News & Views

Strategist’s Digest: Aktivismus CEO je prospěšný pro byznys /

Contagious zpracovává nejzajímavější a nejaktuálnější výzkumy nejen ze světa reklamy. Zkrátka, ke čtení je toho příliš a času není nazbyt

CEO Activism and Firm Value

Výzkumná publikace, autoři Anahit Mkrtchyan, Jason Sandvik a Vivi Zhu.

Jednou větou: 

Ceny akcií trochu rostou, když generální ředitelé zaujímají postoj k sociálním a environmentálním otázkám.

Detailněji:

Výzkumníci se zajímali o to, zda postoj generálních ředitelů k sociálním, ekologickým a politickým otázkám ovlivňuje cenu akcií jejich společností.

Pátrali v archivech novin a prohledávali Twitter. Zaměřovali se na takzvané „aktivistické případy“ generálních ředitelů společností z indexu S&P 500 (kromě veřejných a finančních společností) v letech 2011 až 2019.

Celkem výzkumníci shromáždili vzorek z 3 570 pozorování od 793 generálních ředitelů zastupujících 457 společností.

Zjistili, že aktivistické snahy generálních ředitelů měly v průměru malý, ale přesto pozitivní vliv na cenu akcií jejich společnosti.

„Souhrnný efekt aktivismu generálních ředitelů je pozitivní a převádí se do zisku pro akcionáře ve výši 10–27 milionů dolarů na základě středních výnosů z oznámení o střední tržní kapitalizaci 13,72 miliardy dolarů,“ píší výzkumníci.

Ne všechny aktivity se počítaly jako rovnocenné. Výzkumníci zjistili, že reakce byly pozitivní, pokud generální ředitelé hovořili o diverzitě a životním prostředí. Zcela opačný vliv měly jejich promluvy o politice.

Výzkumníci také z dat vytáhli mnoho dalších drobných ale zajímavých zjištění. Například návratnost aktivismu CEO měla vyšší tendenci u firem v konkurenčních odvětvích, kde je větší potřeba diferenciace. Zjistili zároveň, že míra aktivismu generálních ředitelů měla vliv na to, zda je potenciálně mohou propustit – pokud jejich promluvy vyvolaly bojkot, nastala daleko větší pravděpodobnost vyhazovu. 

Proč o tom vědět?

CEO aktivismus je na vzestupu. Podle údajů výzkumníků v roce 2011 jen 0,98 % společností zaznamenalo alespoň jednu aktivistickou akci. V roce 2019 toto číslo stouplo na 37,53 %.

Za úvahu také stojí fakt, že se zjištění liší od výsledků studie z roku 2020, která ukázala, že investoři mají většinou tendenci na firemní aktivismus reagovat negativně. Autoři této publikace ale říkají, že dané rozdíly plynou z toho, že se studie z roku 2020 zabývala výhradně polarizačními problémy a svá zjištění čerpala z mnohem menšího vzorku.

Slabé stránky? 

Jde o výzkumnou publikaci, a podle toho co víme, nebyla publikována v recenzovaném časopise.

Kde se dozvím víc? 

Tady, a navíc zdarma.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout