News & Views

Strategist's Digest: Jaký je nejefektivnější formát in-stream reklamy? /

Contagious zpracovává nejzajímavější a nejaktuálnější výzkumy nejen ze světa reklamy. Zkrátka, ke čtení je toho příliš a času není nazbyt

Spipovat či neskipovat? Pre-roll či mid-roll? Vizuální pozornost a účinnost in-stream reklamy


Autoři João Lucas Hana Frade, Jorge Henrique Caldeira de Oliveira a Janaina de Moura Engracia Giraldi. Publikováno v International Journal of Advertising

 

Jednou větou: 

Nejúčinnější formát in-stream reklamy představuje neskipovatelná pre-roll reklama.

Detailněji:

Výzkumníci chtěli zjistit, jaký je nejúčinnější formát in-stream ve videích.

Vymysleli experiment, jehož pomocí testovali, zda umístění reklamy (buď pre-roll, nebo mid-roll) a možnost přeskočit ji ovlivňuje vizuální pozornost diváků, zapamatovatelnost značky a podobně.

Výzkumníci požádali 157 účastníků, aby se posadili před počítač vybavený zařízením pro sledování pohybu očí a vybrali si filmové trailery, které budou na webové stránce podobné YouTube sledovat. Všichni účastníci viděli stejnou reklamu, ale někteří z nich ji viděli před začátkem traileru (pre-roll) a jiní ji viděli v polovině traileru (mid-roll). Stejně tak měli někteří z nich možnost reklamu přeskočit a jiní ne.

Výsledky ukázaly, že možnost přeskočení významně ovlivnila všechny měřené parametry: vizuální pozornost, zapamatování si značky, postoj ke značce, postoj k reklamě i to, jak účastník reklamu vnímal (zda je nebo není vtíravá).

Umístění reklamy (pre-roll nebo mid-roll) nemělo významný vliv na to, jakou pozornost jí účastník věnoval, nebo zda si lépe či hůře zapamatoval, o jakou značku se jedná. Nicméně reklamy pre-roll si vedly lépe v hodnocení postoje a vnímání vtíravosti reklam.

Když účastníci dostali možnost přeskočit reklamu po pětisekundovém odpočítávání, sledovali tlačítko s možností „Přeskočit“ v průměru 40,59 % doby trvání reklamy. Jakmile však reklamu přeskočit nešlo, upírali pohled na rámeček s informací, že se „video bude přehrávat po skončení reklamy,“ jen 12,43 % jejího trvání.

Výzkumníci poznamenali, že celkově byly in-stream reklamy poměrně neefektivní co do zapamatovatelnosti značky. Kromě toho, pouze 33 účastníků (21,02 %) později správně určilo, o čem vůbec reklama byla. Naprostá většina (30) z těch, kteří si značku zapamatovali, navíc reklamu zhlédli bez možnosti přeskočení. Kratší dobu fixovali pozornost na tlačítko „Přeskočit“, což přispělo k zapamatování samotné reklamy.

Proč o tom vědět?

Výzkum ukázal, že navzdory všeobecnému přesvědčení jsou delší in-stream reklamy účinnější, protože se lépe vstřebávají a poskytnout větší prostor pro zpracování komunikovaných informací. Navíc se zdá, že diváci považují delší in-stream reklamy za méně vtíravé, protože je v nich více času pro sdělení emocí.

V rámci studie dále došlo ke zjištění, že ačkoli existuje vztah mezi zapamatovatelností značky a možností přeskočení in-stream reklamy, nejde o téma, které je dostatečně prozkoumané a vědecky zmapované. 

Slabé stránky? 

Experiment se zaměřoval na YouTube. Nezohledňoval jiné webové stránky ani to, že jiné aplikace zobrazují in-stream reklamy jinak, což omezuje získané výsledky. Výzkumníci se navíc věnovali pouze pre-roll a mid-roll reklamám a opomíjeli další možné způsoby in-stram umístění.

Kde se dozvím víc? 

Tady, ale není to zdarma.

Líbí se vám náš úhel pohledu? Tento článek je jen ochutnávkou z toho, co mají k dispozici naši předplatitelé. Více o členství v Contagious zjistíte zde. Hledáte-li insighty a vaše sales pitch potřebuje posunout na novou úroveň, potřebujete-li analýzu konkurence před schůzkou s klientem nebo hledáte nejlepší případové studie pro zásadní prezentaci, Contagious je vám k ruce. Ozvěte se nám prostřednictvím kontaktního formuláře.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout