News & Views

Swiggy nabízí lidem reklamu jako umění /

Indická food delivery služba mezi lidmi vyvolala nutkání debatovat o její obskurní OOH. Kampaň vygenerovala dosah 35,5 milionů

Během loňského svátku Diwali (22. – 26. října 2022) představila služba Swiggy v rámci OOH, tisku a sociálních médií zajímavý vizuál. Zobrazoval postavičku maskota značky strýčka Gulab Jamun, který se nacházel ve vesmíru a ptal se lidí: „Proč je to reklama na Swiggy?“

Indická food delivery služba vyzvala lidi, aby kreativně vysvětlili různé zvláštní prvky na vizuálu kampaně (například UFO nebo kopce z chleba). Motivace: Za nejlepší návrhy označené hashtagem #WITASA mohli lidé získat Swiggy Money v hodnotě 1 lakh RS (1217,79 USD). Přičemž Swiggy Money je digitální měna platformy.

Kampaň WITASA vznikla ve spolupráci s agenturou Talented, Bangalore.

Své podivuhodné teorie ve formě příspěvků na Twitteru a videí sdílelo přes 80 tisíc lidí.  Jeden obzvlášť odhodlaný účastník pak dokonce vytvořil celou webovou stránku.

Po deseti dnech od spuštění kampaně (13. října) značka vyhlásila vítěze v 18 minut dlouhém videu. Komické bylo, že strýček Gulab Jamun většinu klipu jmenoval ty, co nevyhráli, a během toho, co se ve videu objevovala různá uživatelská jména, opakoval „galat“ (což v hindštině znamená „špatný“).

Výsledky / Podle agentury oslovila WITASA 35,5 milionu lidí. Kampaň přinesla 1000% nárůst zapojení na Twitteru a 500% nárůst na Instagramu. Ve výsledku přinesla také 100% nárůst pozitivního sentimentu.

Získejte členství v Contagious


Tento článek pochází z Contagious I/O, neustále doplňovaného a plně prohledávatelného repozitáře reklamních případových studií, hloubkových strategických rozhovorů a dalších materiálů. Pro další informace o členství v Contagious I/O nebo bezplatnou zkušební verzi klikněte sem.

Contagious Insight 

Ovládání pozornosti / Pozornost je nedostatkové zboží a vzhledem k tomu, že se o ni uchází mnoho značek, musí marketéři udělat něco navíc, aby si lidé jejich kampaní všimli – zejména během svátků, jako je Diwali. Jak nám v rozhovoru řekla odbornice na mediální strategii Karen Nelson Field: „Žijeme ve světě, kde většina z nás funguje v podvědomí – obecně nevěnujeme příliš pozornosti, natož pak abychom dbali na reklamu.“ Původní OOH od Swiggy byla sama o sobě poutavá – trochu natvrdlá reklama, která strhává pozornost, protože porušuje mnoho pravidel. Pokud ji věnujete jen letmý pohled, nedozvíte se nic, co Swiggy vlastně nabízí. Intrika spočívala v lákání lidí, aby se podívali lépe. Slibovaná výhra je pak motivovala k rozluštění smyslu obrázku – což houfně dělali. Osmnáctiminutová „odhalovací“ reklama s postavou strýčka kruh uzavřela, zdvojnásobila netradičnost vizuálu a špičkově pobavila nejen účastníky soutěže. Podobný trik předvedla značka Skittles v kampani Apologize The Rainbow. Díky zmíněným aspektům lidé měli hodně příležitostí, kdy se mohli do kampaně zapojit, sdílet ji a mluvit o ní. Podívejte se / Tato kampaň lidem dala nejen důvod zastavit se a věnovat něčemu pozornost, ale vytvořila také zábavný prostor, do kterého mohli vstoupit a se značkou si pohrát. Matt Johnson a Tessa Misiaszek v rozhovoru pro Contagious mluvili o spolutvorbě a propojení se spotřebiteli: „Značky to mohou buď přijmout, nebo se snažit bojovat, ale nakonec stejně nevyhrají. Pokud nedocílí obousměrné komunikace se spotřebitelem,“ říká Misiaszek. A Johnson dodává: „Značky mají význam jen tehdy, pokud něco znamenají pro spotřebitele. Pokud značka s lidmi souzní, v podstatě nabývá lidských vlastností; získává určitý charakter, je povědomá a má lidskou povahu. Zákazník tak může lépe procítit spojení. Jako spotřebitelé si značky personifikujeme a značky, pokud jde o jejich atributy a image, se svým způsobem snaží personifikovat samy sebe. Podle agentury Talented Swiggy každý měsíc používá 20 milionů Indů, vozí jim hotové jídlo a potraviny a zajišťuje concierge a rezervací restaurací. Podílení se na společné tvorbě a obousměrná komunikace do tohoto konceptu bezvadně sedí. Každý prvek kampaně vyzařuje osobitý charakter značky – a výsledky této mistrovské kreativity mluví samy za sebe.

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout