Contagious zpracovává nejzajímavější a nejaktuálnější výzkumy nejen ze světa reklamy. Zkrátka, ke čtení je toho příliš a času není nazbyt.
Jednou větou:
Když lidé vidí reklamy na prémiové značky na standardních webech, líbí se jim většinou o něco méně, pamatují si je ale úplně stejně.
Detailněji:
Autoři provedli dva experimenty, aby zjistili, jak kvalita webu ovlivňuje brandové a výkonnostní kampaně prémiových i standardních značek.
První studie analyzovala reakce lidí na reklamy umístěné před videi na prémiových a standardních kanálech v rámci platformy na sdílení videí. Data (od 5305 respondentů) neukazovala žádný rozdíl v přirozeném zapamatování, došlo však ke zjištění, že lidé chovali k prémiovým reklamám a značkám větší sympatie, pokud reklamu zaznamenali na prémiovém kanálu. Standardní značky z umístění svých kampaní na prémiových platformách nijak netěžily.
Druhá studie zkoumala vliv prémiových webů na míru prokliku s využitím dat Evropské ad exchange. Vzorek pokrývající přes 350 milionů interakcí ukázal, že obyčejné weby přinášejí méně kliků. To se týkalo jak prémiových tak standardních značek. První zmíněné na to ale doplácely více. Výkonnostní kampaně prémiových značek vygenerovaly na obyčejných webech o 64 % méně kliků, zatímco obyčejné značky utrpěly pouze 31% pokles.
Proč o tom vědět?
Teď, když se Google zbavuje cookies třetích stran, bude podle autorů kvalita webu důležitějším faktorem, který bude tvůrce reklamy nutit více se spoléhat na kontextuální zaměření (tzn. kde se jejich reklamy objeví), aby z online kampaní vytěžili co nejvíc.
Slabé stránky?
Nic významného jsme nezaznamenali. Zdá se, že autoři nepodcenili kontrolu zaujatosti.
Kde se dozvím víc?
Tady a zdarma.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz