News & Views

Strategist’s Digest: Srpen 2020 /

Contagious vybírá nejzajímavější a nejaktuálnější výzkumy nejen ze světa reklamy. Zkrátka, ke čtení je toho příliš a času není nazbyt

V novém vydání Strategist’s Digestu poskytujeme shrnutí výzkumu propasti mezi hodnotami, které společnosti veřejně deklarují a jejich firemní kulturou.

Jsou společnosti věrné svým hodnotám?


Autoři Donald Sull, přednášející na MIT Sloan School of Management; spoluzakladatel CultureX; Stefano Turconi, hostující vyučující na London Business School; Charles Sull, spoluzakladatel CultureX

Jednou větou:

Mezi hodnotami, které společnosti údajně vyznávají a jejich chováním, alespoň podle zaměstnanců, neexistuje žádná korelace.

Detailněji:

Výzkumníci shromáždili prohlášení o firemních hodnotách od více než pěti set velkých společností a na jejich základě identifikovali 62 specifických hodnot (například integritu, zodpovědnost nebo výjimečnost).

Aby zjistili, zda se společnosti podle stanovených hodnot skutečně řídí, podívali se seznam Glassdoor Culture 500 pro rok 2019, který využívá recenze (v tomto případě 1,2 milionů) zaměstnanců pro hodnocení společností na základě devíti nejčastějších hodnot.

„Každá firma v Culture 500 obdržela „sentiment score“, které měří jak pozitivně hovoří zaměstnanci o konkrétní hodnotě v rámci slovních recenzí na Glassdoor,“ uvádí autoři. „Například pokud by polovina zaměstnanců komentujících integritu společnosti napsala pozitivně vyznívající komentáře, společnost by za integritu získala 50% hodnocení.“

Mezi prezentovanými hodnotami firem a jejich kulturou nebyla v očích zaměstnanců nalezena téměř žádná korelace. Pro čtyři z devíti klíčových hodnot byla korelace dokonce mírně negativní.

Proč o tom vědět?

Více než 80 % velkých společností, které autoři výzkumu prověřili, publikovalo hodnoty na svém webu. Jde tedy o běžnou záležitost. 

(Nejčastěji zmiňovanou hodnotou byla integrita. Pro zajímavost – přihlásilo se k ní 65 % společností. Na druhém místě skončila spolupráce s 53 % a na třetím zaměření na zákazníka s 48 %.)

Autoři zároveň nabízí tipy, jak propast mezi hodnotami a firemní kulturou překonat. Například skutečné příklady chování v souladu s hodnotami, přeměnu abstraktních hodnot na hodnoty pro danou firmu specifické nebo vysvětlení, proč na nich záleží.  

Slabé stránky?

Nejsme si jistí, jak reprezentativní vzorek zaměstnanců recenzenti na Glassdoor představují.

Kde se dozvím víc?

Tady a je to zdarma.

Líbí se vám náš úhel pohledu? Tento článek je jen ochutnávkou z toho, co mají k dispozici naši předplatitelé. Více o členství v Contagious zjistíte zde.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout