News & Views

Sportovní obchod vyzývá běžce k porušování rychlostních limitů /

Butikový obchod se sportovním vybavením poprosil profesionální běžce, aby aktivovali rychlostní kamery tím, že v Paříži při běhu překročí nově stanovenou maximální rychlost

Maximální rychlost v Paříži byla minulý měsíc ve snaze snížit počet nehod, množství hluku a znečištění snížena na 30 km/h. Řidiči, kteří limit překročí, obdrží pokutu a přijdou o dva body na řidičském průkazu. Nový limit vzbudil kontroverze zatímco 59 % obyvatel bylo pro, jiné skupiny, například taxikáři, nápad kritizovali. 

Pařížský butik s běžeckými potřebami Distance ve spolupráci s agenturou BETC Paris a Soldat Films 31. srpna uspořádal PR stunt a nechal se novým rychlostním limitem inspirovat. Značka povolala profesionální atlety včetně Leny Kandissounon (šampionka na 800 m) a Quentina Malriqa (šampion na 1500 m) a vyzvala je k tomu, aby se nechali zachytit rychlostní kamerou, jak při běhu překračují maximální povolenou rychlost 30 km/h.

Distance fotografie z rychlostních kamer využil v outdoorové querrila kampani s názvem Outlaw Runners a černobílé snímky vystavil také na sociálních sítích a ve výkladních skříních.

Guillaume Pontier, spoluzakladatel Distance, v tiskové zprávě uvedl: „O novém rychlostním omezení mluvili v Paříži snad všichni. Přišlo nám to jako perfektní příležitost ukázat náš obchod a naši vizi běhání. Podporujeme městský běh, který nelpí na starých tradicích a řídí se moderními pravidly.“

Stephane Xiberras, prezident a výkonný kreativní ředitel BETC, řekl: „Běžně, když chcete vytvořit tištěnou kampaň, zavoláte fotografovi. Tady je poprvé fotografem robot, přesněji rychlostní kamera.“ Značka běžeckého vybavení během víkendu Pařížského půlmaratonu 2021 (v neděli 5. září) nainstalovala před svým obchodem také svou vlastní rychlostní kameru a vyzvala běžce, aby překonali své limity a pokořili maximální rychlost.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Netradičně / Tato kampaň vyniká oproti jinému guerillovému marketingu netradiční volbou mediálního kanálu. Přeexponovaný černobílý vzhled snímků z rychlostní kamery dává kreativní složce říz a prezentuje značku jako rebela, který nedbá na pravidla. Ve skutečnosti nedošlo k žádnému porušení zákonů, šlo jen o pobavení, při kterém o nic nešlo a nikdo nedostal žádnou pokutu – celý nápad měl však přesto silný vliv. Distance se navíc díky spolupráci se zkušenými atlety etabloval jako specializovaná značka běžeckého vybavení a amatérské běžce na jiných úrovních inspiroval k pokusu o překonání rychlostního limitu. Butikový obchod v roce 2018 s prodejnami v Lyonu a Paříži má za sebou několik kolaborací s elitními běžci a vydal také knihu dokumentující běžecká dobrodružství k inspiraci své běžecké komunity. Na vlně zpráv / Není tajemstvím, že Francouzi milují protesty, a i když rychlostní limit 30 km/h starostky Anne Hidalgo už platil u 60 % pařížských ulic, všeobecné snížení způsobilo pozdvižení. Pařížský radní Aurélien Véron nazval zákon „brutálním omzením“ a řekl, že řízení při 30 km/h bude jako „řídit pohřebák“, píší Financial Times. Distance se rychlou reakcí na novinku svezl na PR vlně příběhu a objevil způsob, jak ho propojit se svým běžeckým „étosem porušování pravidel“. Zásadní je, že značka nezaujala (ani nepotřebovala zaujmout) k zákonu žádný postoj, ale využila konverzace kolem něj, aby přilákala pozornost ke své značce a prodejně. Jako bonus Distance hladce zprovoznil svou vlastní rychlostí kameru akorát včas na Pařížský půlmaraton a tak ještě prodloužil okamžik maximálního efektu kampaně.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout