News & Views

Sběr starého oblečení na propagaci udržitelné módy /

Módní značka představuje staré věci v nové kampani, vede lidi, aby vyměnili fast fashion za nadčasovost

Španělská módní značka Adolfo Dominguez spustila novou kampaň Ropa Vieja (Staré oblečení) zaměřenou na udržitelnost.

Značka prodává kvalitní oblečení z kategorie „affordable luxury“ a dlouhodobě usiluje o udržitelnou spotřebu. Stejně jako ve svých předchozích kampaních Adolfo Dominguez i teď publikum nabádá, aby své nákupy pořádně zvážili. 

Integrovaná kampaň vznikla ve spolupráci s madridskou agenturou China a nabádá lidi k nákupu nadčasových a odolných kousků místo toho, aby podporovali kulturu vyhazování, kterou podporuje fast fashion.

Značka nejdříve na sociálních sítích požádala majitele o zapůjčení oblečení Adolfo Dominguez z posledních 20 až 40 let. Získané kusy následně představila v kampani s poselstvím, například: „Tento oblek je starý čtyřicet let.“ Každý vizuál provázelo heslo „Nakupujte oblečení, co trvá déle než trendy.“

Kampaň začala minulý měsíc před španělskými Goya Awards (před oskarové udělování uměleckých a filmových cen) a osmačtyřicetiletá herečka Benedicta Sánchez si v jejím rámci přišla pro svou cenu za nejlepší herečku v outfitu Adolfo Dominguez z roku 1990. Také další slavné osobnosti na akci oblékli šaty z „historického archivu značky“. Výběr z nasbíraných kusů chystá Ateliér Adolfo Dominguez ze severu Španělska nově uvést v limitované kolekci.

V následující fázi kampaně hnutí Ropa Vieja na sociálních sítích pokračuje novou výzvou, v níž značka žádá lidi, aby našli nejstarší kus oblečení, který vlastní, sdíleli ho na sociálních sítí a podpořili udržitelnější nakupování.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Mysli, pak kupuj / Jak na loňském Most Contagious nastínila editorka britské Contagious Chloe Markowicz, když mluvila o Consumption Crisis, nakupujeme teď víc než kdy dřív a také víc vyhazujeme: jen ve Velké Británii putuje ročně na skládky přes 300 tisíc tun oblečení a podle Wall Street Journal v USA nyní lidé nakupují oblečení pětkrát víc než v roce 1980. Průzkum, který si loni objednala britská charitativní organizace Barnado’s odhaduje, že Britové za letní oblečení, které oblékají pouze jednou, utratí 2,7 miliard liber. Kampaň Ropa Vieja od Adolfo Dominguez upozorňuje na nebezpečí jednorázového oblečení a připomíná spotřebitelům, že by při nakupování měli dbát kvalitu a odolnost. Nová kampaň značky zapadá do spektra těch předcházejících například: „Buď starší“ (‘Sé más viejo’) a „Mysli. Potom kupuj.“ (‘Piensa. Luego compra’) a připomíná, že udržitelné nakupování neznamená kompromis ke stylu, ale spíš upřednostňování nadčasových kusů před trendy. Představením desítky let starých oděvů nabízí značka zákazníkům něco jako záruku – doba, po kterou skuteční lidé vlastnili a používali oblečení od Adolfo Dominguez dokazuje jejich kvalitu a nadčasovost. Obnošené kouzlo / Adolfo Dominguez není jedinou značkou volající po uvědomělejší spotřebě: nedávno jsme psali o secondhandovém obchodu Tradera a jeho varování před dopady módního průmyslu, které zapracoval do vlastních reklam nebo o značce Carlings a jejich experimentech s digitální módou. Start-up s kojeneckým oblečením UpChoose a americký obchod pro přeprodej módy Thredup se rovněž zaměřili na opětovné využití a recyklaci, nicméně je důležité vidět módní značku, jak klade důraz na odolnost a dlouhověkost. Skvělé příklady tohoto chování jsme viděli u značky Patagonia, když v rámci kampaní „Don't Buy This Jacket“ a Common Threads z roku 2011 podle schématu „Worn Wear“ vykupovala staré oblečení svých zákazníků, vyspravila ho a prodávala znovu. Jak v tehdy řekl VP environmentálních iniciativ Patagonie Fast Company: „Program jako je Worn Wear byste nemohli postavit bez produktů, které už jsou skutečně odolné (...) zkrátka by to nefungovalo. Producent rychlé módy by si něco takového nedokázal tak rychle osvojit.“ V kampani Ropa Vieja platí to samé: důkaz kvality a odolnosti oblečení Adolfo Dominguez je na fotografiích třicetiletých kabátů a svetrů přímo patrný.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout