Stáhněte si aktuální Report:
Contagious zpracovává nejzajímavější a nejaktuálnější výzkumy nejen ze světa reklamy. Zkrátka, ke čtení je toho příliš a času není nazbyt.
Jednou větou:
Podle výzkumu zpravodajského webu reklama umístěná vedle negativních zpráv na důvěryhodných webech značkám neškodí.
Detailněji:
Reach solutions, součást společnosti, která vlastní Daily Mirror a Daily Star testovala, zda značky trpí, pokud se jejich reklamy objeví vedle znepokojivých a násilných zpráv na jejich zpravodajských webech.
Výzkumníci provedli experiment se 4,5 tisíci účastníky. Po kontrolním testu, který potvrdil, že reklamy umístěné na zpravodajských webech zvýšují awareness a pravděpodobnost nákupu, rozdělili výzkumníci další účastníky do skupin a ukazovali jim reklamy spolu s reportážemi různé intenzity („intenzivnější“ rovná se násilnější, znepokojivější). Následně měřili, jaké pocity měli respondenti z reportáže a přilehlé reklamy/značky.
Ačkoliv vyšší intenzita zpráv vyvolávala mezi účastníky více negativních emocí, nebyl zaznamenán jejich přenos na značku, jejíž reklama se vedle reportáže vyskytovala. Pozitivní pohled na zúčastněné značky mělo u reportáží s nižší intenzitou v průměru 45 % lidí, u středně intenzivních 43 % a u vysoce intenzivních dokonce 46 %.
V poslední fázi experimentu výzkumníci umístili reklamy vedle středně intenzivních reportáží na neznámém zpravodajském webu (na webu, který si sami vymysleli). Tentokrát zjistili, že negativní emoce pociťované ke značkám stouply z 9 % na 14 %.
Proč o tom vědět?
Minulý rok Dr Krzysztof Franaszek narazil na kód, který odhalil klasifikaci jednotlivých novinových článků pro potřeby bezpečnostních blocklistů pro značky. Poukázal na to, že umisťování na blocklist je všudypřítomné a nahodilé. Jedna společnost kvůli bezpečnosti značek například zablokovala téměř třetinu všech článků New York Times. (O Franaszekově objevu si můžete více přečíst zde.)
Blocklisting dusí tvůrce online zpravodajství v době, kdy potřebují každou korunu. Mohl by mít i negativní vliv na to, jaké zprávy spatří světlo světa, Vydavatelé totiž pravděpodobně nebudou investovat do hledání reportáží, které negenerují zisky z reklam.
Slabé stránky?
Jenom jedna, velká. Reach solutions by téměř jistě nepublikovaly žádný výzkum, kdyby firmě nezáleželo na jeho výsledcích. Neznamená to však, že její výzkumy nebyly spolehlivé a pečlivé. Zatímco většina vydavatelů by se spokojila s dotazníkem, zde vznikl skutečný experiment k otestování hypotézy. Původ informací ze zaujatého zdroje ještě neznamená, že jsou špatné.
Kde se dozvím víc?
Tady a zdarma.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz