News & Views

Skittles vytvořily na Čínský Nový rok frustrující hru na WeChat /

Značka sladkostí nabízí finanční odměnu úspěšným hráčům zdlouhavé, opakující se hry a na Čínský Nový rok zvyšuje prodej

Značka cukrovinek Skittles vytvořila mobilní hru v populární aplikaci WeChat. Chtěla před oslavami Čínského Nového roku zvýšit prodeje a upozornit na svou nabídku.

Hru inspirovala čínská tradice darování červených obálek („hongbao“) s penězi blízkým během svátečního období. V posledních letech mohli lidé darovat hongbao digitálně a otevřít jej pouhým kliknutím na sociální síti WeChat.

V reakci na to vytvořila značka Skittles ve spolupráci s agenturou DDB China Group Shanghai & Guangzhou The Most Frustrating Red Packet – digitální hongbao, k jehož otevření je nutné kliknout padesát tisíckrát za sebou. Skittles na WeChatu zveřejňovaly jeden červený digitální balíček denně. Každý den vyhrál ten hráč, který dosáhl padesáti tisíc kliků jako první, 49.999 jüanů (7.750 dolarů).

Aby se mohli lidé soutěže zúčastnit, museli si v obchodech koupit speciální hongbao edici balíčku Skittles s unikátním QR kódem. Naskenování QR kódu otevřelo mini program na WeChat a hra se spustila.

Během pětidenní kampaně, která se uskutečnila dva týdny před začátkem Čínského Nového roku, se nejrychlejšímu hráči podařilo dokončit hru za jednu hodinu padesát dva minut a dvacet devět sekund. Kvůli prevenci podvádění vydávala hra namátkou identifikační testy, aby zajistila, že klikal reálný člověk nikoliv automat.

Kampaň od Skittles před zahájením propagovali influenceři, kteří měli vzbudit zájem na sociálních sítích. Následoval televizní spot, v němž dva přátelé sedí na gauči a soutěží. Oba dramaticky stárnou, zatímco vesele probírají, že je hra ztrátou času.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Zážitek / Hra od Skittles vyžaduje aktivní účast a motivuje lidi, aby se značkou trávili čas. A zároveň ji spojuje s hravostí a zábavou. Skittles se dlouhodobě pozicují do „bavičů“. Chtějí působit lidštěji a přístupněji. Přečtěte si o tom víc v našem duhovém brand spotlightu. Mobilní hra tuto strategii určitě rozšiřuje. Dokáže ale také přehlušit aktivitu ostatních značek v souvislosti s Čínským Novým rokem a publikum aktivně zapojit. Awing Chen, výkonný kreativní ředitel DDB Guangzhou & Shanghai to shrnul následovně: „Proč byste v této části roku utráceli za reklamu, když můžete dělat tolik jiných zajímavých věcí? Chtěli jsme, aby značka promlouvala lidsky a strhla zákazníky nabídkou unikátního, zábavného zážitku.“   Kampaň s náskokem / Přestože státní svátek trvá oficiálně pouze týden (12. – 18. února), oslavy Čínského Nového roku často probíhají až šestnáct dní, kdy miliony lidí odjíždí z měst na venkov za rodinami. Podle Čínského ministerstva financí utratili lidé za nákupy, v restauracích a při dalších aktivitách v období Čínského Nového roku v roce 2019 na 149 miliard dolarů. V průzkumu společnosti iiMedia z roku 2019 53,3 % respondentů uvedlo, že si bez mlsání nedovedou sváteční období představit. Vzhledem k této příležitosti se Skittles rozhodly pro aktivaci několik týdnů před Čínským Novým rokem, aby měli s nadcházejícím obdobím, které je příležitostí ke konzumaci, značku všichni v povědomí.  Klíčové charakteristiky / Skittles už mají několik aktivací k Čínskému Novému roku za sebou: v roce 2019 vytvořila značka krátký film, v němž se čínská celebrita Yibo Wang utkala v rapovém duelu se svým strýcem, který se Wanga ptal na trapné a intimní věci z osobního života (což je během svátků typické). V roce 2018 Skittles využily stejný insight, když v balíčcích bonbonů nabídly odpovědi na trapné otázky příliš osobního rázu. Každé balení obsahovalo zábavné a vtipné odpovědi na otázky typu „Proč jsi pořád single?” nebo „Kdy už budeš mít děti?“ Byron Sharp v knize How Brands Grow píše, že marketéři musí dbát na mentální dostupnost svěřených produktů a upevňovat paměťové struktury prostřednictvím klíčových charakteristik, aby daným značkám zajistili růst. The Most Frustrating Red Packet je tak pro Skittles efektivní hned ve dvou rovinách. Upevňuje vzpomínku na skutečný červený balíček a zároveň se váže k tradici hongbao, kolem které se v době svátků vše točí.  Hra začíná / Pro dosažení cílů kampaní, které se snaží o vysoký engagement, zvýšení povědomí a budování věrnosti, spustila řada značek vlastní aplikace s využitím herních technik (soutěží, systémů bodových hodnocení a motivací), aby publikum zaujaly. Proč? Důvod je jednoduchý: gamifikace funguje. Na základě reportu o gamifikaci z roku 2018 od agentury Reflect Digital 60 % spotřebitelů uvádí, že pokud by je hra bavila, nakupovali by u značky s větší pravděpodobností. Nemusí nás proto překvapovat, že se s účinností gamifikace setkáváme opakovaně. Například Verizon Wireless zvýšil u poloviny uživatelů čas strávený na webu o 30 % díky zavedení bodování a odznáčků. A Ford Motors díky gamifikaci obsahu zvýšil prodeje o více než 8 milionů dolarů a zvýšil počet lajků na Facebooku o 600 %. V Brazílii mezitím mobilní hra od Fanty (kdy lidé museli křičet do telefonu jméno značky, aby mohli ovládat herní postavu) skončila tak, že 464 tisíc hráčů souvisle opakovalo „Fanta“ po dobu 290 tisíc minut. Zjednodušeně řečeno, lidé milují ddměny a možnost posouvat se na další a další úrovně. Prostřednictvím gamifikace mohou Skittles lépe zapojit cílové publikum, prodloužit dobu interakce se spotřebitelem a během klíčové příležitosti být plně v povědomí spotřebitelů.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout