnou krajinu země a dostupnou a kvalitní zdravotní péči, tak dává lidem pořádný důvod navštívit Rumunsko, pokud potřebují zubařské ošetření, ačkoliv o návštěvě nikdy předtím vlastně neuvažovali.
Lepší než ostatní / Strategie kampaně nebyla podle agentury soutěž s dalšími zeměmi, nýbrž s ostatními zubaři tak, aby bylo Rumunsko v zahraničí opravdu vnímáno jako Nejkrásnější zubní klinika na světě. Spanu nám dále řekla: „Naše mediální strategie spočívala v zaměření na Spojené království, protože tam mají zubařů nedostatek a rumunská nabídka „zubních prázdnin“ se ukázala jako naprosto konkurenceschopná. Ve Spojeném království byste za zubní plombu zaplatili jednoduše až 280 liber, zatímco v Rumunsku byste za tuto cenu dostali tři v jednom: zubní ošetření, prohlídka s průvodcem a tři noci ve čtyřhvězdičkovém hotelu.“ Tvůrci kampaně si vytyčili britské stomatology jako konkurenci, a díky tomu pak dokázali přizpůsobit podobu nabídek tak, aby oslovily britské turisty. Kromě výběru předplacených balíčků mohou návštěvníci na webu kampaně využít i chatbota, aby si výlety přizpůsobili podle sebe. Tyto prvky poskytují cestujícím flexibilitu a dávají Rumunsku unikátní selling point, který návštěvníky do země na kvalitní stomatologii opravdu přiláká.
Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz