News & Views

Snickers nově poskytuje pojištění před „přešlapy z hladu“ /

Značka čokoládových tyčinek spustila nabídku pojištění, které odškodňuje chyby způsobené hladem

Ve Snickers vytvořili své vlastní pojištění, které odškodňuje chyby z hladu.  

Ve spolupráci s Impact BBDO Dubai vyhodnocuje značka sladkostí žádosti o plnění pojistění prostřednictvím AI chatbotu. Hodnota kompenzace se pohybuje v rozmezí jedné až padesáti čokolád v závislosti na závažnosti chyby.

Tato kampaň ze Spojených Arabských Emirátů je poslední v řadě aktivací spadajících do dlouhodobé kreativní platformy značky „Když máš hlad, nejsi to ty“, kterou v roce 2010 vytvořila agentura BBDO New York.

Čokoládová tyčinka patřící koncernu Mars kampaň Snickers Hunger Insurance zahájila mírně satirickou reklamou, v níž Ramy, odborník na hladové pojištění, sděluje divákům, že by mohli mít nárok na kompenzaci, pokud někdy „udělají nějakou blbost“ z hladu. 

Pachatelé „hladových přešlapů“ odkazuje k podání žádosti na speciálním webu, kde dojde k jejímu posouzení. Web umožňuje klientům „pojišťovny“ hovořit s „jednatelem“ (chatbotem), přečíst si komentáře zákazníků, recenze expertů a seznam úspěchů.

Značka na chatbotovi pracovala společně s pojišťovateli a vytvořila algoritmus, který vyhodnotil žádosti analýzou tisíců klíčových slov a posoudil závažnost pochybení. Bot data následně zpracoval včetně denní doby a lokace a zhodnotil, zda je pravděpodobné, že šlo o chybu v důsledku hladovění.

Výši odškodnění určovala četnost výskytu a závažnost chyby spolu s jejím vztahem k hladu (maximum bylo padesát tyčinek za nejzávažnější z chyb). Podle případové studie mohl ten, kdo jako hladový poškodil osobní majetek získat kompenzaci 5 tyčinek, zatímco člověk, který kvůli hladu zarezervoval špatnou dovolenou, mohl dostat až 40 tyčinek. Po vyhodnocení přihlášky zadavatel obdržel mobilní kupon, který mohl využít v obchodech napříč SAE a nechat si „vyplatit“ příslušný počet tyčinek. 

Součástí kampaně bylo také OOH, audio a in-store reklamy. 

Výsledky / Podle agentury došlo během trvání kampaně k 18% nárůstu prodejů tyčinek Snickers týdně a 21% zvýšení návštěvnosti zúčastněných prodejen. Došlo také k 30% nárůstu počtu asociací značky se slovem „hlad“.




Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem



Contagious Insight

Konzistentní tvorba / Kampaň opět využívá mnohonásobně oceněný koncept Snickers „Když máš hlad, nejsi to ty.“ Dalším příkladem je australská kampaň The Hungerithm z roku 2016, kdy se tyčinky Snickers prodávaly za ceny podle nálady národa, kterou vyhodnotil online algoritmus nebo kampaň Who Are You? z roku 2017, která si na obalech pohrála s různými označeními pro hlad.   Snickers rozvíjí svou souvislost s „hladem“ od roku 2010 a v komunikaci soustavně uvádí stejný vzkaz. Opakované sdílení tohoto vzkazu buduje značce mentální dostupnost, která je v kategorii, kde jsou impulzivní nákupy na denním pořádku, stěžejní a zvyšuje pravděpodobnost, že si spotřebitel vzpomene právě na ni. Jak osvěžující / Nacházet nové způsoby využívání této kreativní platformy je pro Snickers klíčové. Jak nám řekl Matt Pearce, vrchní plánovač v Clemenger BBDO Melbourne v rozhovoru o The Hungerithm: „Příběh značky jsme museli podat nově, abychom dali lidem pádnější důvod k nákupu. Šlo o to nalézt způsob, jak pozměnit koncept, který lidé znají a mají ho rádi.“ Tato kampaň je výborně ukazuje podmanivou a kreativní variaci na stejný nápad, která nepůsobí vyčerpaně a neopakuje se. Rozluštit indicie / Navzdory satirické pojišťovací stylizaci má každá složka kampaně specifické přednosti, díky nimž není pochyb, že jde o Snickers. Jak popsala Jenni Romaniuk, spoluautorka How Brands Grow: Part 2, specifické přednosti jsou „neznačkové prvky, jako jsou barvy, loga, postavy a fonty, které mohou u zákazníků v kategorii vyvolat asociaci se značkou.“  V tomto případě televizní reklama, OOH, aktivita na sociálních sítích, in-store aktivace a web kampaně představují logo Snickers, červený rovnoběžník a závěrečný záběr na produkt, které jsou pro značku typické. Tyto indicie jsou pro Snickers tak silné, že si dokonce může dovolit vytvořit reklamu parodující jinou produktovou kategorii a přesto zřetelně posílit identitu své značky.  Chcete se o značce Snickers dozvědět víc? Přečtěte si náš Brand Spotlight tady.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout