Contagious se ptá reklamních stratégů, jak a jaká média konzumují a jaké výzkumné návyky si vypěstovali
Zajímalo vás někdy, čím své mozky denně dopují nejlepší stratégové nebo na jaké zdroje nedají dopustit, když se zrovna potýkají s briefem?
Nás ano. A tak jsme se zeptali.
Bridget Angear a Craig Mawdsley jsou jedni z nejzkušenějších a nejuznávanějších stratégů v britské reklamě. V roce 2012 začali působit jako hlavní stratégové v AMV BBDO, minulý rok ale agenturu opustili a nyní si založili vlastní plannerskou konzultační agenturu Craig+Bridget.
Která média vám pomáhají zlepšovat se v tom, co děláte, případně přemýšlet o strategii obecně?
Craig: Pro mě jsou to rozhodně podcasty, velké množství podcastů! Ráno chodím běhat a proto jsou pro mě skvělým způsobem, jak vstřebávat informace. Poslouchám hlavně Talking Politics, Intelligence Squared, Shane Parrish, The Economist, Full Fact, Pivot, Planet Money nebo Prof G...
Bridget: Řekla bych, že podněty mohou pro stratéga přicházet odkudkoliv. Také hodně fandím podcastům při běhání. Při výběru většinou dám na doporučení The Week. Miluji Radio 4 a jeho rozmanitý obsah. Přečtu si jakoukoliv doporučenou knihu kteréhokoliv žánru. Většinou čtu zároveň jednu beletrii a jednu faktickou knihu.
Máte nějaké zdroje, do nichž se okamžitě ponoříte, když pracujete na briefu?
Craig: Každý brief je jiný! Všechny začínají blikajícím kurzorem na Googlu v kolonce „Hledat“. Myslím, že výběr správného hesla k vyhledávání, které vás pak dostane na správnou cestu, je umění. Máme takové štěstí (a často ho vnímáme jako samozřejmost), že máme k dispozici poznatky z celého světa. Mnohokrát zapomínáme, že tomu tak nebylo vždycky.
Bridget: Musíte ale vědět, co hledáte. Užitečným zdrojem dat je Statista. Harvard Business School se hodí na případové studie. Poučné mohou být jakékoliv akademické články a firemní reporty zase často odhalí to, co je důležité.
Kdo má podle vás zajímavé názory a nápady, koho sledujete?
Craig: Stratechery e-mail a podcast Bena Thompsona jsou pro porozumění modernímu světu prostřednictvím technologické ekonomiky naprosto nepostradatelné
Bridget: Mě baví Mark Ritson. Přestože s ním ne vždy souhlasím, je pro mě jeho pohled na marketing založený na selském rozumu osvěžující.
Existuje nějaký kontraproduktivní nebo veskrze neužitečný zdroj, na který podle vás stratégové nezdravě spoléhají?
Craig: Sociální sítě. Screenshotování náhodných věcí, které kdosi napsal na Twitteru a následné předstírání, že jde o nějaké odhalení, co si lidé myslí. Naprosto zcestné a kontraproduktivní.
Bridget: Abych odpověděla trochu jinak, myslím si, že je důležité, aby byly strategie vycházely ze skutečností a insightů, nikoliv ze subjektivních názorů.
Z čeho naopak podle vašeho mínění čerpají planneři zřídkakdy?
Craig: Z řádného akademického porozumění teoriím a z výzkumných dat, která tvoří základ podnikání a ekonomiky.
Bridget: Oba jsme studovali ekonomii, takže není divu, že na tomhle se shodneme.
Kam se vydáte, když máte potíže s briefem? Máte nějaké místo, které vám pomáhá pracovat nebo přemýšlet?
Craig: 6:00, běhat.
Bridget: 7:00, běhat.
Kancelářská etiketa: s hudbou nebo bez?
Craig: Hudba, každý den, celý den. Nutil jsem ji i Bridget, když jsme spolu sdíleli kancelář. Vy si ještě vzpomínáte na kanceláře? To bylo dávno!
Bridget: Bez hudby. Mám ráda klid. Ačkoliv má Craig dobrý hudební vkus.
Jaký je pro stratéga nejlepší zdroj, za který nemusí platit?
Craig: Chůze. Tajný zdroj nápadů. Dostupný v podstatě komukoliv. Vždycky funguje.
Bridget: Konverzace s lidmi. Pokaždé si dozvíte něco nového.
Která média a zdroje byste doporučila těm, kteří s kariérou stratéga teprve začínají?
Craig: Vsaďte na své instinkty. Čtěte a poslouchejte cokoliv a všechno, co vás zaujme. Zejména pokud vám přijde, že je to irelevantní vzhledem k problému, na kterém zrovna pracujete.
Bridget: Buďte zvídavým a zobecňujte, čtěte všechno, přestože nevíte, jak a kdy to zužitkujete. Buďte jako expertní specialista – prozkoumejte a poznejte značku a kategorii, na níž pracujete tak, jak nejlépe dokážete. Staňte se expertem na to, jak daný podnik funguje a ponořte se do snahy porozumět spotřebiteli.
Napadá vás něco, co se odehrálo v pop-kultuře a porozumělo to lidem lépe než reklama?
Craig: YOU HAVE NO AUTHORITY HERE, JACKIE WEAVER.
Bridget: Marcus Rashford, který využil svou pozici k vytvoření pozitivní změny.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz