Peruánský řetězec supermarketů PlazaVea zpřístupnil své webové stránky místním obyvatelům ve venkovských oblastech se slabým internetem
V dubnu 2023 vytvořil peruánský řetězec supermarketů PlazaVea verzi svého webu s nižším rozlišením. Umožnil tak nakupovat online i zákazníkům ve venkovských oblastech se špatným internetovým připojením.
Obrázky s vysokým rozlišením vyžadují delší dobu nahrávání, takže když webové stránky PlazaVea „pocítí“ špatný internetový signál, automaticky se přepnou na verzi se sníženým rozlišením o 72 %, která může fungovat i v síti 2G.
Aby zákazníci neztratili své online objednávky kvůli špatnému nebo nestabilnímu internetovému připojení, pozastavují webové stránky provedení platby do okamžiku, než bude k dispozici lepší internetový signál. Teprve poté se transakce dokončují.
Iniciativa Redesigning for E-nclusion vznikla ve spolupráci s agenturou Fahrenheit DDB Lima z Peru.
Do venkovských oblastí dodávají tři prodejny PlazaVea v Cuscu a do roku 2024 plánuje řetězec supermarketů přidat další čtyři v jiných provinciích. Kampaň běží v rozhlase, na Facebooku a na OOH.
Výsledky / Podle agentury supermarket během prvního týdne uskutečnil přes 300 dodávek a webové stránky PlazaVea zaznamenaly 10% nárůst návštěvnosti.
Pro všechny / Redesigning for E-nclusion je vynikající příklad, jak značka personalizuje své služby, aby zlepšila nákupní zážitek pro konkrétního zákazníka a podporuje inkluzivitu, která zvyšuje prodej. Aliance pro dostupný internet (A4AI) v roce 2020 uvedla: „V roce 2018 nemělo 80 % měst v Peru (většinou venkovských) internetové pokrytí a přibližně 4 miliony Peruánců měly pouze možnost připojení přes 2G, ale neměly přístup k rychlému internetu.“ V roce 2018 se v Peru objevily další problémy s připojením k síti. Vzhledem k tomu, že 27,7 % Peruánců žije ve venkovských oblastech, jedná se o značnou zákaznickou základnu, kterou je třeba využít. Provedení těchto inkluzivních úprav webu ale neznamená jen lepší zážitek z online nakupování pro zákazníky. Je to i chytrý obchodní tah pro supermarkety PlazaVea. Jak píše Byron Sharp ve své knize How Brands Grow, značky by si měly klást za cíl získat co nejvíce zákazníků. Každá značka má řádu problematických klientů a příležitostných kupujících, ale přilákání těchto light buyers je to, co rozhoduje o podílu na trhu.
Od začátku do konce / Maloobchodníci přicházejí o 18 miliard dolarů z tržeb ročně, pokud jde o opuštěné online nákupní košíky. Klíčový prvek této iniciativy představuje způsob, jakým e-shopy přistupují k odbavení zákazníků. Podle výzkumu Baymard Institute z roku 2022 jeden z důvodů, proč zákazníci nakupující online opouštějí své košíky, je spadnutí webu. PlazaVea vzala v potaz celou nákupní zkušenost a místo toho, aby se soustředila pouze na zobrazování webu, zajistila také, aby zákazníci neodcházeli a nevzdávali se nákupu kvůli nestabilnímu internetovému připojení – což byl chytrý krok, který přinesl výsledky jak z hlediska dostupnosti, tak z hlediska obchodu.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.
© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz