News & Views

Samsung obrátil svůj targeting vzhůru nohama a zvýšil prodeje o 34 % /

Technologická společnost rozdávala chytré telefony lidem, kteří přišli na to, jak se stát terčem její online reklamy

Technologická značka Samsung uvedla v září 2022 na trh svůj nový vlajkový smartphone. Akci doplnila digitální kampaní, která vsadila na formát cílené reklamy a vybízela Australany, aby hledali na YouTube konkrétní reklamy a získali šanci vyhrát Galaxy Z Flip 4.

Z kampaně Flipvertising, kterou vytvořila agentura CHEP Network, Sydney, se v podstatě stal online lov. Lidé se snažili „obelstít“ algoritmus Googlu tím, že si prohlíželi určitý obsah související s produkty Samsung, a tudíž se jim následně na YouTube zobrazovala „výherní“ reklama.

Soutěž zprvu propagovali influenceři Dylan Page a EllyAwesomeTech. V speciálním videu vysvětlovali, že klíčové je vyhledat tři online spoty s konkrétními produkty.

Všechny spoty představovaly některou z funkcí telefonu Flip 4, například kompaktní skládací konstrukci, flexibilní handsfree kameru nebo barevná provedení, v nich je zařízení dostupné. Na konci každé reklamy se pak objevila nápověda k dalšímu videu, například „Co můžete udělat, pokud máte svaly, peníze a Flip?“ — což měla být nápověda k tomu, že byste měli vyhledat heslo „flex“ :)  související s funkcí telefonu, abyste našli další výherní video.

Při hledání na internetu se lidem zobrazovaly motivační zprávy prostřednictvím textových reklam Google, například „Ještě kousek a najdete Flipvertisement.“ nebo „Ještě pár správných hesel a bohové algoritmů vám možná požehnají.“.

Po zhlédnutí všech tří videí „lovci“ spadli do retargetingového fondu pro poslední vítěznou reklamu, která se jim zobrazila jako pre-roll spot na YouTube.

Vítězná reklama obsahovala unikátní kód a návod, jak jej použít. První uživatel, na kterého reklama každý den v průběhu desetidenní soutěže úspěšně zacílila, vyhrál telefon, a všichni ostatní byli zařazeni do slosování o ceny.

Výsledky / Podle agentury měla kampaň Flipvertising největší objem vyhledávání ze všech od uvedení Samsung Z Flip na trh – dokonce o 133 % více než další z nejlepší dropů. Kampaň také dosáhla 34% nárůstu prodejů a měla o 600 %vyšší zapojení než jaký je průměr v kategorii.

V soutěži Spikes 2023 získala kampaň Flipvertising Grand Prix v kategoriích Direct a Creative Data.

Contagious Insight 

Obraťte scénář / Spotřebitelé generace Z, na které tato kampaň primárně cílí, nejsou zrovna velkými fanoušky algoritmů. Podle studie společnosti Morning Consult z prosince 2022 17 % spotřebitelů generace Z uvedlo, že cílené reklamy na sociálních sítích „vždy“ vnímají jako zásah do jejich soukromého života (56 % uvedlo, že to tak cítí „někdy“). Právě proto je Flipvertising tak chytrý. Protože tuto podezřívavou cílovou skupinu přiměl aktivně vyhledávat reklamy od Samsung a s nimi související obsah – přitom se navíc dozvěděli vše o novém modelu Galaxy Z Flip 4. Flipvertising posouvá cílenou reklamu na zcela novou úroveň: přetvořil algoritmus v nástroj zábavného engagementu pro příslušníky generace Z (nabídku navíc vylepšuje možnost vyhrát smartphone).

Zapojte uživatele / Podle studie mediální agentury Cloudinary z roku 2022, považuje 70 % spotřebitelů generace Z obsah vytvořený uživateli za užitečný při rozhodování o nákupu – další klíč ve strategii Samsung. Značka se nepustila do vysvětlování, proč je řada Fold Z tak skvělá, sama, ale nechala to na Googlu, který její myšlenku podporuje prostřednictvím nezaujatých recenzí, unboxingů, technických rozborů, náhledů, srovnání a dalších informací, za které Samsung nezaplatil. Kreativní ředitel CHEP Network Mark Tallis v tiskové zprávě uvedl: „Výzkumy nám ukázaly, že pokud jde o uvádění produktů na trh, zákazníky nejvíce ovlivňují skuteční lidé, kteří vytvářejí originální obsah a sdílejí recenze. Chtěli jsme našemu reklamně ostražitému publiku ukázat všechny ty skvělé věci, které už byly k dispozici.“ Výsledky svědčí o úspěchu dané strategie – značka Samsung dosáhla 34% nárůstu prodeje, rekordního objemu vyhledávání ohledně uvedení Fold Z a o 600 % vyšší zapojení, než je průměr v kategorii.

V roce 2021 Samsung New Zealand rovněž využil sílu obsahu generovaného uživateli k propagaci své iniciativy iTest – webové aplikace, která umožňuje uživatelům iPhonu vyzkoušet si rozhraní telefonů Samsung se systémem Android na jejich zařízení. Více o tom, jak tato ukázka zaznamenala mimořádný úspěch u technologických blogerů a influencerů v oblasti chytrých telefonů, si můžete přečíst v našem článku Insight & Strategy.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout