News & Views

Strategické zásady Sebastiena Houdusseho  /

Contagious se ptá reklamních stratégů, jaká média a jak konzumují a jaké výzkumné návyky si vypěstovali 

Zajímalo vás někdy, čím své mozky denně dopují nejlepší stratégové a na jaké zdroje nedají dopustit, když se zrovna potýkají s briefem? 

Nás ano. A tak jsme se zeptali.

Sebastien Houdusse je vedoucí strategie v agentuře BETC Fullsix, která spojuje digitální zdroje Havas Group, aby vytvářela experience pro značky využívající technologie a data.

Která média vám pomáhají zlepšovat se v oboru vaší činnosti, případně přemýšlet o strategii obecně?

Hodně čtu noviny, jsem velký fanoušek tištěných médií! Každý víkend si kupuji všechny možné časopisy – od zpravodajství přes životní styl až po módu nebo politiku. A jsem závislý na aplikaci Le Monde.

A mám i další závislost, na kterou nejsem pyšný: TikTok. Je super užitečné sledovat, co lidi zajímá a současně, co vyvolává debaty a potřebu sdílení s ostatními.

Máte nějaké zdroje, do nichž se okamžitě ponoříte, když pracujete na briefu?

Všichni V BETC jsme hodně fandíme spotřebitelským výzkumům a máme to štěstí, že můžeme dělat vlastní výzkum, který se nazývá Prosumers. Tyto kvantitativní studie provádíme přes 15 let pro celou Havas Network. Ptáme se spotřebitelů, jak vnímají společenská témata, která sahají od metaversa až po duševní zdraví nebo potřebu šetřit. Každý rok vybíráme tři nebo čtyři různá témata. Porovnáváme prosumery, kteří patří mezi nejaktivnější spotřebitele, s mainstreamem, abychom odhalili budoucí trendy spotřeby. To je velmi užitečné pro všechny plannery v BETC i v rámci Havas Network.

Kdo má podle vás zajímavé názory a nápady, koho sledujete?

Amy Webb je futuristka, která každoročně vydává rozsáhlou zprávu o trendech budoucnosti. Všímá si drobných signálů a dává je do kontextu tak, aby vytvořila pohled na svět a představila scénáře budoucnosti. Každý rok přednáší na SXSW a já si ji vždycky strašně rád poslechnu.

webb 2

Existuje nějaký kontraproduktivní nebo veskrze neužitečný zdroj, na který podle vás stratégové nezdravě spoléhají? 

Myslím, že v dnešní době se příliš spoléháme na referenční hodnoty. Přestaňte se dívat na to, co dělají jiní lidé nebo značky, vymyslete si něco vlastního.

Z čeho podle vašeho mínění stratégové naopak čerpají zřídkakdy? 

Jsem zastánce etnografického výzkumu. Nevěnujeme se mu dostatečně. Přitom když  můžete trávit čas se spotřebiteli, dívat se na ně, ptát se jich, co dělají, hodně vám to pomůže při tvorbě těch nejlepších strategií. V BETC to děláme už dlouho, zejména pokud jde o mladší spotřebitele. Dokonce máme projekt BETC Teens. Snaha pochopit, jak používají sociální média, jak konzumují tamní obsah i jejich závislost na zábavě, je fascinující.

Kam se vydáte, když máte potíže s briefem? Máte nějaké místo, které vám pomáhá pracovat nebo přemýšlet? 

Pomáhá mi zvednout se od stolu a hýbat se. Nebo se ztratit na TikToku a YouTube!

A samozřejmě mluvit s ostatními plannery v rámci agentury.

Kancelářská etiketa: s hudbou nebo bez?

Nemohu pracovat a zároveň poslouchat hudbu, ale nevadí mi, když to dělají ostatní!

korie cull izime1jwjcy unsplash 2

Co je pro stratéga nejlepší zdroj, za který nemusí platit? 

Jděte ven a pozorujte lidi. Vžijte se do situace zákazníků, choďte do obchodů a sledujte, co dělají, mluvte s nimi, snažte se pochopit, proč dělají to, co dělají. Myslím, že naši klienti i my sami jsme někdy příliš odtržení od toho, co se děje v obchodech a v reálném životě vůbec.

Další bezplatné užitečné zdroje jsou třeba jen Google a nebo ChatGPT, který přijde vhod, když se objeví syndrom prázdné stránky.

Která média a zdroje byste doporučil těm, co s kariérou stratéga teprve začínají? 

Čtěte co nejčastěji noviny. Konzumujte všechny druhy zpráv, abyste zjistili, co lidi pohání.  

Sledujte filmy, televizní pořady, pátrejte na TikToku a pokoušejte se pochopit lidi kolem sebe.

Napadne vás něco, co se odehrálo v pop-kultuře a porozumělo to lidem lépe, než reklama? 

Euforia je podle mě fascinující seriál, který vystihuje, jaké to je být právě teď mladý. Ten pocit zosobňuje pravděpodobně mnohem lépe než jakákoliv reklama. Myslím si, že se dotýká celého spektra společnosti – od módy přes trendy v líčení až po politiku. Obecně řečeno televizní pořady mohou sloužit jako velmi inspirativní a pronikavý zdroj inspirace, tak je nepřehlížejte.

Získejte členství v Contagious /

Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout