Přehled výzkumů ze světa reklamy a mnohem víc
V našem odvětví je toho tolik ke čtení, a přitom tak málo času, abychom si mohli v klidu počíst. Abychom vám usnadnili situaci, přinášíme nejzajímavější a nejdůležitější výzkumy ze světa reklamy i mimo něj, pěkně po malých, stravitelných dávkách.
Jednou větou:
Při dělání rozhodnutí využívají marketingoví odborníci nejčastěji míru spokojenosti.
Detailněji:
Badatelé z Technické univerzity v Sydney analyzovali 4000 marketingových plánů 1600 značek ze 16 různých zemí. Zjistili, že spokojenost byla nejoblíbenější marketingovou metrikou, zahrnovalo ji 53 % marketingových i smíšených rozhodnutí. Následovalo povědomí o značce (45 %) a ROI (43 %). Výzkum také uvádí, že čím větší množství metrik berou marketingoví odborníci v potaz, tím lepší je jejich rozhodování.
Proč o tom vědět?
Jak uvádí studie, lepší marketingová rozhodnutí vedou k vyšším ziskům a větší spokojenosti výkonného ředitele. A není spokojenost to, na čem skutečně záleží?
Slabé stránky?
Nic nás nenapadá.
Kde se dozvím víc?
Tady, ale za peníze. Tady si můžete zdarma přečíst velmi dobré shrnutí.
Lidi rozčiluje, když jsou bombardováni online reklamami.
Detailněji:
Výzkumníky zajímal práh, za kterým už online reklamy neposouvají zákazníky dál po nákupním trychtýři, ale naopak je rozčilují. Kromě jiných věcí také zjistili, že je reklamy snáze rozčílí, pokud se v nákupním trychtýři nachází ve stadiu povědomí, než-li ve stadiu zájmu; lidé s vyšším příjmem nebo vzděláním, mladší konzumenti a ženy mají k rozčilení blíže kvůli častému vystavování reklamám; pohyblivé online reklamy lidi rozčílí rychleji, než statické spoty a lidé jsou tolerantnější k prezentaci různých verzí provedení reklam.
Proč o tom vědět?
Podle autorů reportu se jedná o první studii frekvence zobrazování online reklam a jejich otravnosti. Uvádějí, že když jsou lidé reklamami rozčilení, aktivně se jim vyhýbají přemístěním na jinou část webové stránky. (Také poukazují na popularitu adblockerů, jakožto důkazu otravnosti.) Badatelé zároveň zjistili, že nákupní zájem se snižuje, pokud vystavení online reklamám překročí určitou mez. Zdá se, že rozčilování zákazníků není jen odsouzeníhodné, ale škodí také obchodu. Kdo by to byl tušil?
Slabé stránky?
Badatelé sepsali omezení studie, všechna z nich vznikla využitím jediného zdroje dat (internetového prodejce doplňků stravy a wellness produktů). Výsledkem je, že netuší, jaký dopad by mohlo mít vystavení zákazníků reklamám konkurenčních firem.
Kde se dozvím víc?
Některé weby jsou placené, zdarma si ale studii můžete stáhnout zde. Nebo si můžete tady přečíst její shrnutí.
Užívání chytrých telefonů možná přeci jen neškodí našemu duševnímu zdraví.
Detailněji:
Tým expertů na duševní zdraví dospívajících z několika amerických univerzit v průběhu dvou týdnů monitoroval soustavným proudem otázek užívání chytrých telefonů u téměř čtyř set deseti až patnáctiletých dětí a dospívajících. Vědci nepřišli na žádné korelace mezi dny intenzivního užívání telefonů a dny, kdy pozorované subjekty vykazovaly více problémů s duševním zdravím. Stejně tak časté užívání chytrých telefonů a sociálních sítí nesouviselo s větším množstvím duševních problémů ani o dva roky později (původní studie se uskutečnila v letech 2016 - 2017).
Vědci ovšem objevili souvislost mezi dětmi, které trávily více času na telefonech kvůli školním povinnostem, a problémy s nesoustředěností a hyperaktivitou. Také zjistili, že děti, které posílaly více zpráv méně trpěly depresemi.
Proč o tom vědět?
Debata o tom, jak užívání chytrých telefonů a sociálních sítí ovlivňuje duševní zdraví dospívajících byla doteď poměrně jednostranná. Tato studie technologie ani zdaleka neočišťuje, ale alespoň do tématu přináší více detailů.
Slabé stránky?
Data pochází přímo od dospívajících, kteří byli monitorování. Z toho, co jsme četli (ne celou studii) se také zdá, že nezachází do velkých detailů ohledně konkrétních aktivit dospívajících na chytrých telefonech.
Kde se dozvím víc?
Tady, jestli jste připraveni si připlatit. Zde si ovšem můžete přečíst shrnutí jedné ze zúčastněných univerzit. Mají dokonce i video, ve němž je studie i s výsledky vysvětlená, což je skvělé a jen tak se to nevidí.
Jednou větou:
Lidé jsou zúčastněnější a pozornější, pokud sledují cílené televizní reklamy v porovnání s běžnými TV spoty.
Detailněji:
Sky propaguje svoji technologii AdSmart - která umožňuje značkám cílit na televizní diváky v závislosti na jejich poloze, chování, cílové skupině atd. - vědeckou studií. Sky uvádí, že kromě jiného cílené televizní reklamy:
Proč o tom vědět?
Další šíření adresovatelných televizních reklam je zřejmě nevyhnutelné. Rádi bychom ovšem viděli studii analyzující, zda se i s cílenou reklamou snižuje její účinnost.
Slabé stránky?
Jen ta očividná: Sky je v tomto ohledu jen těžko nezaujatý.
Kde se dozvím víc?
Pokud jste ochotni poskytnout Sky některá z vašich cenných dat, můžete si tady AdSmart zdarma stáhnout.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz