News & Views

Taxi aplikace Heetch nechala Uber, aby jí rozvážel reklamu /

Aplikace pro zajištění odvozu pokořila ve Francii lídra trhu díky stuntu s potištěnými obaly jídel z restaurací a bister. Její preference vzrostly o 23 % 

Výzva / Pařížská taxi aplikace Heetch není na trhu, kde dominuje Uber, příliš známá. Heetch potřeboval s omezeným rozpočtem patnáct tisíc eur (sedmnáct tisíc dolarů) a nulovým mediálním rozpočtem vytvořit kampaň ke zvýšení brand awareness a uživatele Uberu chtěl přesvědčit, aby při další cestě vyzkoušeli jeho služby.

Řešení / Ve spolupráci s Marcel, Paris, našel Heetch pařížské restaurace, které zákazníkům rozvážejí jídlo prostřednictvím Uber Eats. Marcel pak ve spolupráci s těmito podniky vytvořil dvanáct tisíc krabiček na jídlo s brandingem Heetch, například boxy na burgery nebo kelímky na nudle.

Veškeré obaly byly potištěné vzkazy jako: „Také hladovíme, ale ne po penězích našich řidičů,“ „Nenutíme vás, abyste měnili své oblíbené jídlo. Pouze svou taxi aplikaci“ nebo „Vaše pizzerie platí daně ve Francii. Proč ne i vaše taxi služba?“ – a všechna sdělení mluvila jasně proti Uberu.

Heetch rozdával ve vybraných restauracích obaly zdarma. Celá akce začala v neděli 21. března večer (v neděli večer je Uber Eats nejaktivnější). Když si zákazníci objednali na Uber Eats od jedné ze zapojených restaurací, obdrželi obal od Heetch.

Výsledky / Kampaň vedla k 23% nárůstu preference značky, 8% nárůstu „ochotu značku vyzkoušet“. Dále vygenerovala 7,8 milionům mediálních impresí s nulovou mediální investicí.

Tento článek se původně objevil na platformě Contagious I/O. Pro více informací klikněte sem

Contagious Insight

Vsaďte na esenci vyzyvatele / Každý rád fandí outsiderům, obzvlášť když je v pozici lídra někdo jako Uber. Tato neblaze proslulá aplikace na zajišťování odvozu již v minulosti čelila ve Francii odporu. Taxikáři organizovali násilné protesty proti šíření UberPOP (nástroj, který umožňuje komukoliv stát se řidičem Uberu) napříč Francií v roce 2015. Heetch využil svůj challenger vibe, využil této anti-Uber nálady a drze využil největšího konkurenta, aby si do něj přímo rýpnul – upozornil na to, jak platí své řidiče a neopoměl ani (údajné) nesrovnalosti, které Uber ohledně placení daní ve Francii má. Samotný mediální kanál je navíc roztomilý díky jasně růžové barvě obalů a jednolivá, ačkoliv jízlivá, sdělení působí nanejvýš lehce ironicky. Myšlenka je ale jasná: až budete příště potřebovat odvoz, proč nedat šanci outsiderovi?  Využijte kulturní insight / Francouzi si historicky pěstují zdravou averzi k exportu americké kultury. Jedním z příkladů je pobouření, které vyvolalo otevření evropského Disneylandu v roce 1992 (jeden novinář zábavní park popsal jako „kulturní Černobyl“). Další, trochu extrémnější příklad je případ, kdy pět francouzských farmářů zdemolovalo nový McDonald’s (vrcholný symbol Ameriky) ve francouzském Aveyronu na protest proti importu amerického hovězího. Francouzi v každém případě preferují místní produkci, což je přístup, se nímž se musel naučit pracovat i řetězec hypermarketů Carrefour, o tom si můžete více přečíst v našem Brand Spotlightu. Průzkum od výzkumné agentury TNS Sofres odhalil, že si 88 % francouzských spotřebitelů myslí, že koupí produktu pocházejícího z Francie podpoří domácí ekonomický růst i zaměstnanost. Tím, že se staví do pozice lokální, z Francie pocházející, konkurence giganta ze San Franciska, působí Heetch na francouzské vlastenectví a sklon k upřednostňování domácích značek.   

Contagious informace přímo do vašeho mailu

Přihlaste se k odběru bezplatného newsletteru a získejte týdenní dávku kreativních novinek, marketingových trendů a všech potřebných informací napříč oborem. A navíc nepřijdete ani o naši Kampaň týdne.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

Zadáním svého mailu souhlasíte s GDPR.

© 2024 Contagious / Ochrana soukromí / vytvořil pixelhouse.cz

Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Marketing
Marketingové nástroje pro Facebook
Facebook
Přijmout
Odmítnout
Analytics
Nástroje pro Google Analytics
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout