Contagious zpracovává nejzajímavější a nejaktuálnější výzkumy nejen ze světa reklamy. Zkrátka, ke čtení je toho příliš a času není nazbyt
Výzkumná publikace, autoři Anahit Mkrtchyan, Jason Sandvik a Vivi Zhu.
Jednou větou:
Ceny akcií trochu rostou, když generální ředitelé zaujímají postoj k sociálním a environmentálním otázkám.
Detailněji:
Výzkumníci se zajímali o to, zda postoj generálních ředitelů k sociálním, ekologickým a politickým otázkám ovlivňuje cenu akcií jejich společností.
Pátrali v archivech novin a prohledávali Twitter. Zaměřovali se na takzvané „aktivistické případy“ generálních ředitelů společností z indexu S&P 500 (kromě veřejných a finančních společností) v letech 2011 až 2019.
Celkem výzkumníci shromáždili vzorek z 3 570 pozorování od 793 generálních ředitelů zastupujících 457 společností.
Zjistili, že aktivistické snahy generálních ředitelů měly v průměru malý, ale přesto pozitivní vliv na cenu akcií jejich společnosti.
„Souhrnný efekt aktivismu generálních ředitelů je pozitivní a převádí se do zisku pro akcionáře ve výši 10–27 milionů dolarů na základě středních výnosů z oznámení o střední tržní kapitalizaci 13,72 miliardy dolarů,“ píší výzkumníci.
Ne všechny aktivity se počítaly jako rovnocenné. Výzkumníci zjistili, že reakce byly pozitivní, pokud generální ředitelé hovořili o diverzitě a životním prostředí. Zcela opačný vliv měly jejich promluvy o politice.
Výzkumníci také z dat vytáhli mnoho dalších drobných ale zajímavých zjištění. Například návratnost aktivismu CEO měla vyšší tendenci u firem v konkurenčních odvětvích, kde je větší potřeba diferenciace. Zjistili zároveň, že míra aktivismu generálních ředitelů měla vliv na to, zda je potenciálně mohou propustit – pokud jejich promluvy vyvolaly bojkot, nastala daleko větší pravděpodobnost vyhazovu.
Proč o tom vědět?
CEO aktivismus je na vzestupu. Podle údajů výzkumníků v roce 2011 jen 0,98 % společností zaznamenalo alespoň jednu aktivistickou akci. V roce 2019 toto číslo stouplo na 37,53 %.
Za úvahu také stojí fakt, že se zjištění liší od výsledků studie z roku 2020, která ukázala, že investoři mají většinou tendenci na firemní aktivismus reagovat negativně. Autoři této publikace ale říkají, že dané rozdíly plynou z toho, že se studie z roku 2020 zabývala výhradně polarizačními problémy a svá zjištění čerpala z mnohem menšího vzorku.
Slabé stránky?
Jde o výzkumnou publikaci, a podle toho co víme, nebyla publikována v recenzovaném časopise.
Kde se dozvím víc?
Tady, a navíc zdarma.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz