News & Views

Jsou herní reklamy efektivní marketingové nástroje? /

Contagious zpracovává nejzajímavější a nejaktuálnější výzkumy nejen ze světa reklamy. Zkrátka, ke čtení je toho příliš a času není nazbyt

Gamifikace značkového obsahu: metaanalýza vlivu advergames


Autoři Zeph M. C. van Berlo, Eva A. van Reijmersdal & Martin Eisend

Jednou větou:

Herní reklamy jsou co do zlepšení přístupu ke značce a nákupního záměru lepší než běžné reklamy. Jsou však horší, bereme-li v potaz zvyšování povědomí.

Detailněji:

Autoři provedli metaanalýzu empirického výzkumu reklamních her (pozn.: výzkum in-game reklam nebyl součástí). Využili dvacet devět vybraných článků s cílem zjistit, kdy má toto médium lepší výsledky než běžná reklama a kdy ne.  

Výsledky ukázaly:


  • Lidé mají z reklamních her často pozitivnější dojmy než z jiných druhů reklamy. 

  • Lidé s menší pravděpodobností identifikují herní reklamy jako reklamy, což může souviset s tím, proč se jim často líbí víc než běžné reklamy. To má své nevýhody (etického pohledu na věc) pokud si myslíte, že lidé musí rozpoznat reklamu rozpoznat, aby dokázali zpracovat komerční sdělení.

  • S výše uvedeným bodem možná souvisí skutečnost, že si lidé s menší pravděpodobností zapamatují značku nebo výrobek po odehrání reklamní hry než když shlédnou běžnou reklamu.

  • Herní reklamy ale mají podle všeho pozitivní vliv na to, jak lidé značku hodnotí, na jejich nákupní záměr, a také jejich na jejich samotné nákupní rozhodnutí.

  • Herní reklamy nemají velký účinek v přesvědčování starších hráčů.


 

Proč o tom vědět?

Kvalitní metaanalýza je pro nás vždy zajímavá. Tato konkrétní ukazuje, kdy herní reklamy slouží jako užitečný nástroj (když se snažíte oslovit lidi, kteří nenávidí běžné reklamy) a kdy ne (když se značky snaží zvýšit povědomí a rozpoznání).

Slabé stránky?

Autoři poukazují na to, že pracovali s relativním nedostatkem dat, který jim zabránil prověřit účinky zkoumaného fenoménu tak, jak by chtěli.

Kde se dozvím víc? Zde, ale není to zdarma.

 

Líbí se vám náš úhel pohledu? Tento článek je jen ochutnávkou z toho, co mají k dispozici naši předplatitelé. Více o členství v Contagious zjistíte zde. Hledáte-li insighty a vaše sales pitch potřebuje posunout na novou úroveň, potřebujete-li analýzu konkurence před schůzkou s klientem nebo hledáte nejlepší případové studie pro zásadní prezentaci, Contagious je vám k ruce. Ozvěte se nám prostřednictvím kontaktního formuláře.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout