News & Views

Strategist's Digest: Má kofein vliv na to, kolik utrácíme? /

Contagious zpracovává nejzajímavější a nejaktuálnější výzkumy nejen ze světa reklamy. Zkrátka, ke čtení je toho příliš a času není nazbyt.

Vliv kofeinu na utrácení zákazníků /

Autoři Dipayan Biswas, Patrick Hartmann, Martin Eisend, Courtney Szocs, Bruna Jochims, Vanessa Apaolaza, Erik Hermann, Cristina M. López, a Adilson Borges. Publikováno v Journal of Marketing

Jednou větou: 

Kofein v lidech vyvolává touhu utrácet peníze.

Detailněji:

Výzkumníci provedli pět studií, aby zjistili, zda a jak konzumace kofeinu ovlivňuje nákupní zvyklosti. 

V první studii výzkumníci postavili ke vchodu do obchodu s domácími potřebami stánek s kávou s kofeinem a s kávou bez kofeinu. Druhá studie byla provedena ve velkém obchodním domě, kde účastníci dostali buď kávu s kofeinem, nebo vodu. Z výsledků vyplynulo, že lidé, kteří před nákupem vypili kofeinový nápoj, nakoupili více zboží nebo celkově utratili více peněz. 

Další experimenty ukázaly, že kofein má silnější vliv na impulzy nakupovat, jestliže lidé nakupují zboží, které jim přináší potěšení, ale také že si lze vůči tomuto vlivu vypěstovat odolnost. Výzkumníci zjistili, že se po konzumaci kofeinu u lidí, kteří vypijí pravidelně více než dva šálky kávy denně, vyskytuje menší pravděpodobnost potřeby utrácet.

Proč o tom vědět?

Kofein je jedním z nejrozšířenějších stimulantů na světě. Podle některých studií využívají kamenné obchody kavárny uvnitř, aby se odlišily od internetových obchodů. Zajímavé je tak zjištění, zda tyto instalace mohou nemít vůbec očividné účinky. Výzkumu například zmiňuje showroom Mercedes-Benz „Mercedes Me“, ve kterém po podávání kávy zákazníkům marketingoví manažeři Mercedesu zaznamenali znatelný nárůst prodeje.

Slabé stránky? 

Jedním z omezení této studie je, že bylo lidem podáváno malé až střední množství kofeinu. Je tak zapotřebí dalšího výzkumu, abychom porozuměli účinkům velmi vysokého množství kofeinu nebo jiných stimulantů.

V neposlední řadě, i přesto že se nejedná o slabinu, studie připouští, že příjem kofeinu vede k vyšším výdajům, což není vždy ve finančním zájmu lidí.

Kde se dozvím víc? 

Tady, a je to zdarma.


Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout