News & Views

Sportovní hvězdy spolu s Nike pořádají obývákové výzvy /

V kampani zaměřené na domácí cvičení sportovní značka vyzývá uživatele Instagramu, aby drželi krok s profesionály 

Atleti, kteří uzavřeli s Nike sponzoring, sdílí na Instagramu své týdenní cvičební výzvy. Udržují tak veřejnost v kondici a starají se o to, aby lidé během období koronavirové izolace neztratili kontakt se značkou.

Fotbalista Cristiano Ronaldo 5. dubna vykopnul Nike Living Room Cup – zveřejnil video, v němž udělal 142 “core crusher” sklapovaček během 45 sekund a ostatní na Instagramu vyzval, aby se ho pokusili trumfnout.

Šermířka Bebe Vio sdílela další týden příspěvek, kde během 45 sekund dokončila 20 “full-body-finisher” cviků a předala štafetu sledujícím, aby ukázali co v nich je.

Nike uživatele Instagramu vybízí, aby nahrávali svá videa v reakci na výzvy atletů s hashtagy #livingroomcup a #playinside. V době vzniku tohoto článku měl instagramový profil Living Room Cup pouhých 1111 sledujících. Pro lepší představu hlavní instagramový účet Nike jich má 107 milionů.

Living Room Cup začal krátce po spuštění kampaně Nike Play for the World, v rámci níž značka vyzývala sportovní nadšence, aby „hráli doma za celý svět“ a přispěli tak k zamezení rozšiřování nemoci Covid-19.

Nike spolu s agenturou Wieden+Kennedy na vizuál na sociálních sítích navázal 60 vteřinovým online spotem You Can’t Stop Us, v němž figurují slavní sportovci jako LeBron James, Ramla Ali nebo Sara Hughes. Spot ukazuje lidi, jak cvičí u sebe doma, zatímco fotbalová hřiště a sportovní stadiony zejí prázdnotou. Reklamu doplňuje textové sdělení: „Možná nehrajeme spolu. Možná ještě nereprezentujeme své státy. Možná nehrajeme pro obrovské davy. Dnes hrajeme za 7,8 miliard lidí.“

K dalšímu povzbuzení aktivity během izolace nabídla značka zdarma i několik videí ze svého prémiového předplatného Nike Training Club. V USA a na Youtube kanálu streamuje cvičení zdarma.

Na počátku dubna značka oznámila, že na boj s Covid-19 věnovala přes 17 milionů dolarů. Zároveň se pustila do přeměny materiálů a součástí původně navržených na produkci bot a oblečení (včetně podrážek Nike Air) na osobní ochranné pomůcky, jako jsou obličejové štíty nebo respirační čočky čistící vzduch.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

V zajetých kolejí / Zatímco ostatní značky čelily silné kritice za reklamy nabádající k dodržování sociální izolace, vzkaz Nike „Hrajte doma, hrajte za celý svět!“ se povětšinou setkal s pozitivním přijetím. Jedním z důvodů této nesrovnalosti je, že jiné pokusy – například rozdělené zlaté oblouky od McDonald’s, byly přestylizované, obracely pozornost k vlastní kreativitě a zaváněly pokusem o získání cen. Nike zůstal u dlouhodobého poselství a snažil se o udržení relevance značky – radil lidem, aby sportovali doma a vyvaroval se proseb o sociální izolaci na obecnější úrovni. Sdílený povyk / Living Room Cup využívá kontaktů, které má Nike s vrcholovými sportovci, aby lidem nabídl lákavou výzvu: možná si s Ronaldem nezadají ve fotbalu, ale existuje možnost, že by světovou sportovní hvězdu mohli překonat ve sklapovačkách. Značce to zároveň umožňuje oslovit široké publikum sociálních sítích (Ronaldo má například na Instagramu 213 milionů sledujících).   Pandemické fitness / Během prvních dvou týdnů od zavedení opatření ve Velké Británii 60 % obyvatel podle dotazníku Institute for Employment Studies uvedlo, že cvičí méně než obvykle. Avšak zatímco cvičení během pandemie koronaviru možná obecně upadá (pokud tyto výsledky můžeme vztáhnout i na další státy), zároveň platí, že počet lidí hledajících způsob, jak zůstat aktivní i doma, výrazně roste.  V Británii v porovnání s lednem a únorem v březnu počet vyhledávání videí na domácí cvičení na YouTube vzrostl o 200 %. A „Body Coach“ Joe Wicks zlomil na konci minulého měsíce Guinnessův světový rekord, když jeho živý přenos domácího cvičení hostil 955 158 lidí.   Nike podchytil brzký projev tohoto trendu už během čínské izolace, když uživatelská aktivita na jeho osobních tréninkových aplikacích vzrostla o 80 %. Kampaně Nike s domácím cvičením reagují nejen na poptávku, ale díky praktickým řešením v souladu s hlavním poselstvím značky, že v každém se skrývá sportovec,  definují značku jako užitečnou. Neméně důležitá je zároveň skutečnost, že tato opatření udržují značku relevantní v době, kdy tradiční sport stojí a značka ztrácí své hlavní marketingové médium. Nike například sponzoruje odložené Olympijské hry v Tokiu, na tuto skutečnost poukazuje také větou „Možná ještě nereprezentujeme své státy“ v You Can’t Stop Us.  Podporováním domácího cvičení Nike nejen komunikuje s fanoušky, ale zdůvodňuje i nákup sportovního vybavení, přestože posilovny a prodejny se sportovním vybavením jsou uzavřené. Stojí za to zmínit, že když se virus poprvé objevil v Číně a značka musela zavřít své kamenné pobočky, zaznamenala nárůst online prodejů v zemi o 30 %. Iniciativy jako je Living Room Cup, které amatérské sportovce povzbuzují, aby na sociálních sítích sdíleli, jak doma cvičí, motivují ostatní, aby cvičili v oblečení, ve němž se budou chtít předvést, když už ne venku, tak alespoň virtuálně. Recesi-vzdorně / Jak dokázal bezpočet studií, značky které nadále tvoří reklamy i během ekonomické recese, se zotavují lépe, než ty, které inzerci přeruší. V tomto článku Ehrenberg-Bass Institute cituje dlouhodobou analýzu z roku 2003, která dokazuje, že firmy, které „během recese zvýšily výdaje za inzerci, vykázaly o něco lepší výsledky než ty, které výdaje za inzerci zvýšily v jiných obdobích.“ Zdá se, že výhoda spočívá v tom, že značky, které navzdory krizi inzerují na stejné nebo vyšší úrovni, jsou více slyšet, jelikož konkurence kolem nich nuceně nebo dobrovolně utichá. Nike napíná své snahy směrem k získaným médiím, ne k inzerci obecně. Jejich efektivita má ale potenciálně stejný důvod. Zatímco mnoho jiných sportovních značek sedí na střídačce a vyčkává na opětovné zahájení hry, Nike má hřiště v podstatě sama pro sebe. 

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout