Technologická společnost rozdávala chytré telefony lidem, kteří přišli na to, jak se stát terčem její online reklamy
Technologická značka Samsung uvedla v září 2022 na trh svůj nový vlajkový smartphone. Akci doplnila digitální kampaní, která vsadila na formát cílené reklamy a vybízela Australany, aby hledali na YouTube konkrétní reklamy a získali šanci vyhrát Galaxy Z Flip 4.
Z kampaně Flipvertising, kterou vytvořila agentura CHEP Network, Sydney, se v podstatě stal online lov. Lidé se snažili „obelstít“ algoritmus Googlu tím, že si prohlíželi určitý obsah související s produkty Samsung, a tudíž se jim následně na YouTube zobrazovala „výherní“ reklama.
Soutěž zprvu propagovali influenceři Dylan Page a EllyAwesomeTech. V speciálním videu vysvětlovali, že klíčové je vyhledat tři online spoty s konkrétními produkty.
Všechny spoty představovaly některou z funkcí telefonu Flip 4, například kompaktní skládací konstrukci, flexibilní handsfree kameru nebo barevná provedení, v nich je zařízení dostupné. Na konci každé reklamy se pak objevila nápověda k dalšímu videu, například „Co můžete udělat, pokud máte svaly, peníze a Flip?“ — což měla být nápověda k tomu, že byste měli vyhledat heslo „flex“ :) související s funkcí telefonu, abyste našli další výherní video.
Při hledání na internetu se lidem zobrazovaly motivační zprávy prostřednictvím textových reklam Google, například „Ještě kousek a najdete Flipvertisement.“ nebo „Ještě pár správných hesel a bohové algoritmů vám možná požehnají.“.
Po zhlédnutí všech tří videí „lovci“ spadli do retargetingového fondu pro poslední vítěznou reklamu, která se jim zobrazila jako pre-roll spot na YouTube.
Vítězná reklama obsahovala unikátní kód a návod, jak jej použít. První uživatel, na kterého reklama každý den v průběhu desetidenní soutěže úspěšně zacílila, vyhrál telefon, a všichni ostatní byli zařazeni do slosování o ceny.
Výsledky / Podle agentury měla kampaň Flipvertising největší objem vyhledávání ze všech od uvedení Samsung Z Flip na trh – dokonce o 133 % více než další z nejlepší dropů. Kampaň také dosáhla 34% nárůstu prodejů a měla o 600 %vyšší zapojení než jaký je průměr v kategorii.
V soutěži Spikes 2023 získala kampaň Flipvertising Grand Prix v kategoriích Direct a Creative Data.
Obraťte scénář / Spotřebitelé generace Z, na které tato kampaň primárně cílí, nejsou zrovna velkými fanoušky algoritmů. Podle studie společnosti Morning Consult z prosince 2022 17 % spotřebitelů generace Z uvedlo, že cílené reklamy na sociálních sítích „vždy“ vnímají jako zásah do jejich soukromého života (56 % uvedlo, že to tak cítí „někdy“). Právě proto je Flipvertising tak chytrý. Protože tuto podezřívavou cílovou skupinu přiměl aktivně vyhledávat reklamy od Samsung a s nimi související obsah – přitom se navíc dozvěděli vše o novém modelu Galaxy Z Flip 4. Flipvertising posouvá cílenou reklamu na zcela novou úroveň: přetvořil algoritmus v nástroj zábavného engagementu pro příslušníky generace Z (nabídku navíc vylepšuje možnost vyhrát smartphone).
Zapojte uživatele / Podle studie mediální agentury Cloudinary z roku 2022, považuje 70 % spotřebitelů generace Z obsah vytvořený uživateli za užitečný při rozhodování o nákupu – další klíč ve strategii Samsung. Značka se nepustila do vysvětlování, proč je řada Fold Z tak skvělá, sama, ale nechala to na Googlu, který její myšlenku podporuje prostřednictvím nezaujatých recenzí, unboxingů, technických rozborů, náhledů, srovnání a dalších informací, za které Samsung nezaplatil. Kreativní ředitel CHEP Network Mark Tallis v tiskové zprávě uvedl: „Výzkumy nám ukázaly, že pokud jde o uvádění produktů na trh, zákazníky nejvíce ovlivňují skuteční lidé, kteří vytvářejí originální obsah a sdílejí recenze. Chtěli jsme našemu reklamně ostražitému publiku ukázat všechny ty skvělé věci, které už byly k dispozici.“ Výsledky svědčí o úspěchu dané strategie – značka Samsung dosáhla 34% nárůstu prodeje, rekordního objemu vyhledávání ohledně uvedení Fold Z a o 600 % vyšší zapojení, než je průměr v kategorii.
V roce 2021 Samsung New Zealand rovněž využil sílu obsahu generovaného uživateli k propagaci své iniciativy iTest – webové aplikace, která umožňuje uživatelům iPhonu vyzkoušet si rozhraní telefonů Samsung se systémem Android na jejich zařízení. Více o tom, jak tato ukázka zaznamenala mimořádný úspěch u technologických blogerů a influencerů v oblasti chytrých telefonů, si můžete přečíst v našem článku Insight & Strategy.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz