News & Views

Strategie za výpravou KFC China do světa e-sportů /

Jak fastfoodová značka změnila image svého maskota pro turnaj v e-sportech a vygenerovala engagement na sociálních sítích i prodeje

K příležitosti desáté sezony e-sportového turnaje League of Legends KFC China minulý rok oživilo svého typického Colonela KI a stvořilo AI inspirovanou KFC maskotem Colonelem Sandersem, který umí v reálném čase přesné předpovídat výsledky zápasů v League of Legends.

Od svého prvního představení v roce 2018 se Colonel KI na turnaj vrátil v roce 2020 s ještě větší parádou ve snaze získat pozornost 480 milionů čínských hráčů e-sportů. K obnovení zájmu o Colonela KI získala postava nový svěží look, kterým se pochlubila v livestreamu na čínské sociální platformě Bilibili. Colonel KI interagoval s influencery na League of Legends European Championship Club G2 a spustil prodej nové kolekce čínské street fashion značky R39 inspirované e-sport kulturou.   

KFC zároveň spustilo zvláštní věrnostní program Colonela KI prostřednictvím už existujícího digitálního ekosystému. Hráči si mohli požádat o členskou kartu Colonela KI s platností devadesát dní, která jim poskytla přístup ke každodenním kuponům, slevám a dopravě zdarma. Členská karta Colonela KI byla propojená s výstupy čínského národního League of Legends týmu a když tým v turnaji zvítězil, byli držitelé karet automaticky zařazeni do slosování o možnost vyhrát herní hardware z limitované edice a exkluzivní merch League of Legends. KFC se navíc spojilo s donáškovou aplikací Meituan a v průběhu turnaje zveřejňovalo speciální nabídky.  

Výsledky / Podle Mindshare China, agentury, která za kampaní stála, získal obsah Colonela KI sdílený na sociálních sítích více než 120 milionů zhlédnutí a vygeneroval 480 tisíc komentářů, navzdory tomu, že mělo KFC nižší rozpočet než ostatních 14 sponzorů soutěže. Značka také prodala sto tisíc členství, více než 50 % z nich byla v programu KFC zcela nová, což vedlo k trojnásobnému zvýšení frekvence nákupu. Jejich partnerství s Meituan vedlo k nejvyššímu počtu objednávek a 75% růstu hrubého objemu zboží v porovnání s prodeji z doby před nabídkou. Kampaň probíhala od 25. srpna do 1. listopadu 2020.  

Liu Yi, vedoucí divize Content+ pro e-sporty a gaming v Mindshare China a jeden z tvůrců Colonela KI a jeho kolega, content marketing executive, Collin Du (rovněž z Mindshare Content+) sdílí příběh stvoření Colonela KI.

Pojďme začít otázkou, které je nasnadě: co dělá fast-foodová značka v e-sportech?

Liu Yi: V roce 2014 spustilo KFC projekt s názvem New Journey, což je ve zkratce snaha KFC o zapojení mladších generací. Na čínském trhu je to pro ně vážná věc, protože tam jsou dobře zavedenou, tradiční značkou.

Collin Du: V posledních letech KFC v Číně experimentovalo se škálou různých obsahových projektů, protože cílí na mladou generaci. Větší zapojení ve věcech jako je ACG (Anime, Komiksy a Videohry) a Bilibili – největší čínský web pro sdílení videí – udělalo z e-sportů přirozené pokračování tohoto nápadu. Čím dál tím víc lidí začíná hrát a celý průmysl roste. To byl hlavní nápad za briefem, který jsme dostali.

Co obecně pro vás bylo největší výzvou?

Liu: Brief byl jedna velká výzva. KFC je přední značka fast-foodového průmyslu a chtěli si vydobít podobnou pozici i na poli e-sportu: tvořit neuvěřitelné kampaně pro zaujetí hráčů. Jak už jste poukázal, zpočátku je divné, že chce fast-foodová značka operovat v tomto prostoru, takže úkolem bylo najít pro KFC v této komunitě přirozené místo.

K tomu jsme pro ně našli příležitost: šampionát League of Legends (LoL) 2018, největší e-sportovou událost nejen v Číně, ale na celém světě. Šampionáty v LoL jsou v otázce sledovanosti srovnatelné se Světovým pohárem FIFA nebo Super Bowl. KFC je partnerem LoL od roku 2015, což znamená, že šlo o menší skok než původně mohl být.

Takže jste měli příležitost, ale co jste s ní udělali?

Du: Ponořili jsme se hluboko do světa čínských e-sportů a zjistili, co trh chce a potřebuje. V té době jsme odhalili důležitost statistik a nedostatek uspokojivých a informativních reportáží o hrách. Komentátoři v podstatě neodváděli dobrou práci a fanoušci si často stěžovali, protože jen zřídka uváděli přesné informace.

Pak nás napadlo, že by KFC mohlo tuto mezeru vyplnit poskytováním přesných předpovědí během eventů a zároveň pozvednout úroveň reportáží. Odpověď se skrývala v datech, která jsme společně s PentaQ, data partnerem Riot Games, využili k vývoji algoritmu, který by zastal přesně tuto funkci: tak vznikl Colonel KI. 

 

Spoustu lidí asi překvapí, že zhruba 40 % návštěvníků stadionů při těchto obřích akcích tvoří dívky.


Liu Yi, Mindshare China

 

Jak obtížné bylo získat k datům přístup?

Du: Bylo to poprvé, kdy Riot Games skutečně poskytly třetí stranu, která disponovala jak historickými daty na pomoc vybudování algoritmu samotného, tak data v reálném čase k poskytnutí přesných informací během her. PentaQ pomohl identifikovat důležité datové uzly a poté jsme kolem nich navrhli algoritmus prostřednictvím kombinace neurologie a strojového učení. 

Hlavním cílem bylo přesvědčit je o tom, že je nápad uživatelsky přívětivý a zlepší jejich hru.

Mezi obchodními cíli kampaně jste zmínil „obranu“ e-sportů. Co jste tím myslel?

Liu: KFC bylo do e-sportů zapojené zhruba od roku 2015, ale do roku 2018 odhalilo obří příležitost skrytou v e-sportech velké množství dalších značek. KFC nyní soupeřilo se značkami jako Mercedes Benz a Nike, zatímco předtím jsme pracovali trochu méně na očích.

Co se změnilo? 

Liu: Když v roce 2017 přišel šampionát League of Legends do Číny, kde probíhal na Národním stadionu v Pekingu, značky ho najednou viděly takový, jaký skutečně byl: obří příležitost podložená trendovými reporty, které to potvrzovaly – a potvrzují stále.

 

Šampionáty v LoL jsou v otázce sledovanosti srovnatelné se Světovým pohárem FIFA nebo Super Bowl.


Liu Yi, Mindshare China

 

Co jste se od spuštění tohoto projektu dozvěděli o e-sportovém trhu?

Liu: Přestože my jsme to věděli už předtím, myslím si, že spoustu lidí překvapí, že asi 40 % návštěvníků stadionů při těchto obřích akcích tvoří dívky. Takže ani zdaleka nejde o dominantně mužský trh. 

Proč byl Colonel KI tak úspěšný?

Liu: Colonel KI ukazuje, že pokud chcete uspět, musíte skutečně porozumět kultuře. Staňte se její součástí a nabídněte něco prospěšného, co ji obohatí.

Spousta fast-foodových značek dnes tvoří kampaně kvůli zvýšení počtu stažení jejich aplikací. V případě Colonela KI to ale tak nevypadá – proč?

Liu: Byl dostupný jak v aplikaci, tak prostřednictvím jiných live-streamingových kanálů. Nechtěli jsme nikoho k ničemu nutit, naším cílem bylo pouze prospět kultuře, což je při vytváření autentického pocitu mnohem důležitější.

Jak jste rozuměli herní kultuře vy sami?

Du: My jí žijeme. Celý náš tým je do ní nějakým způsobem zapojený, protože jsme všichni obrovskými fanoušky videoher. Jsme hardcore fanoušci, každý týden strávíme alespoň deset hodin sledováním livestreamů a přitom vstřebáváme, jak probíhají interakce na sociálních a streamingových platformách jako je Twitch. Když přesně víte, co bude fungovat, dodá vám to další úroveň sebejistoty, protože je to něco, co prospěje i vám. Každý má zvláštní insight do oblastí, které ho baví.

Jakým výzvám jste v průběhu kampaně čelili?

Liu: Velké spoustě, možná nejtěžší byl nedostatek dat ještě tři dny před spuštěním. To bylo o fous!

Contagious je platforma, která značkám a agenturám pomáhá být kreativní. Více informací o členství najdete zde.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout