News & Views

Subway čelí ničivému soudnímu procesu kampaní v Animal Crossing /

Rychlé občerstvení bojuje proti obvinění z využívání falešného tuňáka in-game výzvou a snižuje negativní dojmy o 83 %

QSR řetězec Subway se letos v lednu ocitl v USA uprostřed soudního řízení. Čelil obvinění, že jeho tuňákové sendviče neobsahují tuňáka. Značka reagovala ujištěním zákazníků, že jde o lživé tvrzení a že ve skutečnosti servíruje tuňáka pruhovaného loveného na prut smíchaného s trochou lehké majonézy. 

Ke zdůraznění faktu, že tuňákové sendviče v Subway obsahují výhradně udržitelně uloveného tuňáka a edukaci cílové mladé generace o udržitelném rybaření spustila značka v Británii a Irsku kampaň ve hře Animal Crossing: New Horizons pro Nintendo Switch s názvem Tuna for Tuna.

Hráči loví tuňáka na prut s vlascem – stejně jako se loví tuňák do sendvičů Subway. V rámci kampaně Tuna for Tuna měli lidé možnost získat tuňákové sendviče zdarma výměnou za každého tuňáka, kterou v Animal Crossing uloví. Pro získání sendviče zdarma stačilo na Twitteru sdílet screenshot avatara v Animal Crossing, jak drží uloveného tuňáka, označit @SubwayUK a použít hashtag #TunaForTuna.

Pro rozšíření povědomí vytvořil Subway ve spolupráci s londýnskou agenturou Above+Beyond svého vlastního herního avatara a video, v němž ostatní hráče Animal Crossing žádá o to, aby podporovali udržitelný rybolov. Video bylo zveřejněno 2. dubna na sociálních sítích značky. Firma zároveň spolupracovala se čtyřmi herními influencery, kteří streamovali svou hru zatímco si vychutnávali tuňákové sendviče a zdůrazňovali, jak Subway získává tuňáky, které používá. 

Výsledky / Hráči dohromady strávili rybařením přes 400 hodin přičemž promo video nasbíralo přes milion zhlédnutí. Pozitivní pocity ke značce stouply o 233 % (a negativní klesly o 83 %).

 

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

To pravé / Subway stál před zajímavou výzvou: veřejné soudní řízení vleklo firmu od titulku k titulku. Společnost zveřejnila prohlášení, která sice tato „nepodložená obvinění“ vyvracela, nicméně pověst řetězce utrpěla. Ve Spojených státech nabídl Subway 15% slevu na velké tuňákové sendviče s kódem „ITSREAL“. Ale pro skutečné umocnění tohoto vzkazu v cílové skupině „univerzitních studentů a mladých lidí“ slevy a tiskové zprávy nestačily. Proto raději, než aby se dál prodírala bažinou falešných prohlášení, přivedla značka svého udržitelně loveného tuňáka k životu v interaktivní výzvě v nesmírně populární hře, která má zaujaté publikum a hráče odměnila za to, co už dělali - rybaření. Tak Subway odkomunikoval svůj vzkaz o autenticitě a udržitelnosti, aniž by lidi nudil podrobnostmi o hloupém soudním procesu. Značka navíc využila mechanismus zkoušení produktů pro obnovu ztracené důvěry a lidi úspěšně motivovala, aby zdarma ochutnali tuňákové sendviče jako odměnu za hraní Animal Crossing.  Umění zapadnout / Ale pozor, nestačí jen umístit značku do populární hry – obzvlášť v případě Animal Crossing, který v poslední době hostil hromadu značek (přečtěte si naše Insight & Strategy rozhovory s tvůrci některých nejlepších příkladů včetně Hellmann’s, Sentosa Development Corporation nebo Amaro). Aby Subway zajistil, že kampaň s fanoušky hry autenticky zarezonuje, identifikoval už existující chování a prvek hry a využil ho ke svému účelu – lidé mohou v Animal Crossing ulovit tuňáka a prodat ho – tak proč jim nedat další motivaci a neodměnit je i v realitě třeba tuňákovým sendvičem? Kampaň splnila dva cíle – zaprvé poskytla mladým lidem osvětu o tom, jak Subway získává své tuňáky a následně jim okamžitě dala důkaz v podobě sendviče zdarma.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2023 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout