News & Views

Strategist Digest: Moc nebo málo? Výzkum nabídky v šesti zemích /

Contagious zpracovává nejzajímavější a nejaktuálnější výzkumy nejen ze světa reklamy. Zkrátka, ke čtení je toho příliš a času není nazbyt

Nedostatek možností, přehlcení šířkou nabídky a spokojenost s výběrem napříč šesti národy


 

Autoři: Elena Reutskaja, Nathan Cheek, Sheena Iyengar a Barry Schwartz. Publikováno v Journal of International Marketing.

Jednou větou: 

Nedostatek možností je pro spotřebitele větší problém, než když je jich příliš mnoho.

Detailněji:

Autoři položili respondentům otázky o množstvích možností, kterým čelili v různých produktových kategoriích. Oslovili 7400 lidí ze šesti zemí – Brazílie, Číny, Indie, Japonska, Ruska a USA.

Požádali je, aby odhadli počet dostupných možností, zda je to pro ně tak akorát, moc nebo málo a kolik by podle nich bylo ideální, aby byli spokojení. Účastníci přemýšleli o nabídce produktů v kategoriích: nealko nápoje, automobily, nemovitosti, lékařská péče, vzdělávání a práce.

Po zohlednění všech odpovědí výzkumníci zjistili, že nedostatek možností vidí jako problém  51 % lidí. Příliš široká nabídka vadila 14 %. 35 % respondentů vyjádřilo spokojenost.

Problém přehlcení šířkou nabídky se nejméně týkal Ruska (6 %) a Indie (5 %). Tento fenomén nejčastěji kritizovali lidé v USA (28 %), týkalo se to hlavně kategorie nemovitostí. Až 61 % Američanů si myslí, že jich je na trhu příliš mnoho.

V žádné ze zemí ale nadbytek nepředstavoval větší problém než nedostatek. Výsledky jasně ukázaly, že nedostatečná nabídka způsobovala mezi lidmi větší nespokojenost než nadbytek. V Japonsku a Číně naopak velká nabídka v určitých kategoriích (nealko nápoje) neměla na spokojenost žádný vliv. V tom případě to lze vnímat jako kulturní specifikum. Ve všech zemích ale nedostatek možností spolehlivě koreloval s nižší spokojeností.

Proč o tom vědět?

Autoři uváději, že se značky začaly soustředit na to, aby zákazníkům nabídly co možná nejvíce možností a v omezeném výběru a užším zaměření zcela přestaly vidět smysl, což ovlivnilo způsob, jakým sestavují své produktové řady.

Výzkumníci také kritizují existující studie, které podle nich neukazují, co a jak si lidé vybírají v každodenním životě. Studie rovněž neobsahují informaci, jak lidé prožívají různou šířku nabídky.

Slabé stránky? 

Zatímco výše uvedená tvrzení jsou oprávněná, studie se spoléhá na dotazníky, nikoliv na pozorování a experimenty, takže je tu vždy prostor na otázku, zda odpovědi lidí reflektují jejich skutečné chování.

Kde se dozvím víc?

Tady, a je to zdarma.

Líbí se vám náš úhel pohledu? Tento článek je jen ochutnávkou z toho, co mají k dispozici naši předplatitelé. Více o členství v Contagious zjistíte zde. Hledáte-li insighty a vaše sales pitch potřebuje posunout na novou úroveň, potřebujete-li analýzu konkurence před schůzkou s klientem nebo hledáte nejlepší případové studie pro zásadní prezentaci, Contagious je vám k ruce. Ozvěte se nám prostřednictvím kontaktního formuláře.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout