News & Views

Saúdský Ford prodává cenově dostupná SUV v aplikaci na rozvoz jídla /

Rijádské dealerství vozů Ford Al Jazirah Vehicles použilo aplikaci pro rozvoz jídla HungerStation k propagaci cenově dostupných SUV Ford Territory

Ford Territory byl uveden na trh s ohledem na zákazníky citlivé na cenu. V listopadu 2022 automobilka model poprvé představila v Saúdské Arábii, načež dealerství Ford Al Jazirah Vehicles v Rijádu spustil reklamní kampaň a nové SUV propagoval v HungerStation, jedné z nejoblíbenějších aplikací pro rozvoz jídla, aby zdůraznil nízkou cenu nového automobilu. Kampaň vytvořila agentura Wunderman Thompson KSA, Rijád.

HungerStation působí v 80+ městech Saúdské Arábie a v Bahrajnu a spolupracuje s více než 10 000 partnery, včetně restaurací, supermarketů, lékáren a květinářství. Podle agentury má aplikace pro rozvoz jídla v současné době více než dva miliony aktivních uživatelů denně.

V delivery aplikaci si zákazníci mohli vybrat model SUV, prozkoumat jeho specifikace, přizpůsobit si technické parametry a dokonce i odhadnout dobu dodání. Prostřednictvím aplikace probíhala i platba, přičemž součástí nákupu bylo i bezplatné doručení (doklady o registraci vozidla dostal kupující k podpisu při doručení).

Výsledky / Podle agentury dosáhla kampaň během tří týdnů 130 milionů zobrazení. zákazníci si přidali do košíku 21 701 vozů a tři lidé dokončili nákup zaplacením přes aplikaci.


Získejte členství v Contagious


Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.

Contagious Insight 

Zůstat v obraze / Rámování informací v určitém světle může ovlivnit volbu zákazníka – jedná se o behaviorální předsudek známý jako efekt rámování. V Al Jazirah Vehicles tohoto efektu využili, aby zdůraznili cenovou dostupnost modelu Ford Territory. Reklamu na SUV umístili na platformu, kterou zákazníci používají k rychlému a snadnému objednání jídla v restauraci. V hlavách lidí tak ukotvili myšlenku, že investice do nového auta je stejně snadno dosažitelná jako objednat si dovoz jídla. Ačkoli je nepravděpodobné, že by zobrazení v aplikaci vyvolalo impulzivní nákupy (Ford Territory přece jen stojí přibližně 80 000 SAR/ 21 000 USD), kampaň chytře zdůraznila nízkou cenu svým umístěním v netradičním kontextu. Tato cenově dostupná kampaň připomíná kampaň #SnackHoliday od Transavia, další chytrou iniciativu, která využila efektu rámování a proměnila letenky v balíčky s občerstvením. Obě kampaně úspěšně přeformulovaly myšlenku velkých investic díky tomu, že produkt umístily do prostředí, které je přístupné a cenově dostupné. Product placement / Velká zákaznická základna HungerStation, kterou tvoří převážně mladí lidé, tvoří pro prodejce automobilů ideální propagační platformu pro cenově dostupné SUV. Místo toho, aby Al Jazirah Vehicles pouze chrlila sérii pop up bannerů, udělala něco navíc a využila všech funkcí aplikace k zapojení uživatelů. Reklama je hladce integrovaná do aplikace a je propojená s ostatními nabídkami platformy. To vybízí online zákazníky k prozkoumání vozu stejně, jako zvažují, co si objednají k večeři. Ať už si pak zákazníci SUV přes platformu HungerStation koupí nebo ne, samotné podání reklamy přispěje k tomu, aby na reklamu klikli a dozvěděli se o Ford Territory něco víc. Překvapivý a pro danou produktovou oblast atypický charakter kampaně pravděpodobně pomohl rozšířit povědomí o značce a získat média. Podle agentury potřebovalo dealerství Al Jazeera Vehicles s ohledem na napjaté rozpočty na konci roku a konkurenční reklamy na výprodeje automobilů najít způsob, jak se odklonit od norem v oboru a odlišit se od ostatních značek. Kampaň  využila k dosažení cíle Efekt Izolace. Lidé si s větší pravděpodobností pamatují to, co vyčnívá z davu. Výrazná komunikace se v případě nového SUV Ford Territory odlišuje od obvyklých billboardů nebo televizních reklam s emotivní hudbou, typických pro automobilový průmysl. V Al Jazirah Vehicles objevili zapamatovatelnější formu komunikace se zákazníkem, která může uživatele přimět k tomu, aby si výrobku všimli, nezapomněli na něj a pak si ho případně také koupili.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout