News & Views

Strategické zásady Andyho Lindblade /

Contagious se ptá reklamních stratégů, jaká média a jak konzumují a jaké výzkumné návyky si vypěstovali

Zajímalo vás někdy, čím své mozky denně dopují nejlepší stratégové a na jaké zdroje nedají dopustit, když se zrovna potýkají s briefem?

Nás ano. A tak jsme se zeptali.

Andy Lindblade je strategický ředitel v portlandské agentuře Wieden+Kennedy, kde určuje směr strategického myšlení a vizi agentury a vede tým plannerů.

Vymyslel strategii pro reklamu Nike Dream Crazy s Colinem Kaepernickem, která vznikla v roce 2018.

Která média vám pomáhají zlepšovat se v oboru vaší činnosti, případně přemýšlet o strategii obecně?

Spousta zpráv. Různé úhly pohledů na zprávy a jejich analýzy. Co nutí lidi dělat to, co dělají, a myslet si to, co si myslí? Proč se události vyvíjejí pomalu nebo proč náhle explodují? Novináři mi vždycky připadali propojení s reálným světem – prosazují pravdu (samozřejmě někteří mají svůj zjevný postoj). Stejně tak komici...

Máte nějaké zdroje, do nichž se okamžitě ponoříte, když pracujete na briefu?

Zkoumám ty zdroje, díky nimž mohu do hloubky pochopit, co se děje se značkou a kulturou, které jsou součástí. Pokaždé je to jiné. Může to být film, rozhovor, filosofické dílo, obchodní příběh, vynálezy, příběhy zakladatelů, lidé, kteří danou věc milují nebo nenávidí...

Kdo má podle vás zajímavé názory a nápady, koho sledujete?

Sam Harris. Je to filozof a neurovědec, zabývá se velkými myšlenkami o lidském bytí, zejména ve vztahu k současným událostem.

Nenechte se unést „strategickou gymnastikou“. Samozřejmě existuje strategické inženýrství, v tom ale musíte být skvělí, a o to tady nejde.


Andy Lindblade, Wieden+Kennedy

Existuje nějaký kontraproduktivní nebo veskrze neužitečný zdroj, na který podle vás stratégové nezdravě spoléhají?

Často se díváme na „strategii“ a hodně diskutujeme o tom, jak ji zlepšit, jak být lepším stratégem. Samotná praxe ale není tak zajímavá. Mluvit o problémech a o tom, jak je lze vyřešit pomocí originálních a přesvědčivých nápadů, je přesto opravdu zajímavé! Dostat se k pravdě, to je ten trik. Nenechte se unést „strategickou gymnastikou“. Samozřejmě existuje strategické inženýrství, v tom ale musíte být skvělí, a o to tady nejde.

Z čeho podle vašeho mínění stratégové naopak čerpají zřídkakdy?

Ze schopnosti našeho mozku skutečně vstřebat, co se děje, a najít cestu vpřed. Je tak snadné se rozptýlit a přestat se soustředit. Někdy však rozptýlení pomáhá, protože vás může dovést k lepšímu.

Kam se vydáte, když máte potíže s briefem? Máte nějaké místo, které vám pomáhá pracovat nebo přemýšlet?

Do hor. Miluji horolezectví a lyžování. Nejezdím tam řešit problém, moje mysl se tam otevírá a pozvolně se vrací zpět k věcem, u kterých se snažím dosáhnout výrazných změn.

Kancelářská etiketa: s hudbou nebo bez?

Je skvělé slyšet, jak každý poslouchá něco jiného.

Co je pro stratéga nejlepší zdroj, za který nemusí platit?

Lidé kolem vás.

Která média a zdroje byste doporučil těm, co s kariérou stratéga teprve začínají?

Místa, která vás poučí o tom, jak má vše fungovat a v co skutečně věřit (ačkoli už na to třeba zapomněli). Pokud dokážete porozumět tomu, kam a proč chce firma skutečně směřovat na nejvyšší úrovni, pomůže vám to přemýšlet ve větším měřítku. Díky tomu se dostanete na další úroveň, která je podstatnější a širší než marketing – k pochopení, jak firma přemýšlí a jak vidí sama sebe.

Napadne vás něco, co se odehrálo v pop-kultuře a porozumělo to lidem lépe, než reklama?

Například lidi jako mladý kongresman Maxwell Frost. Dokážou se opravdu spojit se světem – jak mluví, myšlenky, na které upozorňují, s lidmi a kulturami, jichž jsou součástí, skutečně rezonují. Není v tom žádná nadsázka. Nevymýšlejí si falešné marketingové nápady, jsou prostě sami sebou. To je velmi poučné.

Získejte členství v Contagious Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout