Contagious zpracovává nejzajímavější a nejaktuálnější výzkumy nejen ze světa reklamy. Zkrátka, ke čtení je toho příliš a času není nazbyt
Jednou větou:
Použití slow-motion může zařídit luxusnější dojem z výrobku.
Detailněji:
Výzkumníky zajímalo, zda zpomalené záběry ve videoreklamě zvyšují u lidí dojem luxusu. Aby to zjistili, provedli 12 experimentů, při nichž účastníkům promítali reklamy na čokoládu, minerální vodu, víno a šampon.
Účastníci experimentu, kteří sledovali pomalé reklamní spoty, shodně hodnotili zobrazené výrobky jako luxusnější. Výzkumníci se domnívají, že zpomalené záběry u diváků zvyšují pocit vtažení do děje, což je vede k očekávání většího potěšení z prezentované věci.
Jinými slovy, výzkumníci se domnívají, že „diváci ponoření do reklamy od produktu nebo značky, na kterou se upozorňuje, očekávají větší hedonickou hodnotu.“
Tyto efekty ovlivňují nejen očekávání lidí, ale i jejich zkušenosti. V jednom experimentu požádali účastníky, aby ochutnali víno, které viděli v reklamě. Ti, co předtím viděli slow-motion, hodnotili víno jako luxusnější.
Jak lidé, kteří přiznali, že se nechají video obsahem snadno pohltit, tak ti, kteří naopak prohlásili, že jsou stran pohlcení rezistentní, se ukázali vůči luxusnějšímu dojmu ze zpomalených záběrů odolnější. Vliv slow-motion na vnímání luxusu byl oslaben, také pokud bylo video rozmazané nebo se dlouho načítalo.
Zpomalené video také slabě ovlivnilo motivaci lidí k nákupu, částku, kterou jsou ochotni za produkt zaplatit i míru prokliků. Výzkumníci ale zjistili, že vliv na nákupní záměr lze ztrojnásobit. Účastníkům stačilo říct, aby si představili, že se hodlají nějak odměnit. Zpomalený pohyb tak může působit zejména na spotřebitele, jejichž cílem zkrátka je dopřát si něco luxusního.
Proč o tom vědět?
Zdá se, že je to poměrně spolehlivý a snadný způsob, jak zvýšit dojem luxusu. A přestože je vliv slow-motion na nákupní záměr v podstatě zanedbatelný, jeho význam může stoupat ve velkém měřítku – o což právě u online video reklamy jde.
Je třeba poznamenat, že vliv slow-motion na vnímání luxusu se zřejmě týká pouze reklam, které ukazují výrobky ve zpomaleném pohybu – roztékající se čokoládu, víno vířící ve sklenici atd. Dřívější studie zjistila, že když lidé sledovali zpomalenou videoreklamu, v níž člověk jedl nějaký výrobek, měli pocit, že jsou až pod příliš velkým tlakem k přesvědčení, a následně se k dané značce stavěli negativněji.
Slabé stránky?
Jedno z omezení, které autoři zmínili, bylo, že všechny produkty zahrnuté do studie měly alespoň nějaký luxusní potenciál. Nevíme tedy, zda tento efekt funguje i u méně „hedonického“ zboží.
Kde se dozvím víc?
Tady, ale není to zdarma.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz