News & Views

Strategické zásady Archany Mahadevan /

Contagious se ptá reklamních stratégů, jaká média a jak konzumují a jaké výzkumné návyky si vypěstovali 

Zajímalo vás někdy, čím své mozky denně dopují nejlepší stratégové a na jaké zdroje nedají dopustit, když se zrovna potýkají s briefem? 

Nás ano. A tak jsme se zeptali.

Archana Mahadevan VP strategy director v DDB Chicaco, kam v roce 2013 nastoupila jako senior brand strategist. Jejím prvním strategickým úkolem bylo plannerství pro Google v Indii. Během své patnáctileté kariéry pomohla s vývojem strategií pro klienty jako State Farm, McDonald’s, Gucci nebo US Army.

Která média vám pomáhají zlepšovat se v oboru vaší činnosti, případně přemýšlet o strategii obecně?

Nastartování dne rychlým prolétnutím Morning Brew mi pomáhá vidět svět za hranicemi marketingu a reklamy.

Nedávno jsem začala poslouchat audio záložku v Apple News a je to ta nejlepší internetová jáma, do které se můžete ponořit – audio příběhy slouží jako malé kousky informací o náhodných událostech. Můj mozek často transportují na nová místa a chystají mi nové úhly pohledu.

Kromě toho jsem fanoušek zpráv ve twitterových feedech – někdy to může být spousta informací najednou. Nicméně podle toho, koho sledujete, můžete dostat ty nejpečlivěji zkompletované seznamy textů.

Také odebírám the Cut, Salon, Atlantic a NYT, abych si přečetla sloupky některých mých oblíbených redaktorů.

Máte nějaké zdroje, do nichž se okamžitě ponoříte, když pracujete na briefu?

Když se zaseknu nebo mám v briefu specifickou otázku, na níž nemohu najít odpověď, jdu na Redditu. Na Redditu najdete všechny typy lidí, které jste kdy (ne)chtěli poznat. Jsou to řešitelé problémů, cynikové, zapálení fanoušci. Subredditová vlákna většinou poskytnou krásný vhled do složitého lidského mozku.

Kdo má podle vás zajímavé názory a nápady, koho sledujete?

Sleduji podcasty a feed na Instagramu Marka Pollarda a odebírám jeho newslettery. Je otevřený novým nápadům a má globální pohled na většinu problémů. Oceňuji široký záběr témat, kterým se věnuje. Od duševního zdraví přes cílení na nápady po insightové vychytávky.

Miluji The overthinkers or Rachel Mercer a Shanna Biglioneho. S Rachel jsem studovala postgraduální studium – kontinuálně sdílí jedny z nejpečlivěji vybraných myšlenek v celém oboru.

Zároveň odebírám Sherry Collins z The Pitch Fanzine a cením si jejích názorů na potřebu DE&I v reklamě.

Newsletter While You Were Away od Blakea Burgeho a kurátorský newsletter Why Is This Interesting od Noaha Briera a Colina Nagyho se zabývají obskurními kusy informací z různých koutů světa.

Rámce, vychytávky a metody na přemýšlení od Juliana Colea mi pomohou vždy, když se vrhám do něčeho nového nebo známého.

Existuje nějaký kontraproduktivní nebo veskrze neužitečný zdroj, na který podle vás stratégové nezdravě spoléhají? 

Tohle možná nebude populární názor: jsem silně přesvědčená, že spoléhání se pouze na instinkty omezuje kreativitu. Někdy je těžké se od něčeho odpoutat, když věříte, že už máte odpověď. Pokud tuhle práci už nějakou chvíli děláte, dokážete většinou dojít k velmi kvalitnímu briefu pouze posloucháním vašich instinktů, ale takový brief nejspíš nebude nečekaný a většinou nikdy opravdu nevyřeší daný problém. Přestože jsem velkým fanouškem naslouchání instinktům, věřím, že naše instinkty provází nevědomé předsudky které by mohly omezit poznání. Pokud se postavíte před problém s přesvědčením, že máte více odpovědí, možná si nepokládáte ty správné otázky. V srdci dobrého instiktu neleží jen kuráž, ale podložené vysvětlení toho, proč něco funguje. Toto vysvětlení je vybudováno pokládáním otázek. Ve zkratce, zvědavost vás nutí ptát se, bez toho by vám vaše instinkty lhaly. 

Z čeho podle vašeho mínění stratégové naopak čerpají zřídkakdy? 

Ze síly knih. Zatímco zpravodajské články a tržní výzkumy jsou komplementární k procesu, často zjišťuji, že informace, které získáte z knih, jsou klasické a nadčasové. Některé z nejlepších strategických myšlenek pochází z hloubkového výzkumu expertů na dané téma. Literární díla často dovolují nemarketingové moudrosti diktovat nápady, než aby se raději za něčím vydaly z čistě interního úhlu pohledu. Když pocítím náznak názorové bubliny, obrátím se ke knihám pro čerstvý začátek.

Kam se vydáte, když máte potíže s briefem? Máte nějaké místo, které vám pomáhá pracovat nebo přemýšlet? 

Když se zaseknu a brief začíná působit zatuchle, vydám se do herny svých dětí. Hraní s dětmi (šest let a dva roky) mi vždy dobije baterky. Je pro mě  fascinnující, jakým způsobem hra ovlivňuje to, jak přemýšlíme. Jako děti jsme se naučili, že některé z nejlepších technik řešení problémů pochází z vylomenin. Ale přitom, jak rosteme, máme tendenci hledat odpovědi jinde. Být trhlá a naprosto nerozumná mi pomáhá s resetem.

Kancelářská etiketa: s hudbou nebo bez?

Flow je pro mě vším. Jen zřídka ho dokážu udržet prostřednictvím hudby. Hudba mě vtáhne a připomíná mi konkrétní prostor, čas a emoci – a často mě také odvádí od přítomného okamžiku.

Co je pro stratéga nejlepší zdroj, za který nemusí platit? 

Přátelský kreativní tým je vždy skvělým zdroj. Jsou nezaujatí, tvrdě pracují na tom, aby se naše insighty daly aplikovat v praxi a často přináší nový úhel pohledu. Pokud jste ochotní přijmout fakt, že se mýlíte a dokážete se oprostit od nadvlády ega, nabízí kreativci ke strategii tu nejlepší perspektivu.

Která média a zdroje byste doporučila těm, co s kariérou stratéga teprve začínají? 

Culture Briefing od Sparks & Honey na LinkedIn (živé webináře nebo relevatní témata), Thinkwithgoogle.com pro trendy a výzkumné analýzy, zmínky na sociálních sítích pro bezplatné společenské naslouchání a konverzace s dalšími stratégy. Planneři spolu rádi sdílí své nápady. Přestože může sdílení vlastních nápadů působit zranitelně, ve vzájemném sdílení a učení se jeden od druhého je obrovská síla.

Napadne vás něco, co se odehrálo v pop-kultuře a porozumělo to lidem lépe, než reklama? 

Když náctiletí uživatelé TikToku a fanoušci K-popu vytvořili mini kampaň k narušení shromáždění fanoušků Trumpa simulací účasti. Pamatuji si, že jsem sledovala vývoj tohoto stuntu a přemýšlela o tom, jak dobře náctiletí umí na TikToku vytvořit něco virálního a zároveň přinutit lidi jednat.

Získejte členství v Contagious / Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout