News & Views

Strategist’s Digest: Únor 2020 /

Contagious vybírá nejzajímavější a nejčerstvější výzkumy ze světa reklamy i mimo něj, ke čtení je toho zkrátka příliš a času není nazbyt

Únorový Strategist’s Digest obsahuje:

 

1) Finální odpověď na otázku, zda byste svou reklamu na super bowl měli odhalit na sociálních sítích ještě před zápasem. 

2) Studii názorové rozmanitosti uvnitř týmů. Překáží nebo pomáhá v řešení kreativních problémů?

3) Proč většině zákazníků úplně stačí skromná porce dobra.

4) Stav mobilní reklamy v roce 2020.

 


Důsledek předčasného vysílání televizních Super Bowl reklam na sociálních sítích


Autorka Jennifer Lee Burton, The University of Tampa

Jednou větou:

Odhalení Super Bowl kampaně na sociálních sítích před samotným zápasem překvapení nekazí, naopak přidá jí na přitažlivosti.

Detailněji:

V časovém rozmezí jednoho měsíce (začátek 3,5 týdnu po Super Bowl) provedli výzkumníci průzkum mezi 650 lidmi ze 46 amerických států a zjistili, že předchozí engagement kampaně na sociálních sítích pozitivně ovlivnil divácké reakce.

Výzkum rovněž propůjčuje věrohodnost prohlášením, že kampaně tvoří určitou synergii napříč různými typy médií: zhlédnutí reklamy na jednom kanálu probudí zájem, když ji lidé zaznamenají jinde.

Proč o tom vědět

Otázka, zda reklamu pro Super Bowl zveřejnit na sociálních sítích před samotným zápasem, je kontroverzní. Někdo zastává názor, že reklama tímto způsobem přichází o „televizní premiéru“ a její specifický účinek, jiní se domnívají, že lidé dají spíš přednost něčemu známému a efekt odhalení je slabší. Ukázalo se, že mají pravdu ti druzí.

Slabé stránky?

Super Bowl reklamy rozhodně nejsou typickým výstupem našeho průmyslu. Vyvozování závěrů z těchto zjištění by proto mohlo by proto být problematické. Nebo také ne.

Kde se dozvím víc?

Tady, ale není to zdarma.


Pod povrchem: zkoumání vztahu rozmanitých hodnot a týmové kreativity


Autoři: Melrona Kirrane, Matthias Kramer, Hermann Lassleben

Jednou větou:

Když spolupracují lidé s rozdílnými hodnotami, kreativita trpí.

Detailněji:

Výzkumníci dali stranou dopad vnějších rozmanitostí (věk, národnost, gender atd.) a zaměřili odlišné hodnoty a jejich vliv. Za využití dotazníků o kulturních perspektivách zaznamenávali hodnoty studentských týmů a poté jim zadali úkol cílený na rozbíhavé myšlení (nalezení co největšího množství různých využití cihly).

Zjistili, že zatímco rozmanitost hodnotové orientace (znalostní a zkušenostní rozdíly) kreativní výstupy týmu zvýšily, rozluky hodnotové orientace (rozdílné názory) mu stály naopak v cestě.

Výzkumníků tvrdí, že týmy skládající se z jednotlivců s odlišnými názory a hodnotami se s kreativními úkoly těžko potýkají, protože mezi nimi nefunguje správná komunikace.

Proč o tom vědět

Dokazuje to, že „povahové charakteristiky“ ovlivňují kreativní práci týmu stejně jako vnější odlišnosti. Manažeři by proto při rozdělování úkolů měli přihlížet k oběma faktorům stejně.

Slabé stránky?

Studie měří výstupy pouze u jednoho typu kreativního procesu: rozbíhavé myšlení. Je možné, že v jiném úkolu by se rozdíly v hodnotové orientaci ukázaly jako užitečná týmová dynamika.

Není to úplně slabá stránka, ale máme obavy, že tento report podpoří hlavně vytrvalou opozici, která se ptá „k čemu rozmanitost?“ pokaždé, když v agenturách přijde na přetřes rovnoměrná rasová/genderová reprezentace.

Kde se dozvím víc

Tady, ale přečtení celého článku je zpoplatněné.


Stačí být dobrý jen trošku: etická spotřeba, laciné výmluvy a morální sebe omlouvání


Autoři Jannis Engel and Nora Szech z Oddělení ekonomie, Karlsruhe Institute of Technology

Jednou větou:

Lidé, kteří si koupí produkt splňující etické ohledy jen v jednom bodě (např. je z udržitelných materiálů) na sebe budou pyšní i přesto, že všechny ostatní aspekty výroby jsou kruté a nebezpečné.

Detailněji:

Výzkumníci vytvořili experiment, v němž lidé čelili etickým rozhodnutím, která ovlivnila, kolik nakonec obdrželi peněz. Měli za úkol vybrat si ručníky, z nichž některé byly vyrobené z biobavlny. Pokud se účastníci rozhodli pro ručníky z etičtějších materiálů, na konci experimentu obdrželi menší finanční kompenzaci. 

Výzkumníci zjistili, že lidé, kteří si vybrali ručníky z etických zdrojů by „ s velmi významnou“ menší pravděpodobností obětovali ještě větší část své odměny k zajištění toho, aby ručník ušili lidé v humánních podmínkách.

Sílu jednoho etického rozhodnutí vyždímali výzkumníci do poslední kapky, když později ve stejný den dali účastníkům, kteří si vybrali ručníky z biobavlny, příležitost věnovat peníze na charitu pracující s uprchlíky, přičemž se jim nedostalo příspěvků v odpovídající výši. 

Proč o tom vědět

Jde o zajímavou demonstraci morálního omlouvání. Pokud pracujete v marketingu a náhodou jste nemorální (nebo jen amorální), mohli byste ji hojně využít.

Slabé stránky?

Žádné vyjma očividné morální slabosti lidstva.

Kde se dozvím víc?

Tady a zdarma. Mohli byste si přečíst i tento článek ve Fast Company, ale musíme zcela na rovinu říct, že v zájmu atraktivnějšího úhlu pohledu slevil z přehlednosti a úplnosti a více se vyplatí přečíst si studii samotnou.


Stav mobilní reklamy v roce 2020


Od App Annie

Jednou větou:

Rok 2020 proběhne boom mobilní reklamy, útrata dosáhne 240 milionů dolarů oproti 190 milionům v roce 2019.

Detailněji:

Společnost App Annie věnující se analýze aplikací vydala letošní report plný bombastických faktů a čísel jako více než zdvojnásobení spotřebitelských útrat v aplikacích na 120 miliard dolarů mezi lety 2016 a 2019 a nárůst množství času stráveného na mobilních zařízeních o 35 % na tři hodiny a 40 minut (s Indonésií v čele s téměř 5 hodinami denně) mezi lety 2017 a 2019.

Proč o tom vědět

Je tam velké množství kvalitních statistik, které se pravděpodobně přijdou vhod do prezentací atd.

Slabé stránky?

Lidé, kteří studii sestavili, mají k mobilní reklamě velmi optimistický postoj, což byste vzhledem k jejich povolání očekávali. Netvrdíme, že zde jsou nepřesnosti, tušíme ale, že jinde, bychom našli konkrétnější obrázek.

Kde se dozvím víc?

Tady a bezplatně.

Líbí se vám náš styl přemýšlení? Tento článek je jen ochutnávkou z toho, co mají k dispozici naši předplatitelé. Více o členství v Contagious zjistíte zde.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout