Supermarket umožňuje zákazníkům monitorovat uhlíkovou stopu nákupu
Dánská skupina supermarketů Coop DK spustila ve své aplikaci nový prvek, který zákazníkům umožňuje prověřit klimatické dopady jednotlivých výrobků.
Nástroj, který po roce vývoje Coop v červnu zveřejnil, umožňuje zákazníkům monitorovat C02 stopu jejich nákupu podle způsobu výroby, zpracování a přepravy výrobků včetně surovin vyplýtvaných cestou do prodejny. Zákazníkům umožňuje také porovnat jejich stopu se stopou průměrného zákazníka.
Aby se uživatelé aplikace Coop k nástroji dostali, stihnou zelené tlačítko „følg dit klimaaftryk“ („sledujte svou klimatickou stopu“); při využití členské kartičky při nákupu se každý nákup uloží do aplikace.
Kromě toho, že uvidí klimatický dopad svých nákupů v Coop, mohou zákazníci zjistit, které výrobky zanechávají největší stopu. Podle tiskové zprávy aplikace nabízí také inspiraci a tipy, ve formě výzev šetrných ke klimatu, například zařazení bezmasých dnů nebo předcházení plýtvání s potravinami.
Pokaždé, když zákazník aktivuje novou výzvu šetrnou ke klimatu, může za odměnu zasadit malý virtuální stromek. Zatímco se jeho les rozrůstá, klimatická stopa se snižuje. Odhady jsou hrubé a například neřeknou spotřebitelům, která značka rýže je šetrnější než jiná. Nicméně Thomas Roland, který v Coop DK vede CSR oddělení, řekl: „Rozdíly mezi druhy rýže jsou minimální, důležité je sdělení, že brambory mají na klima čtyřikrát menší dopad než rýže.“
Podle značky svou uhlíkovou stopu prověřilo 21 % z 1,2 milionů uživatelů aplikace. Družstvo, které tvoří třetinu dánského trhu s potravinami, zpřístupnilo nástroj k užívání v obchodech provozovaných pěti řetězci supermarketů, které provozuje (Kvickly, SuperBrugsen, Dagli'Brugsen, Fakta a Irma) a poskytlo svou metodologii zdarma k dispozici dalším řetězcům, aby ji mohly replikovat. „Klimatická krize je natolik rozsáhlá, že musíme spolupracovat starým překážkám navzdory. Doufám, že se na tuto cestu přidají i ostatní potravinové řetězce,“ dodal Roland.
Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem.
Chcete poznat obsah Contagious naživo? Pak si kupte lístek na dva nejlepší marketingové dny roku 2020 a připojte se s námi 9. a 10. prosince do londýnského hot-pink studia, čekají vás ty nejžhavější kampaně, nejzajímavější insighty a nejinspirativnější trendy letošního roku. Kompletní informace najdete tady.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz