News & Views

Strategist’s Digest: Červenec 2019 /

Přehled výzkumů ze světa reklamy a mnohem víc

V našem odvětví je toho tolik ke čtení, a přitom tak málo času, abychom si mohli v klidu počíst. Abychom vám usnadnili situaci, přinášíme nejzajímavější a nejdůležitější výzkumy ze světa reklamy i mimo něj, pěkně po malých, stravitelných dávkách.



IRI o nakupování (2013-2018)


Centrum NYU Stern pro udržitelný obchod. Zveřejněno 11. března 2019

Jednou větou:

Lidé opravdu preferují nakupování udržitelných produktů - neříkají to jen proto, aby se cítili čestně. 

Detailněji:

Výzkumníci posuzovali přes 71 tisíc produktů z kategorie spotřebního zboží napříč 36 kategoriemi a zjistili, že mezi lety 2013 a 2018 rostly udržitelné produkty 5,6krát rychleji než ty, které jako planetě prospívající označené nejsou.

Produkty označené jako udržitelné představovaly v roce 2018 16,6 % všeho baleného spotřebního zboží, v roce 2013 to přitom bylo 14,3 %. Mezi lety 2013 a 2018 ale produkty šetrné k životnímu prostředí představovaly 50,1% podíl ze všech rostoucích trhů.

V 33 z 36 posuzovaných kategoriích produktů rostl počet šetrných výrobků rychleji než jejich příslušné kategorie. 

Proč o tom vědět?

Po mnoho let nám výzkumníci předkládali, že zákazníci (především ti mladší) preferují eco-friendly značky. Tento výzkum to jen potvrzuje. 

Slabé stránky?

Data ukazují korelaci, nedokazují ale kauzalitu. Je také potřeba zmínit, že výzkumníci nekontrolovali, zda jsou produkty opravdu šetrné k životnímu prostředí. Dívali se jen na to, jak jsou označené.

Kde se dozvím víc?

Tady



Výdaje za výzkum a vývoj dramaticky před náklady na reklamu


Vijay Govindarajan, Shivaram Rajgopol, Anup Srivastava, Ye Wang. Publikováno 20. května 2019

Jednou větou:

Jestli vám to není jasné z titulku, nemůžeme víc sloužit. 

Detailněji:

Vijay Govindarajan, jeden z nejrespektovanějších profesorů z byznys oblasti, chtěl vědět, zda jsou firmy spokojené se svou značkou. Podíval se proto na částky za výzkum a vývoj a za reklamu, které přes 33 tisíc firem utratilo mezi lety 1975 a 2017. Data ukázala, že do druhé poloviny sedmdesátých let utrácela většina firem za obě oblasti stejné množství peněz, dnes ale utrácí desetkrát více za výzkum a vývoj. Výdaje na tuto oblast vzrostly z 1 % celkových výdajů na 7 %, zatímco výdaje na reklamu poklesly z 1 % procenta na 0,8 %.

To platí nekompromisně jak pro retail, tak pro technologické firmy. 

Proč o tom vědět?

Může to dokazovat mnohé - společnosti raději získávají značky, než aby je budovaly, nebo že nákup médií je nyní levnější a efektivnější nebo že reklama už není tak důležitá.

Slabé stránky?

Vše zmíněné výše Govindarajan prezentuje jen jako teorie. Proto nemůže s jistotou říct, co pokles skutečně znamená. 

Kde se dozvím víc?

Tady, v Harvard Business Review.



Reálná odveta - a je běžnější, než si myslíte


Civis Analytics. Zveřejněno 2. května 2019

Jednou větou:

Špatné reklamy nejsou jen ztrátou peněz, snižují i nakupovací záměr. 

Detailněji:

Civis Analytics založil výkonný analytický ředitel kampaně na znovuzvolení Baracka Obamy prezidentem Spojených států. Firma analyzovala televizní spoty velkých společností (a také některé digitální a zvukové reklamy) a zjistila, že zatímco 75 % z nich nebylo statisticky efektivní, 10 % vyvolalo u lidí silnou zpětnou reakci. 

Například účastníci analýzy, kteří zhlédli reklamu na Dove z roku 2017, jež čelila kritice za rasismus, by si od značky v budoucnu opět něco koupili s pravděpodobností nižší o 3 %.

Proč o tom vědět?

V reklamním průmyslu existuje myšlenkový směr, který říká, že nejhorší možný výsledek kampaně je, když se nic nestane. Tento výzkum toto přesvědčení vyvrací. Špatné reklamy mohou napáchat opravdové škody. 

Slabé stránky?

Jde pouze o předpokládaná data. Neexistují žádné údaje o prodejích, které by dokazovaly, že lidé své výhrůžky dotahují do konce. 

Kde se dozvím víc?

Tady



Řekni to logem: Vliv popisného loga na čisté jmění značky


Jonathan Luffarelli, Mudra Mukeshová, Ammara Mahmoodová. Publikováno 4. července 2019

Jednou větou:

Loga, která vysvětlují značku, jsou dobrá, a zdá se, že mnoho lidí to netuší. 

Detailněji:

Výzkumníci ukázali, že deskriptivní loga (ta, která jasně popisují produkt nebo nabízené služby) mohou vést k lepšímu hodnocení značky a k větší chuti nakupovat. Obzvlášť to platí pro značky, které se se svými zákazníky neznají. Na druhou stranu taková loga škodí, pokud zobrazují produkt nebo službu, o které si zákazník myslí, že je špatná. Takže pokud jste obchodník se zbraněmi, vsaďte na něco abstraktnějšího. Výzkumníci podrobili analýze 597 log a zjistili, že obchodníci nevyužívají moc, kterou tento typ log nabízí. 

Proč o tom vědět?

Žijeme ve vizuální době. Loga jsou důležitá. 

Slabé stránky?

Nejsme si jistí. Nezaplatili jsme si přístup k celé zprávě. 

Kde se dozvím víc?

Tady, ale musíte za to zaplatit. 

Contagious je nástroj, který pomáhá značkám a agenturám dosáhnout toho nejlepšího v komerční kreativitě. O členství v Contagious zjistíte více zde

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout